Vespa-Ciao.NL
:: Pinasco 80 cc aluminium

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Pinasco 80 cc aluminium

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

yodipo
    Topic starter

Iemand hier ervaring mee? Of kent deze cilinder? Ik zou hem graag op een Malossi Reed Valve Engine met 17 mm carb en vario willen proberen.

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php/cPath/21_45/products_id/53

Cobra
      Bijdrager

Ik zelf heb 1 modelletje lager –>42mm van Pinasco. Dat is een fijne cilinder.

Die 75cc moet ook toppie zijn, vergelijkbaar met een DEPS, dacht ik. Correct me if I’m wrong.
        Is alu dus koelt goed!

Cobra
        Bijdrager

Oja, staat wel ’t verkeerde plaatje op die site van “jouw”.
          http://www.pinasco.com/english/home.htm dat is de goeie

yodipo
          Topic starter

Ik heb nu een 80 cc DEPS (gietijzer), daar worden standaard langere cilinderbouten bijgeleverd. Maar ik ben er niet echt heel tevreden mee, is ook geen nieuwe maar goeie 2e handse cilinder.
            Als deze warm wordt dan heeft ie minder vermogen. Vandaar dat ik een op zoek ben naar een alu cilinder, maar dan wel een 80 cc. Weet iemand ook of bij Pinasco 80cc ook langere bouten worden meegeleverd?

Vespaflappie
            Bijdrager

yodipo :
              Ik heb nu een 80 cc DEPS (gietijzer), daar worden standaard langere cilinderbouten bijgeleverd. Maar ik ben er niet echt heel tevreden mee, is ook geen nieuwe maar goeie 2e handse cilinder.
              Als deze warm wordt dan heeft ie minder vermogen. Vandaar dat ik een op zoek ben naar een alu cilinder, maar dan wel een 80 cc. Weet iemand ook of bij Pinasco 80cc ook langere bouten worden meegeleverd?

Dan is er toch zeker iets niet goed…Hij moet echt niet veel minder gaan presteren, iets ok…Maar veel kan het nooit zijn…

yodipo
              Topic starter

Als ie koud is trekt ie zonder meehelpen opt achterwiel, als ie warm is moet je hem iets helpen. Het verschil is zeker wel merkbaar. Ik ben trouwens ook in het bezit van een polini 60cc Lc met 13-13, en deze is bijna net zo snel als die 17mmcarb 4kleps RVE. Ik had daar eerlijk gezegd meer van verwacht.

Vespaflappie
                Bijdrager

kan nooit…serieus!!!Een getuned cartertje trekt al autowheelies…Jij moet echt wel tyfus hard gaan!!Dan klopt het toch ergens niet…

iaccaloco
                  Bijdrager

yodipo :
                    “……….ook in het bezit van een polini 60cc Lc met 13-13, en deze is bijna net zo snel als die 17mmcarb 4kleps RVE. Ik had daar eerlijk gezegd meer van verwacht………”

:O!

Ik van jou ook maat! :$

Dat klopt voor geen kwartje natuurlijk, wat dacht jij dan!?

De LC is een 60ie, je ken mij nie wijsmaken dat de RVE vergelijkbaar rijdt als een Std of Spdcarter met een 13!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

special blue
                    Bijdrager

ik heb ook die 80cc deps (gietijzer) maar om nu te zeggen dat ie minder presteerd als ie warm word niet egt maar dat heb je toch altijd dat ie koud iets beter trekt maar dat heb je met iedere cilinder, en wat de snelheid betreft ben ik dik tevreden, ik haal tussen de 90 95 en dan zit ik nog rechtop dus das tog wel goeie snelheid 😀

Vespaflappie
                      Bijdrager

iaccaloco :

yodipo :
                        “……….ook in het bezit van een polini 60cc Lc met 13-13, en deze is bijna net zo snel als die 17mmcarb 4kleps RVE. Ik had daar eerlijk gezegd meer van verwacht………”

:O!

Ik van jou ook maat! :$

Dat klopt voor geen kwartje natuurlijk, wat dacht jij dan!?

De LC is een 60ie, je ken mij nie wijsmaken dat de RVE vergelijkbaar rijdt als een Std of Spdcarter met een 13!

Gelukkig is iemand het met me eens;) Dat ding moet blazen!!!:P

Edjuh
                        Bijdrager

special blue :
                          ik heb ook die 80cc deps (gietijzer) maar om nu te zeggen dat ie minder presteerd als ie warm word niet egt maar dat heb je toch altijd dat ie koud iets beter trekt maar dat heb je met iedere cilinder, en wat de snelheid betreft ben ik dik tevreden, ik haal tussen de 90 95 en dan zit ik nog rechtop dus das tog wel goeie snelheid 😀

Mét malossi-carter neem ik aan? Wat is verder de setup?

special blue
                          Bijdrager

nee nee met polini speedengine zelf aangepast voor de deps, verder pinasco vliegwiel, elektronische ontsteking, ninja, 13/13, dus dat is niet egt standaard 😛

yodipo
                            Topic starter

Op zich blaast ie wel, maar had ik vew8 dat ie wel 2x zo hard op zou trekken als de 60 cc LC. Ik had verw8 dat hij als een bezetene zou optrekken. Maar vergeleken bij de 60 cc LC valt het, vind ik allemaal wel mee.

Mijn setup: Malossi RVE 4 kleps, met 17 mm carb. Malossi vario met een combi van 6 en 8 grams rollen , Malossi koppelingschoentjes met gele Malossi trekveren en gele Malossi drukveer met 100 schijven.

Top weet ik nog niet maar ik denk een 80 km/uur.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.