Vespa-Ciao.NL
:: Pinasco 80cc big bore 46×46 met pinasco powercasing 46×46

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Pinasco 80cc big bore 46×46 met pinasco powercasing 46×46

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IJskonijn
    Bijdrager

Heel gaaf spul!
      Ziet er ook allemaal erg netjes en mooi afgewerkt uit

Waar heb je al dit moois eigenlijk besteld?

No replacement for displacement

Crullie
      Donateur

Hoe staat het met de krukas ? grote inlaat periode ? hoeveel graden staat het midden van de spie voor het BDP ? heb je hem al gewogen ? toevallig kans gehad om het te controleren op balans/loodlijn van de kruk ?

Mooie foto van inlaatperiode krukas geeft meer duidelijkheid nog 😛

TICKLING BARN

zevenenergie
        Donateur

Ik ben ook wel benieuwt naar de oppervlakte van het inlaat kanaal. Welke maat carb. heb je besteld?
          Als je een uitlaat laat maken heeft het geen zin om te zeggen ik wil koppel.
          Je wil het maximale koppel bij een zo hoog mogelijk toerental. Ik neem aan dat je vermogen wilt?
          Vermogen is koppel x toerental.

Vraagt de maker van je uitlaat niet al je motor gegevens, dan is hij een lasser krijg je een blokfluit.

R_S
          Topic starter

Revo
            Bijdrager

Ik ben ook benieuwd waar je deze juweeltjes besteld hebt. 😊

R_S
              Topic starter

Pinasco spullen heb gewoon bij pinascostore.com besteld
                en malossi ontsteking bij biolla motors
                heb hierboven de art. nr. Bij gezet dan kun je ze op die sites vinden.
                pinasco evoten is nog nergens anders te koop in italië. Je kunt deze kit met carter dus alleen bij pinascostore kopen

beide dus in italie  🇮🇹

PoliniCiao
                Bijdrager

Op emporiodelloscooter.com kun je ze ook vinden en volgens mij goedkoper dan bij Pinasco zelf.

Mooi spul! Ik ben benieuwd naar hoe je het vind rijden!

MCBoss
                  Donateur

Bij bijna alle italianen kun je ze kopen hoor.
                    heb zelf de evoten ook al een tijdje geleden gemonteerd op een speedengine.
                    Rijden al een aardig aantal mensen ook mee rond.
                    Het pina carter heb ik dan weer niet.
                    Kan aan mij liggen maar snap de toegevoegde waarde niet echt.

mean-machine
                    Bijdrager

Heel interessant topic.Deze ga ik volgen!

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Ik zie wel 1 voordeel bij de Pinasco carters. Het inlaatvlak is veel hoger (dus niet wat je normaal gesproken vijlt). Kan je wel met een normale krukas in deze carters rijden? Lijkt erop dat je een dikkere wang moet hebben of zie ik dat verkeerd?

Topic starter: Kan je eens de maten van het inlaatvlak hier delen?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

R_S
                        Topic starter

Na lang wachten is hij eindelijk gemonteerd en loopt als een raket 🚀🔥

zie onderstaande link voor fotos en tips

https://vespa-ciao.nl/forums/topic/vespas-van-r_s-ciao-en-si/

Snelheidd
                          Bijdrager

Hele tijd geleden dit al. Wil zelf ook een pinasco power casing gaan bestellen op ebay deze zomer. Krijg je er een krukas bij? Het gaat bij mij op deze:

https://www.ebay.nl/itm/146403388735

En zal deze erop passen? of heb ik andere tapeinden voor deze cilinder nodig?

https://www.ebay.nl/itm/116487095150

Shark
                            Donateur

yep con albero = met krukas

zevenenergie
                              Donateur

Dit carter kan niet zonder de krukas omdat het een bredere krukwang heeft voor een groter inlaat vlak, zo dat je er een dikke carburateur achter kan hangen.
                                Ruimte in je frame voor een 21mm met luchtfilter is een ander verhaal.

Die cilinder heb ik een paar handen gehad om pasvorm probleempjes op te lossen maar niets ernstigs. Dat aluminium uitlaat spruitstukje is niet echt stevig.
                                Ik heb aardig wat stalen spuitstukje gemaakt voor deze cilinder.
                                De spoelpoorten van de cilinder komen niet overeen met het carter dus daar heb je nog werk aan.

De set is bij elkaar dus niet probleemloos of plug and play, maar zeker niet verkeert.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.