Vespa-Ciao.NL
:: Poellie advies nodig

Home Forums Techniek Opvoeren Poellie advies nodig

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joostv23
    Topic starter

Hallo mensen,

Ik rijd een originele ciao brom. Er zit alleen een andere uitlaat onder, een techno circuit. Deze zat er al onder toen ik hem kocht. Hij loopt 55km/h nu en ik wil hem graag wat sneller op laten trekken en als het kan ook nog iets sneller. Is dit mogelijk met een andere poellie? Er zit nu de originele op wat geloof ik een 90is?

Thnx

Edjuh
      Bijdrager

Ja maar dat gaat waardeloos rijden, veel toeren weinig snelheid.

Als je er geld voor over hebt kan je een vario set kopen.

jordykee
        Bijdrager

heey Ed, kan ik dat ook aanschaffen voor mn si ?

Groetjes

Martino
          Moderator

Een vario set is zeker nog aan te schaffen voor een Si. Alleen de lengte van de v-snaren zijn per model anders.

Joost: Door een andere poelie zal je nooit en sneller optrekken en sneller rijden. Het is kiezen tussenbeiden.
            Vandaar dat Ed ook adviseert om een varioset aan te schaffen. Hierdoor wordt dat wel mogelijk in jou geval.

Florian
            Moderator

tuurlijk, een varioset kan op elke vespa/citta

je hebt dan nodig:

-Achterklok met lange as
              -Achterkoppeling 90 of 100mm schijven
              -Voorvario, Standaard, polini of Malossi
              -Vario v-snaar. 13mm dik, en de lengte is afhankelijk van welke schijven je hebt, en wat voor achterbrug je hebt.

joostv23
              Topic starter

Oke dus als ik het goed begrijp kun je een grotere nemen voor bijvoorbeeld meer trekkracht maar dan heb je minder snelheid en een kleine voor een hogere top maar minder trekkracht? Of andersom?

Vario is op dit moment geen optie, ik wil niet teveel geld in mijn vespa steken. Ben er zo tevreden mee.

Martino
                Moderator

Oke dus als ik het goed begrijp kun je een grotere nemen voor bijvoorbeeld meer trekkracht maar dan heb je minder snelheid en een kleine voor een hogere top maar minder trekkracht?

Correct. :thumb

Als je nu tevreden bent met je ciao dan zal ik het dus gewoon lekker zo laten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.