Vespa-Ciao.NL
:: ‘Plofjes’ uit de uitlaat

Home Forums Techniek Problemen oplossen ‘Plofjes’ uit de uitlaat

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

the sphere
    Topic starter

Hallo,

Vandaag ben ik erachter gekomen dat als ik volgas rijd, dat de brommer zo nu en dan inoudt, hij duikt dan echt eventjes in, en tegelijkertijd hoor je dan een ‘plofje’ uit de uitlaat.
      eigenlijk best storend, en volgens mij ook nog eens best gevaarlijk.
      want hij duikt echt wel even, je krijgt nl. een soort van ‘stoek-effect’.

Wie weet wat dit kan zijn??

Alvast bedankt weer!

Jacky
      Bijdrager

Plofjes uit de uitlaat is ontsteking. Cp afstellen misschien?

the sphere
        Topic starter

Ja, dat zou kunnen idd.
          Moet ik even de voelermaatjes ophalen.
          0,45 moeten ze toch opstaan hé?

veldman
          Bijdrager

Maak maar eens eerst de bougie schoon waarschijnlijk heb je gewoon een pareltje:!

the sphere
            Topic starter

uhm…oke, ik sleutel best veel…snap ook best veel, maar een ‘pareltje’????
              Sorry, daar heb ik nog nooit van gehoord…..wat is dat?
              Sorry, ik heb er echt nog nooit van gehoord…8)

Schiet me wel net te binnen, ik heb wel net een nieuwe bougie erin gezet.
              en volgens mij….ja, volgens mij doet die dat inderdaad wel sindsdien…
              zou dit dan aan de bougie kunnen liggen???? =)

Kelvin
              Bijdrager

had ik ook is de ontsteking.
                Bij mij was het de bobine.:!

barry
                Donateur

the sphere :
                  uhm…oke, ik sleutel best veel…snap ook best veel, maar een ‘pareltje’????
                  Sorry, daar heb ik nog nooit van gehoord…..wat is dat?
                  Sorry, ik heb er echt nog nooit van gehoord…8)

Schiet me wel net te binnen, ik heb wel net een nieuwe bougie erin gezet.
                  en volgens mij….ja, volgens mij doet die dat inderdaad wel sindsdien…
                  zou dit dan aan de bougie kunnen liggen???? =)

Als je pareltje niet snapt????Op ze’n Belgisch dan even:
                  Ge zit me é bolleke tusse aav boegieke

stfu>>

ik had zelf ook eerst plofjes, bij mij lag het aan de bougie

veldman
                    Bijdrager

Een pareltje is een stukje kool ofzoiets dat tussen je bougiepunten gaat zitten bij een te warme of te koude bougie?? (correct me if Im wrong)
                      In ieder geval wanneer je een pareltje hebt zit er iets tussen je bougie punten waardoor ie niet goed vonkt.
                      dit kun je oplossen door gewoonweg je bougie schoon te maken ipv een nieuwe bougie te kopen.
                      Het blijft en is een hobby he.:!

the sphere
                      Topic starter

ah…gelukkig heb ik een vriendin die vroeger meer dan mij aan brommertjes heeft gesleuteld.:con
                        zij had me al verteld wat een pareltje was…..
                        maarreh…hij doet dit pas sinds ik die nieuwe bougie erin heb gezet, omdat ik dit gewoon standaard iedere 2 jaar doe.
                        Maar ik zal hem morgen eens eruit halen en even schoonmaken.

Oh ja, nog even offtopic: Welke olie moet ik hebben voor in het achterwiel?
                        ik heb al enkele gezien bij de lokale brommeronderdelenboer hier in de buurt (Cycle Shop Heerlen), maar ik weet niet welke ik van die moet hebben.
                        (ik ga ze morgen ook even bellen, maar ik dacht dit gaat sneller!:D )

Diaglo
                        Bijdrager

the sphere :
                          ..als ik volgas rijd, dat de brommer zo nu en dan inoudt, hij duikt dan echt eventjes in, en tegelijkertijd hoor je dan een ‘plofje’ uit de uitlaat.
                          eigenlijk best storend, en volgens mij ook nog eens best gevaarlijk.
                          want hij duikt echt wel even, je krijgt nl. een soort van ‘stoek-effect’.

volges mij heb ik dit ook aan de hand, maar bij mij lijkt het of dit geluid vanonder het blok komt en niet de uitlaat.. maarjah is fijn dat ik nu weet waar t aan kan ligge 🙂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.