Vespa-Ciao.NL
:: poeli eraf gevlogen…Hulp nodig…

Home Forums Techniek Problemen oplossen poeli eraf gevlogen…Hulp nodig…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dotje1989
    Topic starter

hoi

bij mijn vespa zat eerst een orginele snor poeli,deze is vandaag eraf gevlogen zeg ma onder het rijden nu is die niet meer te gebruiken…ik heb net alles afgezocht ma kan alleen nog ma een 80 en een 70 vinden…Ik wil graag weten hoe ik deze poeli erop moe leggen graag hulp gevraagd…moet er ook een andere sproeier in??

vespa rider
      Bijdrager

gewoon je poelie acherop je as doen n dan de moer erop en dan de v snarr eromheen leggen. als dat lastig gaat je blok iets los draaien zodat hij naar achteren komt

dotje1989
        Topic starter

ma hoeft er geen nieuwe sproeier op dan?

mrtn
          Donateur

is niet heel toevallig, het asje waar je jou poeli omlegt nu beschadigt.
            Vaak is het vierkantje waarje je poelie omheen klemt dan ook rondgedraaid, en gebeurt het zo weer.

dotje1989
            Topic starter

nou het asje zelf ziet er nog goed uit ma hij draait wel mee zeg ma

dieseltank
              Bijdrager

is je poulie niet meer bruikbaar? deze kun je opmeten de gehele omtrek in mm = je poulie maat.

poulie er op zetten is niet moeilijk, zet je poulie er op ( de vorm zie je wel staan wijst zich eigen ut..)
                draai de moer goed aan.
                doe je V-snaar er op leggen, t zelfde als een fietse ketting, leg hem er half op en draai met het wiel dan schiet ie er zo op.

wil dit niet lukken moet je 3 bouten van je motor ophanging los draaien naar achter schuiven, V-snaar er op doen.
                en dan je blok weer naar voren zetten en de boute vast draaien.

gr. Diesel=)

LeonM93
                Bijdrager

dieseltank :
                  is je poulie niet meer bruikbaar? deze kun je opmeten de gehele omtrek in mm = je poulie maat.

poulie er op zetten is niet moeilijk, zet je poulie er op ( de vorm zie je wel staan wijst zich eigen ut..)
                  draai de moer goed aan.
                  doe je V-snaar er op leggen, t zelfde als een fietse ketting, leg hem er half op en draai met het wiel dan schiet ie er zo op.

wil dit niet lukken moet je 3 bouten van je motor ophanging los draaien naar achter schuiven, V-snaar er op doen.
                  en dan je blok weer naar voren zetten en de boute vast draaien.

gr. Diesel=)

niet de omtrek, maar diameter 😉

dotje1989
                  Topic starter

heb net gekeken na de as die draait alleen mee als ie zeg ma rijdt.het vierkantje waar de poeli op moet is nog heel…het probleem is dat ik hem morgen weer nodig heb ma dat ik morgen nie na de brommerzaak kan want die is dicht…het enige wat ik nu kan doen is er een 70 of een 80 poeli opleggen ma ik weet niet of ik er dan ook een andere sproeier op moe doen of juist nie want die heb ik nie op vooraad

vespa rider
                    Bijdrager

met een andere poelie hoeft er geen andere sproeier in hoor.

SpeedDemon
                      Bijdrager

Type voor de gein eens “maar” in plaats van “je moeder”.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.