Vespa-Ciao.NL
:: Poedercoat vraagjes.

Home Forums Techniek Framedelen Poedercoat vraagjes.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonegido
    Topic starter

Ik heb even wat vraagjes, gezocht op het forum maar toch niet echt kunnen vinden.
      Ik wil dus me frame van me vespa si laten coaten, maar….

Waar zit het framenummer precies ? ( die moet ik namelijk afplakken )
      In het mailtje van het coatbedrijf staat dat alles wat kan smelten in de oven eraf moet, maar wat is dat allemaal?
      Hoe haal je de voorvork los ?
      Ik heb ooit gehoord dat ze door je frame heen kunnen stralen ? Hoe kan je hier iets aan doen evt. ?
      Hoe kan je het best alles afplakken en met welk materiaal ?

Hoop dat iemand hier goed antwoord op kan geven!

niek1992
      Bijdrager

frame nummer geen idee. maar alles wat kan smelten in de oven is zeg maar alles van plastic,rubber enz.

ze kunnen inderdaad door je frame heen stralen, maar dan moet je frame wel helemaal doorgerot zijn. Het gebeurt namelijk eerder met je spatborden E.D.

Ik heb het zelf afgeplakt met Ductape. het is de enigste tape die er een beetje tegen bestand is.

Poelll13
        Bijdrager

Het framenummer zit ongeveer langs de bouten van je achterwiel op het frame, iets aan de bovenkant…
          meestal is het heel slecht te zien door verf ofzoe 😉

Voorvork loshalen: stuurpen losdraaien en bijvoorbeeld wat hout pakken en onder tegen je stuur zetten.
          vervolgens pak je een hamer en tik je hem eruit (soms moet je wat gaan rammen)

Tonegido
          Topic starter

Daaanku voor de snelle reacties! Maar nog ff over dat stralen, me frame is zeker niet rot maar aan de onderkant zie je toch wel flink wat roest zitten. Toch moet het gewoon kunnen lijkt me ?

Poelll13
            Bijdrager

Schuur zelf eens een klein plekje weg, dan merk je meteen hoe dik de roest is 😉
              als je maar roest blijft aan het schuren is hij rot..

normaal zit je zo op blank metaal 😉

simonferrari
              Bijdrager

Waar zit het framenummer precies ? ( die moet ik namelijk afplakken )die kan jij niet afplakken , bij dat bedrijf hebben ze speciale tape. die doen ze erop en is bestand tegen de hoge temperaturen in de oven

In het mailtje van het coatbedrijf staat dat alles wat kan smelten in de oven eraf moet, maar wat is dat allemaal?als je straks je frame helemaal uitelkaar hebt liggen zit er niks meer aan wat kan smelten.
                je hebt dan:
                -frame
                -spatborden
                -kabelgootje
                -motorblok kapje (voor de koeling)
                -stukje metaal dat op je frame zit onder je motorblok.
                -(velgen,rempot)

Hoe haal je de voorvork los ?bovenop zit een grote moer

Ik heb ooit gehoord dat ze door je frame heen kunnen stralen ? Hoe kan je hier iets aan doen evt. ?ze zullen niet door je frame heen stralen, daar zorgen ze wel voor. ze zetten de straler niet zo hard. maar delen die echt helemaal doorgeroest zijn, daar komen gaten in. want stralen verwijdert ook alle roest. dit zou betekenen dat je een erg slecht framepje hebt en is te voorkomen door nieuwe stukjes metaal erin te lassen.

Hoe kan je het best alles afplakken en met welk materiaal ?
                je hoeft niks af te plakken. alleen je frame nummer met die speciale tape van hun. en er mag geen coating in je balhoofd komen. dit doe je door een staaf met draaid door je balhoofd te doen en dan afsluiten met 2 stukken metaal en moeren (zie foto).
                ook moet je een moer om je draad van de uitgang van je tank doen zodat daar ook geen coating op komt.

dan komt alles mooi eruit te zien, maar ik heb me frame nummer niet afgeplakt omdat hij toch al gekeurd is.

dit is dus alles wat je moet laten coaten. maar ik heb dan 1 klein kort achterspatbordje en bij jouw zijn dat dan 2 grote normale spatborden. let dus op hoe ik het balhoofd hebt afgeslote :!

Wouz-LwB
                Donateur

in tolbert plakken ze gewoon ff wat tape in/over t balhoofd.

gaten waar schroefdraad in zit zou ik allemaal even boutjes in draaien.
                  ook een oude benzine kraan erop laten zitten of afplakken.

Tonegido
                  Topic starter

Bedankt voor de goede reacties! Nou ben ik er nog steeds niet over uit welke kleur die gaat worden.
                    Ik wil graag een lichte kleur met een zwarte achterbrug/velgen. Ik zit eigenleijk te twijfelen tussen ral 5023,5024,5012.
                    Het leek mij wel leuk als jullie suggesties hebben en/of voorbeelden van gespoten ral kleuren!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.