- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 7 maanden geleden door Poelll13.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 april 2009 om 16:16 #439530
Ja schroef je frame met een paar dikke schroeven aan de werkbank en dan een staalborstel op de slijptol of boormachine;)
25 april 2009 om 16:18 #439531Verfafbijt!
Gewoon lekker dik smeren en in laten trekken.
25 april 2009 om 17:42 #439533Met verfafbijt werkt het inderdaad wel.
Dan kan je de helft van de verf er gwoon afhalen met een plamuurmes of lichtschuur papier.26 april 2009 om 15:32 #439550Dit frame komt net uit de Verfabijt ;), idd zon ijzerborsteltje had ik een keer, moer ik maar eens gaan zoeken 😛
14 juni 2009 om 16:59 #437684Na een lange tijd eindelijk weer een grote update!!
Frame is kaal geweest
Hierna primer overheen gegaan,
vervolgens matzwarte lak 🙂Motorblokje ligt er ook weer onder, die heb ik ook maar weer een grote beurt gegeven.
Nieuwe cilinder + zuiger (mooi standaard)
CP weer afgesteld
en even schoongemaakt.De DR60cc heb ik ook alweer wat werk aan verricht
uitlaatflens erafgeslepen, moet nog een 22 mm buisje ergens vinden.
alleen ben ik bang dat hij niet past op mn krukas.
ik zal later foto’s maken om dit te laten zien.
misschien kan er iets anders tussen als de naaldlager, want die past niet.15 juni 2009 om 18:31 #452648Na een weekje of 2 stond hij er zo bij

Nu weer zo
Stealth ciao, elke hoek zie je de lak weer anders..
alleen zie je ook elk plekje waar ik later met mn vingers heb gezeten (ja na het uitharden van de lak)
het is gewoon wat vies 😉

Blokje zit er weer in, lekker schoon met nieuwe cilinder+zuiger

Hier zag je nog wat rood, maar is alweer bijgewerkt 😉

staat van DR41 nu:

Dit weekend loopt hij weer,
nu heb ik helaas even geen tijd om hem rijdend te maken.Zit een kenteken en papieren bij, en gaat uiteindelijk weer in de verkoop 😉
edit: en ja deze limburger spuit wel zijn hele frame goed 😛
17 juni 2009 om 06:44 #452701yes, there are some finger marks on your painting:o Did you rework it?
What’s about your outlet flange? Did you weld on a bigger one?8)
17 juni 2009 om 08:37 #439890waarom heb je dan het roode wat je nog zag nog bij moeten werken? heb je niet het hele frame kaal gehad?
verder leuk brommertje
17 juni 2009 om 12:53 #452709@ Piet, No these fingers are made after i painted it, its just a little bit dirty.
The paint dried over a week, so that should be fine. and after that i grabbed my frame and stuf.@Goedeguus Dit zag ik pas nadat ik met de camera de foto’s had gemaakt 😉
Alleen het frame is kaal geweest, de bagagedrager en de 2 steunen van de drager niet 😉17 juni 2009 om 13:43 #452711beetje jammer.. als je dan toch bezig bent doe het dan meteen goed en schuur gewoon alles
17 juni 2009 om 16:34 #452715De onderdelen zijn ook opgeschuurd, hierna gewoon lak overheen gegaan.
opzich maakt het niet veel uit.17 juni 2009 om 19:09 #452728tja dat krijg je met matzwart, dat is nog veel erger als wit en hoogglans zwart bij elkaar:P ik hoop dat je lak remreiniger bestendig is, daarmee kun je het zo schoon vegen. ik ben benieuwd naar het eindresultaat:)
7 augustus 2009 om 16:54 #453966Na een lange tijd niks te hebben geupdate komt hij dan nu:
bigg update, en titel effe aangepastDe opknap ciao staat mooi in de schuur, moet nog even wat olie in de achterklok en de rem moet nog worden aangesloten, dan kan die weer vooruit.
Hierbij mij huis tuin en keuken ciao:

Deze heb ik overgenomen van boelie op het forum 😉
meteen aangepast, hij was in orde, maar niet naar mijn wens.Er zaten std vario kappen op (grijs)
meteen de witte op gegooid natuurlijk en het gehele frame met blanke lak nog even afgewerkt.
hier met de contactpuntenblok en mijn promatje
aangepast met een mixblok toen met std 50cc.. haalde net de 60
NU!
met 43DR van Daan777, de boosterpoorten waren al doorgeprikt, dus niet veel werk meer aan gehad.
Carters hierna mooi getuned (13mm inlaat) spoelpoorten in het blok etc aangepast.
(foto’s volgen)haal momenteel 74km/h op de gps.
met een poelie 70, heeft nogsteeds wat overtouren.ik zoek nog een nieuwe demper voor mijn promaCC en dus ook een poelie.
voor de rest loopt hij erg goed, ontzettende boost na de 30 kmhvoor de lol heb ik ook nog ergens 1 meter led lampjes op batterijen uitgedraaid voor onder de ciao.
7 augustus 2009 om 16:55 #453967Leuk ding hoor, een sportieve 80’er(edit: ik bedoel het bouwjaar
)7 augustus 2009 om 17:00 #45396980 is ongeveer de snelheid die ik probeer te halen ja. (ook al is hij van 1980) 😛
nogsteeds helaas met snorkrukas, ik kan hier meer uit halen met mijn bromkruk. die ik ook eventueel nog kan tunen etc.
de neon strip ziet er echt nice uit, blauwe leds helaas, had liever rode.
ik ben van plan om nog rode deco kabels te halen en een rode bougiekabel, maar dit kan altijd nog.
(en post 500 :D)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.