Vespa-Ciao.NL
:: Pinasco zij-inlaat op een reedvalve?

Home Forums Techniek Opvoeren Pinasco zij-inlaat op een reedvalve?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespa_addicted
    Topic starter

Middag heren,
      Ik zit met het idee om een Pinasco zij-inlaat setje om mn Reedvalve te bouwen, maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dat uberhaupt wel gaat of dat ik het een en ander aan moet passen. Ook is mij niet helemaal duidelijk hoe dat setje van Pinasco werkt… Zou iemand mij daar een goede uitleg over kunnen geven? Of past het setje gewoon op mn Reedvalve carter? En betekent dat dan dat ik met 19mm en 13mm kan rijden? Wat zal dat in prestaties opleveren? Meer koppel waarschijnlijk?

In ieder geval bedankt alvast!
      Coen

Docs
      Donateur

Het setje gaat sowieso niet zo op het carter passen. De vorm van een RV is specifiek voor dit carter door het membraan.

Waarom zou je dit eigenlijk willen? Gewoon omdat het kan? 😛

misterd11
        Bijdrager

De carters zijn helemaal anders gevormd vanm een reedvalve. Dus die combie gaat nooit passen. Speedengine of normaal carter i.c.m. pina zij inlaat gaat wel. Kan je speedengine gebruiken met eigen spruistuk voor 19mm carb, en pina zi inlaat met 13/13.
          Succes!

Docs was eerder:P

Vespa_addicted
          Topic starter

docs911 :
            Gewoon omdat het kan? 😛

Jap, ik ben gewoon wat op zoek naar iets dat ik nog niet eerder heb gezien…
            Dat ik nooit eerder een pina zij inlaat op een RV heb gezien is dus niet vreemd ^^
            Maargoed, ik heb ook nog een speedengine.. Dus dan probeer ik daar miss maar eens wat mee te rommelen…

@ Misterd: moet ik zeker zelf zon spruitstuk maken?

misterd11
            Bijdrager

je hebt het 13mm spruitstuk op t groot carter die is 13mm, maar je ziet ook af en toe spruitstukken voor 15t/m 21mm carbs voorbijkomen. Dan kan je op je grootcarter een 19mm zetten, en op de pina zij-inlaat een 13/13

Vespa_addicted
              Topic starter

Aha, dat scheelt in koppel dan zeker?
                want top zal weinig uitmaken of wel?

misterd11
                Bijdrager

top niet heel veel denk ik 2x 13/13 zal ook al leuk rijden. Maar koppel zal je wel een stuk meer hebben, maar 2x 13/13 presteerd al zeer leuk! Zeker i.c.m. vario

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.