- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren geleden door EPI.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 maart 2014 om 14:12 #212458
Hallo,
Ik heb twee pinasco drukveren voor vespa/piaggio vario gekregen, nieuw en ongebruikt.
Een rode en een zwarte,Nu ben ik benieuwd of iemand hier het verschil in sterkte weet.
Ik heb Malossi trekveertjes besteld en als de zaak dadelijk uit elkaar gaat wil ik graag in één keer de juiste veer monteren. wie o wie kan mij helpen!5 maart 2014 om 15:32 #217343Ga je die gebruiken met je set up links? Die zijn toch veel te sterk?
5 maart 2014 om 15:43 #217344De setup links is inmiddels iets anders, er zit nu een creco 70cc onder met 13/13 en polini variateur voor.
En top one.
Ik wilde de koppeling veertjes vervangen omdat de koppeling nu veel te vroeg aangrijpt naar mijn zin.
Toen kreeg ik de pinasco veren. Ik weet niet precies wat die doen.
Volgens mij vertragen die het moment van variëren van het achterste koppeling deel.
Eigenlijk is er voor mij dan ook niet direct een noodzaak deze veer te vervangen, ik heb maar een minimale “dip” in het middengebied.
Ik heb alleen een heel irritant brom geluid in het middengebied vanuit de achter overbrenging/koppelingMaar als die zwarte druk veer iets strakker is dan de originele wilde ik die proberen.
Dus tips zijn meer dan welkom!
5 maart 2014 om 17:08 #217342Betreft trekveertjes zal ik de gele monteren of misschien zelfs de zwarte nog.
De Pinasco drukveren die je beschrijft ken ik zo niet. Weet je zeker dat deze passen en niet drukveren voor het scooterblok van Vespa/Piaggio zijn? Of zelfs een heel ander merk? Misschien dat je een foto kunt maken en de lengte plus diameter kunt op meten?
Een dipje in het middengebied zal met een setje lichtere rollen ook op te lossen moeten zijn. Pas in het laatste stadium zal ik naar een sterkere drukveer grijpen.
13 maart 2014 om 13:58 #217351hier de foto’s,
Welke trekveertjes zou ik monteren met mijn setup?
Zoals gezegd inmiddels een creco 70cc gemonteerd..

13 maart 2014 om 14:31 #217352Ik heb deze drukveren ook.
De rode zit voor mijn gevoel tussen de gele en rode van malossi in, mede omdat hij een stuk korter is en daardoor minder voorspanning heeft.De zwarte heb ik nog nooit getest… (denk dat die daar ook ergens tussenin zit aangezien deze bij mijn pinasco vario geleverd is)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 maart 2014 om 15:27 #217354Thnx voor de tip!
Zou ik ook voor de trekveertjes de zwarte kiezen?13 maart 2014 om 22:18 #217353Zwarte zijn het slapste van de set, wit de sterkste
Ik zelf vond de zwarte op zich best oke, ligt uiteraard aan de koppeling en aan de setupI came, I saw, and I forgot what I was doing...14 maart 2014 om 11:50 #217356Ik heb de zwarte trekveertjes en de zwarte drukveer gemonteerd.
Alleen nog niet heel goed proef gereden omdat het donker werd, heb nog geen licht op de ciao..
Ik vind alleen dat de koppeling (of de snaar) daar ben ik nog niet uit erg slipt voordat hij aangrijpt..
Eens kijken waar dat door komt.. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.