Vespa-Ciao.NL
:: poging doen om een zip cilinder te gebruiken

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden poging doen om een zip cilinder te gebruiken

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JdBuild
    Topic starter

Knipsel3
      dit is de timing van de cilinder als hij nu op de ciao gezet zou worden. nu is de spoelpoorttiming iets aan de hoge kant. de blowdown is juist iets lager dan ik gehoopt had dus ik zal de timing aanpassen naar 190 graden uitlaat timing en de spoelpoorten laat ik zo.

Martino
      Moderator

Idd komt de timing van de poorten anders uit en zal je spoeltiming lang open staan wanneer je een korte slag cilinder op lange slag laat draaien. Het ophogen van de uitlaatpoort zal je Blowdown alleen maar vergroten. Daarintegen lijken de timingen die jij opgeeft standaard van de Evo 160/110 wel erg laag en dus geschikt om aan te passen voor een langere slag.

zevenenergie
        Donateur

Ik vind die 134,66 ook “Iets” aan de hoge kant.

Zo hoog ben ik nog niet gegaan.
          Maar een groter probleem voor zie ik bij de voetplaat:

glhgfkg
          Ik weet natuurlijk niet hoe jij de plaat gaat vastzetten, maar als je de cilinder op 46 afdraait krijg je dat de cilinderhemd bijna tegen de draad van de verzonken M7 schroeven waarmee je de plaat vastzet aan komt, waardoor je dus geen verzonken schroeven kan gebruiken. Want dan wordt het daar allemaal wat zwakjes.
          Een moertje is niet van constructie staal gemaakt, dus je zal sowieso de voetplaat uit een staal met een hogere streksterkte moeten maken, anders trek je de vier tapeinden er zo uit.

Ik voorzie ook dat je zowel het kleine carter als aan het grote carter zult moeten op lassen om de spoelpoorten van de cilinder goed overeen te laten komen.

Daarvoor moet je ook het vliegwiel behoorlijk afdraaien. Dus je zult een punten ontsteking moeten gebruiken omdat je van een elektrische ontstekingsvliegwiel niet genoeg kunt verwijderen.

Het cp vliegwiel zal aardig wat van zijn magneet moeten afstaan en dat kan problemen geven.

Ik zou zo,n ktm minibike rotor en spoel gebruiken dan is dat probleem geen Issjuu meer.
          Kijk maar even in mijn perso op bladzijde 33.

Crullie
          Donateur

Goed bezig :thumb

Zie alleen de spoelers en booster nog niet in de grondplaat.
            Mooie grote slag voor dat cilindertje 😛

TICKLING BARN

JdBuild
            Topic starter

ik heb tomosjes gezien met 135 graden spoelpoorttiming. Het gaat voornamelijk om de blowdown en uitlaat. zolang de uitlaat niet boven de 195 gaat. De blowdown wil je niet hoger dan 28 hebben voor een tomos, maar een ciao heeft een vario waardoor de blowdown omhoog kan.  Ik ga in de tapeindes een helicoil draaien waardoor de verzonken bout kleiner word M4 op precies te zijn. de cirkel die je in de in de plaat ziet zitten is al 46m. en de spoelers ga ik proberen aan te laten sluiten op de orginele spoelpoorten. en het ombouwen naar elektrisch klinkt wel interesant

zevenenergie
              Donateur

Je zal in ieder geval wening uitlaatgassen comprimeren. 😉 Maar is het niet mogelijk om de zuiger iets door te laten steken? Want ook al gebruik je een vario je wilt niet altijd vol gas rijden, ik neem aan dat je geen sprinter aan het bouwen bent.
                Als je de kop aanpast en hem goed gecentreerd kunt houden, dan is dat geen probleem.

JdBuild
                Topic starter

hoe bedoel je iets door laten steken. dat hij boven de cilinder uitkomt en dan de kop naar binnen laten vallen? dat zou idd kunnen. dan gaat de timing iets naar beneden. dat is geen verkeerd idee. de cilinder kop heeft een centrerende ring. en ik ben inderdaad geen sprinter aan het bouwen. dan had ik een cnc blok gemaakt.

zevenenergie
                  Donateur

Ja, dat is wat ik bedoel.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.