Vespa-Ciao.NL
:: PiNeAppLePro’s X-box ciao

Home Forums Perso’s Projecten PiNeAppLePro’s X-box ciao

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 242)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sjaak trekhaak

ziet er goed uit:thumb alleen jammer dat je het achterspatbord niet hebt ingekort.

PiNeAppLePro
      Topic starter

Tjaah, iedereen zijn smaak 😛 Maar thnx voor de reactie =)

andyman
        Bijdrager

hey ziet er goed uit
          jammer dat je blokkie het nog niet doet
          maar heb een vraag waarom maak je je brommer niet gewoon verder af(lampen kenteken kabel en al die andere zooi)

Andy

PiNeAppLePro
          Topic starter

@ andyman, remkabels zijn gedaan. Er is een nieuwe kabelboom gemaakt. Decompressiekabel zit erop en voorlamp is ook klaar om te spuiten :thumb

angel
            Bijdrager

deze wil ik echt af zien :d mooi werk

ArvidW
              Donateur

PiNeAppLePro :
                Tjaah, iedereen zijn smaak 😛 Maar thnx voor de reactie =)

Ook mijn smaak 😛 Spadbord staat zo erg leuk:)

Dempertuutje mischien nog afzagen ? Vind het nu een beetje vreemd staan (maby omdat bij een SP een kort tuutje gewoon is)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

peter139
                Bijdrager

appart kleurtje zeg. Ziet er allemaal wel perfect uit. Het meeste werk zit vaak in de kleine dingetjes.
                  Waar is je mooie filter gebleven:)

kijk eens naar je bobine aarding(ondanks dat ie vonkt). Dit was ook een van de problemen nadat ik me ciao gespoten had.

PiNeAppLePro
                  Topic starter

Wat heb ik net gedaan:
                    – nieuwe condensator en contactpunten gehaald.
                    – Dit gemonteerd en ontsteking afgesteld op polini manier dus met de maximale vooronsteking. ( Voelermaat 55 ging er wel oke tussen, volgens deze manier moet een 50 ertussen passen en een 60 niet )
                    – coatinglaag weggehaald bij ophangpunten van blok en al eerder bij me bobine zodat deze genoeg aarde maakt.

en nog heb ik een geel achtige vonk terwijl deze blauw moet zijn. Mijn enige optie is nu me bobine. Want de ontstekingsspoel kan het niet zijn, want als deze stuk is vonkt het zowiezo niet.

Of kan het nog iets anders zijn. Bougie wordt wel gewoon nat. Als ik deze eruit draai en met me vinger erlangs ga is me vinger dus een beetje nat. Electrode afgesteld op 0.4

Me geduld raakt een beetje op…

HELP,HELP,HELP,HELP,HELP,HELP,HELP,HELP,HELP,HELP :'(

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Probeer een andere bobine, zal ontsteking zijn.

anders carburateur eens compleet schoonmaken.

heeft hij genoeg compressie ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

PiNeAppLePro
                      Topic starter

Compressie genoeg. Niet aan te lopen zonder decompressie kabel. Carburateur heb ik 2 dagen geleden nog helemaal grondig schoongemaakt en ik zal morgen nieuwe bobine proberen.

Kan het nog iets anders zijn??

peter139
                        Bijdrager

Want de ontstekingsspoel kan het niet zijn, want als deze stuk is vonkt het zowiezo niet

ik had dit probleem ook. Spoel heb ik toen doorgemeten en had een weerstandwaarde. Alles(behalve spoel) 2x vervangen en mijn ciao bleef raar doen. Ik werd er helemaal gek van. Uiteindelijk een andere spoel (met veel hogere weerstandwaarde) getest en de ciao liep perfect. De oude spoel had kortsluiting in de spoel zelf, waardoor er een te zwakke vonk was. Bogies sloegen vet en gingen daardoor kapot.Ja je moet het maar vinden;) Misschien moet je eens een nieuwe bogie proberen bv een champion.

hopelijk heb je er iets aan

PiNeAppLePro
                          Topic starter

Ik hoop dat het opgelost is met een andere bobine maar anders wordt het maar weer voor de zoveelste keer het blok eronder vandaan halen. Hoe wel dit steeds sneller en sneller gaat. Thnx voor alle tips peter heb alleen nog een vraag .

Wat moet ik meten bij een goeie spoel ? Weerstandwaarde enz..

Martijnvanheerde
                            Donateur

Ik had ook altijd van die problemen kan nu in een half uur blok eronder vandaan halen en weer onderzetten;p

PiNeAppLePro
                              Topic starter

Ben weer terug uit Amerika :'( Maar het is weer tijd om dat groene monster aan de praat te krijgen. Jullie zullen nu weer wat van me horen.
                                49
                                :duivel

Pffffffffff, mis Amerika nu al 49 cent voor een hamburger :S !!!!

Martijnvanheerde
                                Donateur

WTF! Goedkoop! Maar ga je nu standaard rijden?

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 242)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.