Vespa-Ciao.NL
:: Ploffen citta & optrekken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ploffen citta & optrekken

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Caszper
    Topic starter

Hallo,

Het probleem met mijn citta is grotendeels opgelost alleen ik blijf nog steeds die ploffen houden eenmaal als ik op zijn top ben en gas los laat gaat hij ploffen (kleine knalletjes) Wat ik heb geprobeerd is de bougie vervangen, maar dat was het niet. (overigens wel goede kleur koffie melk bruin ofzo:P)

Het optrekken is ook grotendeels verholpen alleen hij is nog niet echt snel maar dat zal wel zo horen bij citta’s. Hij komt nu tenminste enigszins vooruit 😉

Het is een snor en is verder origineel, heeft wel een wat kleinere poelie dat hij wat harder loopt, sproeier maat is 40, als jullie nog meer willen weten meld het aub even in dit topic;D

Alvast bedankt.

Groeten,
      Casper

P.S. ik had hier al eerder een topic over alleen ik weet niet hoe ik die moet verwijderen, ben namelijk nog niet zo bekend hier;)

vespa liessel
      Bijdrager

valse lucht en een te grote sproeier

superindo
        Bijdrager

-valse lucht, dus controleer pakkingen en kijk of hij genoeg compressie heeft

-zuigerveren kunnen versleten zijn, dus controleer of hij voldoende compressie maakt

-kortsluiting, dus kijk de draden ff na en speciaal van het blok naar de b

vespa liessel
          Bijdrager

de helft slaat nergens op hij heeft een te grote sproeier en trekt bij zijn uitlaatpoort valse lucht of in ieder geval in de buurt dat tot in ontbranding komt in uitlaat, kan ook nog zijn dat je cilinderkop lekt en er ploffen uit komen

Caszper
            Topic starter

superindo :
              -valse lucht, dus controleer pakkingen en kijk of hij genoeg compressie heeft

-zuigerveren kunnen versleten zijn, dus controleer of hij voldoende compressie maakt

-kortsluiting, dus kijk de draden ff na en speciaal van het blok naar de bougie en bobine.

-te grote sproeier kan het soms zijn.

-je conttactpunten kunnen verkeerd staan, dus zet die ff goed op 0.45
              en de cp moet opengaan ongeveer 1.8 mm voor dodepunt van de zuiger.

suc6!:thumb

Het is bij dat ding echt na 1/2 meter is hij aan, ik denk eerder zelf dat et de zuigerveren zijn. Hij heeft namelijk een tijdje buiten gestaan.

Wat ik vergeten ben te vertellen, de start kabel was uit het hendeltje geschoten nou ik heb vanmiddag een nieuw hendeltje en meteen een nieuwe start kabel gehaald en sindsdien loopt hij weer enigsinds normaal hij trekt nu beter op als normaal en heeft dus ook een betere compressie. Kortsluiting is het denk ik niet, zon beetje alle kabels zijn vervangen. De sproeier heeft er altijd in gezeten en nooit problemen mee gehad.

Ik heb voor de rest niet veel verstand er van, misschien dat ik hem beter even naar de fietsenmaker kan brengen of hebben jullie een beter idee.

Groeten,
              Casper

stefanp
              Bijdrager

heej kan niet voorstellen dat het je sproeier is standaard ongeveer tussen de 40 en 42 buiten staan maakt voor je zuigerveren geen zak uit, heb je al de moeren van je cilinderkop keer aangedraaid? tevens bestaat de kans op een gaatje in je uitlaat;)

groeten
                stefan

Bartjee
                Donateur

Contactpunten staan denk ik niet goed.. Of je moet ze eens vervangen ofzo.
                  Toen bij mij dat schroefje waarmee de cp’s vast moesten niet meer helemaal lekker was en ze elke keer langzaam losser gingen zitten en dus dichter bij elkaar gingen staan kreeg ik ook last van die plofjes en weinig power.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.