Vespa-Ciao.NL
:: Pinasco oldskool

Home Forums Perso’s Projecten Pinasco oldskool

• Dit onderwerp bevat 36 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren geleden door Waarom?.
7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Nu ik deze perso de laatste tijd een keer of 15 heb geopend begin ik te wennen aan die kleuren en stickers en ik kan wel zeggen dat ik het gaaf vind!

Die veren dat zijn de Sebac 260mm van JMPB toch? Hoe bevallen die?

Zonde van de zijinlaat, ik vind dit echt een van de mooiere zijinlaat systemen door de dubbele 13/13 met kabelsplitter en het feit dat alles erg netjes lijkt te zitten.

Ik hoop dat je hem nog gelast kan krijgen en kijk uit naar een filmpje waarop hij wel echt perfect loopt!

eidos
      Donateur

Mooie brommer, Zeer uniek :thumb Ik moest er ook ff aan wennen, maar het heeft wel wat!

Erg fijne setup heb je gemaakt. Genoeg beukpower, al zal de top niet heel hoog liggen gok ik zo.

Over je klein carter, Hopelijk is de scheur niet door en door.

Als het één geheel blijft bij het uit elkaar halen kun je zelfs beter nog met Durafix (Soort Alu Soldeer) aan de gang gaan. Meerdere mensen op dit forum hebben dat in huis (Waaronder ik).

Bij durafix hoeft het carter niet zo warm gemaakt te worden dat het krom trekt. Bij Alu lassen gebeurd dit helaas vaak wel en zul je daar een oplossing voor moeten bedenken. Durafix is meer dan sterk genoeg hiervoor!

Ik hou hem in de gaten 8)

Miki030
        Topic starter

Na vandaag goed gekeken te hebben was het erger dan ik dacht,dus maar het SE carterdeel erop gezet probeer morgen ff een filmpje te maken,het trekt als een gek maar een lage top dus het schreeuwt op vertanding 😀

@eidos Thnx!

Het carterdeel is helaas heftig gewoon bijna helemaal doormidden,en klopt de Top is niet hoog heb echt vertanding nodig!!

En thnx voor de durafix Tip,maar denk dat die niet gaat helpen en lassen ook niet,maar ga toch langs de lasser ermee kijken wat hij zegt 😀

@Wilk1985 Thnx!

Haha ja het is idd even wennen vandaag op straat keken de mensen me ook na,wel met een glimlach 🙂

En de Sebacs zijn idd van JMPB en ze bevallen me prima ze zijn niet te stug gewoon lekker soepeltjes

En idd de pina inlaat vindt ik ook een van de mooiere 🙂 maar helaas is die gesneuveld :boos

Nu maar even met 1 Carb filmpje ervan komt morgen.

Martino
          Moderator

Erg zonde van je Pinasco inlaatje apart hoe dit is gebeurd/gescheurd.

Ik zie overigens in het filmpje nog een originele vario. Voordat je aan de vertanding denkt zal ik de vario voor een race-exemplaar verwisselen. Dit zal niet alleen je top ten goede komen maar ook het optrekken. Ook heb je 100mm schijven bij je variokoppeling. Door deze in 90mm schijven te veranderen zal je ook weer wat in top winnen.

Ik vind trouwens nergens zo snel welke tandwielverhouding je nu hebt?

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

Ik zou bijna denken dat door zo’n scheur er gewoon teveel spanning op heeft gestaan.
              Ging je cilinder er uit eindelijk stroef in? heb je kunnen controleren of de cilinder helemaal vlak op het voetpakkingsvlak komt, en daarmee ook niet de boel uit elkaar trekt?

Dit lijkt mij de oorzaak.. desalniettemin erg kut!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Waarom?

Erg jammer hoor, dit moet haast wel door spanning ontstaan zijn. Het is ook een behoorlijke scheur en weet niet of durafixen of lassen nog wel te doen is..

Je hebt wel een unieke Citta en vind je foto’s uit de oude doos ook erg tof:thumb

Turbociao
                Donateur

Het lijkt erop dat er te veel kracht is gekomen op het tapeind.
                  Hierdoor is de scheur waarschijnlijk ontstaan.
                  Misschien dat het kleine en grote carter niet mooi aansluit(thv voetpakking) en daarbij heeft het kleine carter weinig vlees meer kwa stevigheid.

Edit:

Hoort er trouwens niet een pasbusje te zitten thv bovenste blokbout bevestiging.
                  Als deze er niet in zit kan dat ook zorgen voor teveel kracht op het kleine carter.

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.