Vespa-Ciao.NL
:: Plofjes en nu niets?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Plofjes en nu niets?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

petjj
    Topic starter

Dag mede Ciao en Citta rijders.

Vandaag heb ik mijn spulletjes van JMPB parts binnengekregen, waaronder een DR65CC cilinder.
      Deze heb ik gemonteerd met pakkingen (voet en kop)
      Toen ik de Vespa wou starten hoorde ik een paar kleine plofjes, en daarna niets.
      Je hoort de zuiger wel mooi zuigen.
      Ik zou niet weten waar ik nu moet zoeken, want het is alweer een tijdje geleden.

Setup:

standaard carters bijgevijld. (electrisch)
      13/13 dellorto
      Leovinci Handmade
      Sproeier 66
      Malossi luchtfilter.

Iemand enig Idee?

Groetjes,
      Patrick

Verplaatst

ktmgek
      Bijdrager

Heb je wel een vonk?
        Zou ook de krukaskeerring kunnen zijn.

petjj
        Topic starter

keerring heb ik ook nieuw binnengekregen en gemonteerd, daar zou het niet aan kunnen liggen. Vonk zou er moeten zijn, anders morgenvroeg even mn bougiekop bekijken want heb er een andere opgedraaid.

Sproeiermaat zit wel goed?

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Sproeier maat zou íets te groot moeten wezen maar niet denderend groot dat het uit zal maken voor starten.
            Loopt het allemaal wel mooi door qua benzine?

petjj
            Topic starter

De keerring zat er niet diep genoeg in.

Na deze goed geplaatst te hebben kreeg ik hem zover dat hij met de choke en volgas een paar seconden wou lopen voordat hij uitviel, hierna deed hij niets meer.

Verzuip ik hem nu? of weet iemand wat er mis kan zijn?

xinix
              Bijdrager

Hij loopt wel met de choke aan begrijp ik, dus zal het wel een lucht/benzine issue zijn, zoals Lennaert al opperde, de sproeiermaat?, ik heb een Creco 43 mm, sproeier 68@ icm een Polini filter die dus al minder lucht doorlaat dan de Malossi filter., zuiger goed geplaatst, pakkingen met spray gechecked?

petjj
                Topic starter

ja hij loopt met de choke aan, nu loopt hij ook gewoon, moet wel het gas blijven inhouden, hij rijdt maar amper.. hij lijkt gewoon niet op toeren te komen.

Flippo
                  Donateur

Heb je alles wel goed gevijld? Valse lucht ergens? Zijn je zuigerveren nog goed?
                    Het klinkt voor mij heel erg alsof je je zuiger verkeerd om hebt gemonteerd?

Guido
                    Donateur

Klinkt idd als een opznkopse zuiger.

petjj
                      Topic starter

het pijltje staat naar de uitlaatpoort.. ma hij doet zo raar dat ik denk dat ik morgen gewoon een standaard blokje probeer ipv n uitgevijld blokje. Toch bedankt voor de hulp iedereen.

[Update], hij komt op toeren, ik startte hem een paar keer en hij wou al uit mijn handen vliegen, dus dat zit goed, alleen start hij soms niet omdat mijn vliegwiel niet meedraaid met de koppeling. (Iemand idee waar dat aan ligt?]

xinix
                        Bijdrager

koppeling en vliegwiel eraf halen en je spie/baan nakijken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.