- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 5 maanden geleden door Pjotr.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 september 2010 om 18:59 #284446
Hallo ik ben Pjotr en heb vandaag een brommer gekocht eerder gekregen stond al weken naast mijn buurman zijn huis en hij deed er niets mee.
Ik mag hem bekijken en als ik besluit hem te houden betaal ik hem.
Ik wil deze brommer graag opknappen als hobby en ontspanning,
Heb helemaal nog geen ervaring en kennis van zaken daarom open ik ook deze topic en hoop ik respons te krijgen van de lezers over wat wel en niet te doen,
In eerste instantie wil ik proberen zo goedkoop mogelijk deze brommer op te knappen met de middelen en onderdelen die ik in huis heb.
Mijn schuur is zodanig bevooraad na 10 jaar dat ik wel een en ander aan bouten ,moeren ,ringen ed heb.
Enig gereedschap heb ik ook wel zelfs een airbrush waar ik de brommer mee wil spuiten.
Laat ik eerst maar eens proberen een foto te plaatsen een plaatje zegt meer als duizend woorden
Ok dat is gelukt nu verder
Ga ervan uit dat er 1:50 mengsmering benzine in moet(de tank is leeg) ga ik morgen kopen en dan ook gelijk maar een nieuwe bougie en dan proberen aan te lopen.24 september 2010 om 19:15 #464543ik zou direct de tank even schoonspoelen met benzine, en de carburateur schoon maken…
succes verder 😉
24 september 2010 om 19:44 #464546zit daar een fiets rekje op 😕
24 september 2010 om 19:45 #464547KOPEN 😮
Je buurman mag blij zijn DAT je hem over WILT nemen…
24 september 2010 om 21:09 #464553pepko :
ik zou direct de tank even schoonspoelen met benzine, en de carburateur schoon maken…succes verder 😉
Ok goed idee tank spoelen met benzine maar wat doe ik met die benzine waae ik mee gespoeld heb?
Neem aan dat ik die niet meer kan gebruiken is zonde is er geen goedkoper alternatief dan benzine?
Hoor graag.24 september 2010 om 22:03 #464537er is geen goedkoper alternatief, je hebt ook echt geen liters nodig hoor.
Ik zou als ik jou was even op zoek gaan naar andere wielen voor je ciao. 3 of 4 spaaks, maar 5 spaaks of 10 spaaks zijn het mooist (ook het duurst)
Succes, en zeker kopen dat ding
25 september 2010 om 09:49 #464556Vincent Vario/Pjotr
Bedankt voor de info zal uitkijken naar 5 of 10 spaaks wielen mischien loop ik er tegenaan maar op het moment eerst maar eens doen met hetgeen ik heb aan onderdelen wat er aan de Ciao zit.
25 september 2010 om 11:25 #464559Vandaag de eerste start gemaakt.
Eerst wat uitgaven gedaan voor wat ingrediënten: Een nieuwe bougie gekocht, 5 liter Euro 95 benzine en 1 liter mengsmering.De gereedschapkist voorgaat gehaald en begonnen met demontage van onderdelen.
en schoonmaken van de Ciao.Voorverlichting huis verwijderd
Km kabel
De zijkappen
Treeplank
Fietsen rekje
Voorspatbord verwijdert.
Rubberen strip op de tankTot de ontdekking gekomen dat in het achterwiel een spaak gebroken is en dat de wang van het wiel licht verbogen is op een plaats.
Het lampglas van de voorverlichting zijn de ingewerkte draadeindjes afgebroken vandaar het tape.
De brommer is een keer overgespoten waarbij niet alle onderdelen verwijderd zijn denk dat de originele kleur groen/blauwachtig was.Het framenummer geeft als beginnummer 1980 aan dit is dus het bouwjaar!
Kortom een spuit busje WD 40 verder is dit het resultaat
25 september 2010 om 15:11 #464564nou tog al weer wat opgeschooten suc6 ermeei
25 september 2010 om 15:41 #464565Ik spot een Malossi lucht filter ! is hij misschien opgevoerd geweest check even je sproeier
25 september 2010 om 17:13 #446956Ik bespeur interesse in het blok daarom plaats ik nog 2 foto’s

Laat me weten wat jullie zien en daar leer ik dan weer graag van
25 september 2010 om 17:55 #464552Het geen wat ik spot is idd. een malossi luchtfilter.
Cilinder inhoud valt niet te zien aan de hand van de foto’sWat me wel opvalt op de eerste foto is dat het lijkt alsof de carb. niet ver genoeg over het spruitstuk zit en de nijlon bus mist die erin hoort te zitten.
Maar is niet heel duidelijk te zien.Ik zie dat er een standaartlijkende uitlaat onder ligt met dikkere voorbocht dus hij is licht opgevoerd. 😉
25 september 2010 om 18:04 #464549Jarco :
Het geen wat ik spot is idd. een malossi luchtfilter.
Cilinder inhoud valt niet te zien aan de hand van de foto’sWat me wel opvalt op de eerste foto is dat het lijkt alsof de carb. niet ver genoeg over het spruitstuk zit en de nijlon bus mist die erin hoort te zitten.
Maar is niet heel duidelijk te zien.Ik zie dat er een standaartlijkende uitlaat onder ligt met dikkere voorbocht dus hij is licht opgevoerd. 😉
Voor de cilinderinhoud is een foto van voren van de cilinder voldoende?
Carb niet ver genoeg over spruitstuk en nylon bus ga ik onderzoeken zijn deze bussen noodzakelijk en evt los te krijgen?
In ieder geval thanks voor je respons.25 september 2010 om 18:23 #464548ja, waarschijnlijk wel bij een brommerhandel 😉
25 september 2010 om 19:00 #464555Cilinder zien we hoogstwaarschijnlijk pas als je hem eraf haalt.
Mischien dat er een merkje aan de zijkant staat maar vermoed dat deze gewoon origineel is.Betrefd de nijlon bus, deze is zeker noodzakelijk.
Hiermee sluit de carb. lucht dicht aan op het carter en zorgt dat er geen lucht tussen de carb. en carter weggezogen word.
Dit noemen we overigens valse lucht.
Het beinvloed het afstellen en lopen van de motor enorm.Mocht de nylon bus missen moet je maar een PM sturen dan kan je er 1 van mij krijgen die heb ik nog wel liggen ergens. 😛
PS: Mocht je willen weten wat voor soort carb. je hebt, kijk dan even welke getallen erop staat.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.