Home › Forums › Mening & ervaring › Ontstekingen › Pinasco vliegwiel 50 anniversary
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 september 2025 om 08:36 #829857
Het pinasco vliegwiel (160 euro)
Mening :
Leuk en licht , geeft een waanzinnige gas reactie af en is op vario echt gruwelijk, meteen vol trekkracht.
Het is eigenlijk te mooi om waar te zijn.Minpunten :
Spiebaan zacht alu, 1 keer vliegiel los en hij is klaar
Spanning is beduidend minder uit het vliegwiel dan bij een electrisch vliegwiel
Maar het grootste probleem waar ik achter ben gekomen is dat de koeling onvoeldoende is icm speed engine
Cilinder liep vast binnen 1 a 2 kmOp een standaard carter lijkt het wel goed genoeg te werken en heb ik geen problemen gehad.
- Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 september 2025 om 08:54 #829858Ik rij er al jaren mee, en nog nooit het koeling probleem gehad waar jij het over hebt.
Wel dat de zijkant los liet bij de 650 gram versie.3 september 2025 om 10:13 #829860Tja ik heb nu een std elek wiel erop en nu blaast ie een heel stuk harder.
Althans mijn cilinder leeft nog na 1km.Op een std blok heeft het ook gewerkt , maar op de polini speedengine weer niet om een of andere gekke reden
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 september 2025 om 23:51 #829879Een speed engine heeft ook iets van vervroegde geloof ik, de gaatjes voor de ontsteking zitten iets naar voren gedraaid.
Mischien te samen met het vliegwiel is het dan te veelBelangrijk is dat er door de jaren heen meerdere versies van zijn.
- Pinasco oud; art.nr. PIN0848 deze is er voor originele en volle wangen krukassen, voor cp en elek.
- Pinasco 50 years anniversary; art.nr. 25060848(kleine oplage)
- Pinasco 2.0; art.nr. 26060860
Voor eigenlijk alle Pinasco vliegwielen geldt dat de timining vrij strak zijn en je met meer voorontsteking te maken hebt in vergelijk een origineel vliegwiel. Hierdoor kan je ook te maken krijgen met warmloopproblemen.
In dit topic worden 2 Pinasco vliegwielen met elkaar vergeleken. En in dit topic nog wat over de aanloop en ontwikkeling van het nieuwe Pinasco vliegwiel.
4 september 2025 om 22:44 #829892Zie je meteen duidelijk dat de oude 2 keer grotere koelvinnen heeft.
Thanx Martino voor deze super informatieve postDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.