- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren geleden door Crullie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 januari 2011 om 13:53 #184756
De afgelopen tijd zijn er wel een redelijk aantal nieuwe 43mm Pinasco deps cilinders naar ons land gekomen en zal een redelijk aantal members deze cilinder thuis hebben liggen of rijdt hier mee. Het was mij nog niet opgevallen, maar op het doosje staat ook een plaatje van een uitlaat die volgens Pinasco perfect zal moeten zijn voor deze cilinder.
Wie heeft er wel eens over nagedacht en misschien ook wel getracht deze uitlaat te maken en te testen?
Ik ben wel benieuwd wat deze doet alhoewel ik het wel aparte tekening vind dat deze geen zogenaamde “belly” heeft.
21 januari 2011 om 13:54 #199354Ik meen me te herinneren dat ArvidW eens gezegd heeft een deel van de benodigde maten mist voor deze uitlaat.
21 januari 2011 om 14:14 #199355Ja ik heb deze foto een 2jaartjes terug ook al eens geplaats.
Is toen wel over gesproken, maar het trok niemand om hem na te maken vanwege dat vreemde midden stuk.21 januari 2011 om 14:16 #199356
Anoniemdie tekening ziet er voor mij ook niet echt veel belovend uit.
kan me niet voorstellen dat de deps tot zijn recht komt met die conussen.
denk dat je dan toch beter uit bent met een proma cc of iets dergelijks;)
misschien kun je pinasco mailen over de overige maten21 januari 2011 om 18:40 #199357Speedbuxy enig idee waar dat topic van jou is gebleven? En welke maten zouden missen dan? Alles staat er bij alleen weet je niet welke dikte staal ze voor ogen hebben gehad met het berekenen van de uitlaat.
21 januari 2011 om 18:56 #199358Nee geen flauw idee das alweer een leuke tijd terug.
(kon ook wel in een bepaald uitlaat topic ofzo staan)
En er missen geen maten maar een compleet midden stuk:D21 januari 2011 om 19:01 #199359Nouja als dit DE perfecte uitlaat is voor de pinasco heeft die schijnbaar geen middenstuk 😀
21 januari 2011 om 19:08 #199360
AnoniemWie heeft het lef hem te maken 😀
21 januari 2011 om 19:24 #199361Als ik zo de tekening bekijk bestaat er al een uitlaat die met de opgegeven gegevens bijna perfect is.. Ofwel de Ninja usine!! (alleen de laatste cone is iets korter bij de ninja)
Enig wat ontbreekt aan de uitlaat is de 27 mm poort.(mocht ik toevallig een 27 mm ninja hebben liggen:))Nou heb ik op mn si zoals boven aangegeven ook een dubbele carb zitten, een pinasco deps(27mm)en de ninja(27mm). ofwel zou het betekenen dat ik de ideale pinasco setup heb staan. helaas staat het blok al een paar jaar stil, en kan ik nu dus ook geen test resultaten uitgeven..
wel zou ik de optie kunnen geven dat iemand mijn ninja uitlaat ff uittest op een reedvalve oid. om meer opheldering te krijgen..
21 januari 2011 om 19:26 #199362
AnoniemMisschien Hans?
21 januari 2011 om 19:27 #199363Vertigo :
Misschien Hans?jah had ik het al eerder met hem over , maar is dr nooit van gekomen:P
bijkomend dat hans een 47 malossi deps rijd en geen 43 pinasco deps21 januari 2011 om 19:39 #199364
AnoniemAC RACING :
Vertigo :
Misschien Hans?jah had ik het al eerder met hem over , maar is dr nooit van gekomen:P
bijkomend dat hans een 47 malossi deps rijd en geen 43 pinasco depsIk wist alleen dat ie met een RV+DEPS reed, geen idee wat voor DEPS. Naja, maar even verder kijken.
9 januari 2014 om 18:10 #185645Mmmm kom hier via het topic Deps tunen terecht. :lol
Maten van de tekening zijn allen binnen maten, dus materiaal dikte maakt niet uit zolang de binnen maten maar van de tekening zijn. Hoe dikker het materiaal hoe stiller de uitlaat zal zijn, levensduur kan ook langer zijn.
Belly ! Midden stuk -> Ruimte waarin frequente expanderende golven worden afgeremt naar tragere frequente staande golven.
Pinasco denkt dus dat deze cilinder een golf geeft waarin staande golven in de uitlaat overbodig zijn!!.
Oftewel het toerental die de frequente expanderende golven veroorzaken zijn te laag om met een Belly af te remmen.TICKLING BARN7 maart 2014 om 08:54 #201888Misschien een domme opmerking maar dit is toch alleen de expansiekamer? De bocht enzo hebben toch ook invloed op de prestaties?
Ik zou deze uitlaat in principe wel kunnen lassen maar wel mig. Heb ook geen deps cilinder maar vind het wel interessant.
Maar kan je dit of uberhaupt een eigen uitlaat van plaatstaal maken met walsen dichtlassen of geeft die dikke miglas over de gehele lengte een negatief effect op de prestaties?
Lijkt mij namelijk dat lassen in de dwarsrichting slechter is voor de flow dan in de lengterichting.Maarja heb 0 ervaring met zelf een uitlaat maken dus correct me if im wrong
7 maart 2014 om 09:33 #201889De bedoeling bij het lassen van de uitlaat is dat je niet door het materiaal heen last, dus dat er aan de binnenzijde van de uitlaat alleen een naad zit of dat je precies doorlast op materiaal dikte.
Als je wel doorlast kun je met een dremel de binnenzijde glad strijken, behalve de laatste las en dat is meestal het begin van de tailpipe, meestal de zwakste las en daarom vaak versterkt met een beugeltje over de lengte richting.TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.