Home › Forums › Mening & ervaring › Zij-inlaten › Pinasco zij-inlaat
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 september 2007 om 11:12 #149120
Ik heb in het mening en ervaringen forum, ook maar even een subforum van zij-inlaten gemaakt aangezien deze er nog niet was, maar er momenteel toch vrijveel mee word gekloot.
dus bij deze trap ik maar even af met de zij-inlaat van pinasco.allereerst, ik heb ‘m nooit gemonteerd gehad of er nooit op gereden, alleen binnengekregen, ik ga er later zeker nog op rijden!
de zij-inlaat is bedoeld om met 2 carburateurs te kunnen rijden.
voor zover ik weet is deze te krijgen in 2 versies, voor 60 en 80cc, dat bepaald dus of er een 46mm in past of niet, persoonlijk heb ik de 80cc versie.in het pakketje krijg je werkelijk alles wat je nodig hebt

* klein carterhelft met spruitstuk
* al het membraam-gebeuren
* T-splitsing voor je benzineslang
* stukje waarmee je 1 gaskabel in 2 omzetjammer is alleen dat ik de krukas, bedoeld voor deze zij-inlaat niet heb, hier zit een gat in de krukas, zoals ook bij de Nuova Mazzuchelli (link) zit (alleen is die van pinasco dan geen volle wangen).
mocht iemand de bijbehorende krukas over hebben en kwijt willen, pm (link) me dan even!ik heb veel over deze zij-inlaat gehoord dat deze heel erg moeilijk is af te stellen, nu was ik laatst op bezoek bij Crullie, en wat zag ik daar liggen, de pinasco zij-inlaat op een blokje..
naar zijn mening is deze prima af te stellen, alleen moet je werken met kleine sproeiertjes.verder nog even een paar foto’s van de zij-inlaat
zoals je kan zien past op deze versie een 46mm polini

vermoedelijk monteer ik deze zij-inlaat op een “standaard” blokje voor mn ciao, maar dan wil ik rijden met alleen de carburateur aan de zij-kant en de mazzuchelli krukas, tegen die tijd horen jullie het wel.
ben opzich wel benieuwd naar de ervaring van anderen die wel rijden met 2 carburateurs en deze zij-inlaat..
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.11 september 2007 om 16:29 #157095ik heb ook de pinasco zij inlaat en net als jij nog nooit geprobeerd ik heb alleen de 42mm versie maar daar past ook gewoon een 46mm op hoor ik weet niet waar t verschil in zit misschien grote van membraan of de plaatjes maar niet de diameter van t carter wilde ik toch ff melden en de pinasco krukas is zoals hij in mijn pinasco boekje staat wel degelijk een volle wangen krukas.
11 september 2007 om 16:43 #157096neey 1 kant is volle wang..de andere kant niet om de orri inlaat te kunnen gebruiken..
‘herr flick heeft zo’n kruk in zijn blokky!
11 september 2007 om 17:21 #157097
.-{2F4OV}-.Wat heuvel zegt is correct;)
Is ook nogal logisch. Want als hij twee volle wangen erop heeft blijft de standaard inlaat continue gesloten;)
Dan kun je dus nog alleen maar met zij-inlaat rijden..
17 september 2007 om 16:51 #157098kun je niet gewoon de originele gebruiken en dan zelf een gat boren in de krukass
17 september 2007 om 16:54 #157099Dat kan prima, materiaal is ook niet extreem hard. Ik heb het destijds wel zo gedaan met mn zij inlaat.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...17 september 2007 om 17:41 #157100Alan :
en dat heb ik toch staan dat dan je originele inlaat word afgeloten:!Herr FlicK :

-totaal

-stevige drijfstang

-veel dikkere wangen

-pinasco….
Niet dus;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno20 september 2007 om 17:38 #157101met die van muzzachelli bedoelde ik maar ik ben blij dat ik m nu volledig gezien heb de (pinasco krukas) bedankt herr flick en arvidW natuurlijk. heeft iemand er nog eentje voor mij want ik wil eigenlijk niet met een andere krukas behalve als t die van malossi is voor de originele motor, t is niet dat ik niet zelf eentje kan maken maar ik heb niet echt veel vertrouwen in de “race” krukassen voor de ori motor zie krukassen topic bij alfaerre ofzo das gewoon troep maar je betaalt wel behoorlijk vind ik en hij staat hoger aangeschreven als de top racing als ik t goed heb, als iemand suggesties heeft of nog een goeie kruk heeft liggen hoor ik t graag
20 september 2007 om 18:39 #157102Amen (wat een lange zin zeg:con)
Pinasco kruk is niets mee mis, thomas heeft hem icm 47DEPS en krukas is nog helemaal goed:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno20 september 2007 om 18:51 #157103idd een hele lange zin. misschien dat je zo een mazzuchelli kan kopen wat in Reiniero’s Reed Valve zit. deze heeft één wang vol en een wang voor de orginele inlaat. dus heb je meer carterdruk maar kan je toch nog je orginele én zij inlaat gebruiken.
20 december 2009 om 01:41 #157114Wie weet de dikte van de membraamplaatjes/kleppen? En is hier een verschil in dikte tussen de verschillende versies voor 60cc of 80cc?
2 mei 2010 om 23:47 #157117Ja allemaal leuk en aardig prietpraat over de pinasco krukas maar ik wil graag weten wat de meningen en ervaringen zijn met de zij inlaat.
gaat je blokje sneller?
kan hij hogere toeren bereiken?
veel compressieverlies?
ruimte in je kappen/frameenzovoort allemaal belangrijke weetjes die belangrijk zijn om te vermelden wil ik graag weten
3 mei 2010 om 08:19 #157118Ja allemaal leuk en aardig prietpraat over de pinasco krukas maar ik wil graag weten wat de meningen en ervaringen zijn met de zij inlaat.
gaat je blokje sneller?
veel compressieverlies?
ruimte in je kappen/frameenzovoort allemaal belangrijke weetjes die belangrijk zijn om te vermelden wil ik graag weten
– Je zal vooral in trekkracht wat toe nemen.(grotere carburatie)
– Haalt geen hogere toeren. Het max toerental moet je meer gaan zoeken in cilinder en uitlaat.
– Niks van te merken.
– Hij staat niet in dit topic afgebeeld, maar normaal krijg je een aparte ronde filter er bij die in de bolling van je kap gaat. Hierdoor is ook niet te zien dat je met een zij-inlaatrijd vanaf de buitenkant.3 mei 2010 om 11:02 #157119SirJohn :
Ja allemaal leuk en aardig prietpraat over de pinasco krukas maar ik wil graag weten wat de meningen en ervaringen zijn met de zij inlaat.gaat je blokje sneller?
veel compressieverlies?
Dan noem je alles erboven prietpraat en moet je zien waar jezelf mee aankomt:pest:D
Want hogere toeren met een extra inlaat? iedereen weet dat je toeren bepaald worden door cilinder en uitlaat.
Veel compressie verlies? Er is geen 1 type inlaat die compressie verlies opleverd en zeker een membraan inlaat niet.
Dus vind het een topper om met zulke vragen andere replys af te kraken
3 mei 2010 om 11:06 #157120Tja, wat verwacht je?
Op dit forum zijn heel wat betweters en zeikerds daar heb ik als betweterige zeikerd gelukkig geen last van
Anyway, hier zie je de luchtfilter waar Martino het over heeft:

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.