Vespa-Ciao.NL
:: PiNeAppLePro’s X-box ciao

Home Forums Perso’s Projecten PiNeAppLePro’s X-box ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 242)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PiNeAppLePro
    Topic starter

Hallo,

Bio:

Sander Plas
      Purmerend
      17 Jaartjus
      Al het italiaanse Food !!
      tennis, tafeltennis
      Sleutelen of course
      “nog” 5 havo 😛

Vet dat je me X-box ciao projectje volgt. Veel kijk en lees plezier 😛

Historie:
      Het begon allemaal met de scooterverslaving van de vrienden om me heen. Ik zei tegen me zelf:”ach joh je hebt geen scooter nodig man. Alles is binnen fietsbereik. Maar toch kreeg ik die scooter/brommer kriebels in me buik 😛 Zo ben ik begonnen met een citta. Deze had ik voor 80 euro gekocht. Zelf heeft het sleutelen aan deze citta me “the knowledge” over het vespa blokje gegeven. Jammer genoeg had deze geen kenteken en wou ik er niet meer tijd aan verspillen. Toen kwam ik erachter dat een vriend van me een brommertje had met kenteken die hij niet zoveel gebruikte. Ik wou een brommer en hij geld nodig dus dat was snel geregeld. Het bleek dus een vespa ciao te zijn en ik kwam erachter dat het hetzelfde blok had. Ik was dolgelukkig. Maar om een lang verhaal kort te houden hier eens wat foto’s:

Ach ja niet moeders mooiste maar koste me 100 euro en het enigste probleem om lopend te krijgen was de onsteking afstellen.

Dit ding moest nieuw leven worden ingeblazen en kwam ik op het idee om er een :

X-Box Ciao van te maken!!

Zo ben ik op de kleurencombo gekomen:

Hier eventjes gewerkt met paint:

Kappen bewerkt :@:

Toen het motorische gedeelte. Met mijn standaard bromblok + 13/13 cab. en een malossi filter ging ik zo’n 50 + . Zelf vond ik die niet erg snel en wou ik wat anders.

Ook kocht ik van iemand een Polini 43 mm W-poort die ik uiteindelijk alleen heb gekocht en nog nooit gebruikt.

Want ja, op de speedengine carters hoort gewoone een 80 cc :duivel
      Dus kocht ik van MHR, die is ook van het forum een 80 cc Malossi brevetato

Tussen het kopen in van deze 2 cilinders had ik al wat gedaan aan me brommer.
      Ik had mijn ciao helemaal uit elkaar gehaald om eens lekker te schuren.

Me in action !!!!

Ook vond ik zo’n stang tussen een frame erg mooi staan en dat heb ik ook bij mijn eigen ciao gedaan.

Buis ertussen gelast. Redelijk mooi gedaan voor 10 euro. :thumb

Tjaaaa! Een snel standaard uitlaatje op een speedengine setup gaat niet werken dus daar moest ook wat voor worden geregeld.

Tadaaaaaj!

Een polini sp dames en heren 😀

Toen begon ik toch te twijfelen over de kleuren combo en of het geen beter idee was om me frame en andere onderdelen te laten coaten. Wat ja het kost wat meer maar scheelt me wel veel en veel minder werk. Ook kan ik het zelf nooit zo mooi krijgen als dat je het laat coaten. Ik ging dus maar wat informeren hier in de buurt en kwam ik al snel bij het bedrijf Gijsen Coatings Ik ze een mailtje gestuurd en werd redelijk snel beantwoord. Het zou me 140 euro gaan kosten en dat voor stralen + coaten van me frame + onderdelen en velgen. Dat vond ik een mooi prijs en heb wat zitten overleggen met me vader en die vond het ook een goed idee. Bankrekening leeg maar het resultaat mag er wel zien. ( Verdien overigens niet bakken aan geld, want tjaah wie werkt er nou bij de Albert heijn )

20 mei 2008:

Net een wiskunde examen achter de rug maar wel blij met mijn volgende aanwinst . =)

Aanschouw het groene monster 😛

Hiervoor had ik mijn kappen al High gloss witjes gespoten:

Dit is dus de uiteindelijke kleuren combi geworden. Wit met groen en ik vind het zeer geslaagd.

En vanaf 19 mei kunnen jullie allemaal de opbouw volgen met ZEEEEEEEEEERRRRRRRR veel foto’s 😛 Heb er zin in !

De opbouw:

28 mei 2008

Ik had veel foto’s belooft tijdens mijn opbouw 😛

Hier zijn ze dan

Was druk bezig maar .. Damn die voorvork vering was een klus. Pffff het zweet brak me echt uit!!:nerd

Ben voor nu even gestopt maar later op de dag ( na eten of zo ) Ga ik met mijn Pa me achterband erin zetten, want door de dikke coat laag is het zeer krap. Ook heb ik me 15/15 binnen maar daar maak ik zo wel een foto van, want die staat nu te weken in een badje benzine :P.

Ik houd jullie op de hoogte :thumb

Update ( Verder na eten )

Vader kwam thuis ( extra paar handen altijd handig 😀 )

Denkwolkje: Pfff die achterband zit erin :worshippy en wat ging die voorband easy !

SMOOTH!

Zie die grijns dan :duivel

Achterkant gemonteerd

Problem :cry

Deze kant heeft genoeg ruimte

Deze niet ( loopt aan , iemand een oplossing? )

Blokje eronder !!:rules

Jammer genoeg door die verbogen achterspatbord stangen loopt me band tegen de linker stang als je erachter staat. Ook is het niet te buigen, want er staat al zoveel spanning op. De 15/15 zit er nog niet onder. Kreeg er een tomos luchtfilter bij en ja die past niet :S. Dus toch maar even de 13/13 !

Morgen met die 15/15 naar BMS (brommerzaak in purmerend) om te kijken of ze nog een mooi klein filertje hebben liggen. Anders maar eentje bestellen.
      Stuurpen is dol, daar moet ik een nieuwe voor zoeken. Denk langs de fietsenwinkel :thumb

Ik vind hem nu al supergeweldigmegamooi ! Morgen wil zal en moet ik erop rijden 😛

Morgen meer updates !!!

N!CKs

welkom op het forum:thumb

jammer dat het brommertje niet mooi in de lak zit, maar je hebt hem voor een zeer mooie prijs gekocht.
        je hebt al mooie ideeen voor je ciao, als ik jou was zo ik er 5 spakers voor kopen. zal zkr mooi staan. buisje zal hem idd ook mooi gaan staan. heb miss al een mooie combo voor je, zelfde blauw als nu en dan met witte 5 spakers en wite details. suc6 met je projectje:thumb

PiNeAppLePro
        Topic starter

ja wit wou ik inderdaad doen met blauw weet ik niet zeker!

Roger102
          Bijdrager

heey,,

precies wat N!cks zegt,, lak is een beetje bagger maar voor die prijs is het echt wel een leuke brompony en is al helemaal relex dat ie kenteken heeft.

BTW ik heb nog 4 spakers liggen als je er iets me kan.
            stuur maar ff een PM

Succes verder

Kelvin
            Bijdrager

Ik heb metalic blauw met wit.
              Maar witte velgen zouw ik niet doen want daar poets je je kapot aan;)
              Ik krijg ze bijna niet meer schoon,in de hoekjes enzo.

LeMoN
              Bijdrager

Ziet er gaaf uit, en ik zou er echt iets mooi van maken! Bijvoorbeeld metallic oranje met witte velgen!

en een dubbele ovale buis is ook erg vet

dus zoals dit

ook de kleuren!

hansieb
                Moderator

Grappig jouwn ciao zag er al net zo uit als mijn snor ciao 🙂 ook een krakkemikkig ding hehe.

Stepjes, stang er ff tussen doen , polyestere en plamuren 😀 en een leuke orginele kleur spuiten.

Wat voor setup komt er btw onder?

PiNeAppLePro
                  Topic starter

Ik weet nog niet of ik er snel spul onder ga gooien !! Wil eerst me sleutel citta verkopen ( anders stond me ciao wel bij ” je eigen special”) 😛

Trouwens me ciao is al helemaal uit elkaar! en die oranje metallic is vet bruut

Bartjee
                    Donateur

Hey Sander, succes met je brommertje:D Zal vast wel mooi worden:thumb

hansieb
                      Moderator

PiNeAppLePro :
                        Ik weet nog niet of ik er snel spul onder ga gooien !! Wil eerst me sleutel citta verkopen ( anders stond me ciao wel bij ” je eigen special”) 😛

Trouwens me ciao is al helemaal uit elkaar! en die oranje metallic is vet bruut

Als er genoeg potentie is worden ze verplaatst het 🙂 maar een perso is niet ondergerangschikt hoor echt nie!

barry
                        Donateur

Heb je dan geen snelle zaken onder de citta????Indien ja,kan je deze toch gebruiken voor je ciao.

PiNeAppLePro
                          Topic starter

Helaas niet(geen snel spul onder me ciao), maar ga eerst voor uiterlijk ( vind het gewoon vet leuk om te schuren en zo ) knutselen is gewoon mijn ding 😛 Snelle setup kan altijd nog

PiNeAppLePro
                            Topic starter

JaJa, hier komt hij dan eindelijk met een Update. Omdat het zo slecht weer was dit weekend heb ik niet veel kunnen doen en ik heb geen garage. Ik moet het vooral hebben van mooi weer. ( Me schuur is wel groot genoeg alleen het is er zo vreselijk koud ) Dus heb ik gereedschap naar binnengehaald en mijn fantasie de vrije loop gegeven. Hieruit volgt dat ik me Ciao ga spuiten in X-box 360 style!

Foto’s zijkappen:

Hier schijnt natuurlijk later groen licht uit. ( Iemand hiervoor ideën om lekker vel groen licht te krijgen) 😛
                              Ook komt er groen racegaas!!! 😀

en van dichtbij:

Op de eerste foto lijkt de bovenste X groter. Dit lijkt alleen zo vanwege de zwarte viltstift rand.

(Denk eigenlik dat ze wel een beetje van elkaar verschillen maar dat maakt helemaal niet uit, want je kan toch niet tegelijk naar beide kappen kijken):?

Kleur Combo wordt:

– Frame Groen
                              – Velgen oranje
                              – 2 zijkappen wit

Voorbeeld Foto:

!Japieoh!_!Ciao!

Dat ziet er zeker vet uit zo!

Doe je er dan ook nog X-BOX stickers ofzo op?

PiNeAppLePro
                                Topic starter

Ik denk dat ik er gewoon X-Box in het oranje op spuit 😀
                                  Ben niet zo weg van stickers !! :S

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 242)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.