Vespa-Ciao.NL
:: Pim’s ciao opknap projectje

Home Forums Perso’s Projecten Pim’s ciao opknap projectje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mipgast
    Topic starter

hee

ik ben pim, al even lid omdat ik 3 jaar terug al een ciao heb gehad… inmiddels van alles versleten.
      en nu viavia een ciao frame met brom kenteken gekocht.

nja na lang zoeken nog een fatsoenlijke ciao zonder kenteken gekocht… wel hoofdprijs voor betaald, maargoed ding is 3 jaar oud ofzo…

dusja het idee is om mijn paarse frame te laten coaten, zwart (zelfde als die zonder kenteken)
      en dan alle spatborden, blokje,banden,velgen,zadel enzzz Over zetten op dat net wat ouder frame.

foto’s komen nog wel….

hansieb
      Moderator

Mooi projectje dus 😉 succes ermee.

mipgast
        Topic starter

dankje….

nja ik heb maar weinig tijd dus t zal wel even duren.

problems today:

– stuur uit oude frame gaat in geen mogelijkheid los… iemand tips???

– andere ciao heeft te veel compressie ofzo ik krijg de trappers niet fatsoenlijk rond dusja hoe ga ik dat voor elkaar krijgen dat ie start??

mipgast
          Topic starter

mocht er iemand trouwens denken van w00w… vehht

dan is hij denk ik wel te koop:? of te ruil voor een andere brommer die het doet.

ben nogal druk met school en dan nog werk enzo. en heb eigenlijk wel vervoer nodig en geen tijd om hem op te knappen,…

mipgast
            Topic starter

kleine update…

stuur los…

te veel compressie: dikke warmloper op de zuiger, gelukkig cilinder nog goed….

vespa ciao bijna helemaal gestript….

frame zondag naar spuiter, met n week weer terug

uuh verder niet veel spannends….

VespaAvanti
              Donateur

”te veel compressie: dikke warmloper op de zuiger, gelukkig cilinder nog goed….”

Explain?:?

mipgast
                Topic starter

zo gekocht…. k weet niet, ik kreeg de trappers niet fatsoenlijk rond.
                  dusja blokje er over uit…
                  k zal wel eventjes fototjes maken hoe het er uit ziet.
                  igg zwarte zuiger en goede cilinder……
                  k kan m ook niet helemaal volgen… maargoed ik neem aan dat t hier aan lag, want nu draaid alles wel soepel (zonder cilinder er op)

ik breng m zondag naar me spuiter. zal van te voren even van alles wat fotos maken, dan is het ook nog leuk om het te volgen he;)

Dylan
                  Donateur

welkom aan boord;) foto’s is wel zo handig ja :lol

mipgast
                    Topic starter

plaatje bij het praatje….

vespa frame met kenteken (in middels kaal, had nog voorvork en spatborden en bagagedrager…)

sweet velgjes

dat moet er nog allemaal vanaf… (danh oefi k het niet mee te laten coate bij t andere frame en dat drukt de kosten)

bovenop frame delen oud frame, onder kapjes van nieuwe frame

black…. (wss hadh ij hierdoor dus zo veel compressie dat hij niet fatsoenlijk rond ging.)

net blokje:-)

lag eerst in de diesel, nu ff uit weeken in mengsmering. (ziet er toch weer netjes uit:-))

vario en uhh… kekt maar

nou dat was het wel weeer… want plaatjes zeggen meer dan duizend woorden.

ook zat er op deze ciao een plastic kapje over het stuurslot, dus ik denk dat ik in het oudere frame gewoon een gat door me stuurslot boor zodat t metn een lange bout vast zit.

to do:
                      – frame laten stralen en coaten
                      – ander frame nog verder strippe
                      – alles overzetten
                      – blokje gereed maken.

to buy:
                      – stang met steuntjes
                      – zuiger
                      – als het cheap is, cilinder zonder roest.
                      – …. zal nog wel wat bij komen…

idéén/tips laat maar horen! (reageren verplicht:!)

angel
                      Bijdrager

om je cilinder netjes te doen lijken aan de buitenkant gewoon kachelzwart spuiten 🙂 (hittebestendig dus)

Bartjee
                        Donateur

Geen updates in je naam zetten aub…

BowseR
                          Bijdrager

lekker zuigertje :con

mipgast
                            Topic starter

tsja

inmiddels is t frame terug van de coater (van de week fotos IN MN BEGIN POST:P)
                              en uhh bij zon lid hier edios ofzoiets als ik me niet vergis, cilinder en zuiger geregeld, gaat als het mee zit morge nog op de post.
                              en dan kan die eind volgende week wel weer in elkaar zitten:-)

mipgast
                              Topic starter

damed. net gecoat frame… blijkt de nieuwe bagagedrager enz niet op oud frame te passen…

dus zou de oude gecoat moeten worden
                                of de goede, in geslepen moeten worden

zal wel beginnen met t laatste want aan dat ding heb k anders toch niks…

mipgast
                                Topic starter

sorry, langs geen update gweest.
                                  ivm keelontsteking en wat tijdnood ivm school enzzz

ik heb nu de oude bagagedrager zelf overgespoten, en het is goed genoeg gelukt (als het niks was, had ik hem ook even laten coaten)

cilinder en zuiger van edios waren mooi binnen, alleen geen borgveertjes! die wel op de foto stonden!
                                  dan dnek ej: dude, dat is 50 cent…. maar dat is niet zo, hier in de buurt zit geen brommer zaak, die dingen van de fixet zijn ovaal, blabla bla.
                                  ik kon dus nergens de goede vinden, uit eindelijk maar 30km gereden voor de brommerzaak.

nu staat er dus een rollend frame. en als ik tijd hebt gaat het blokje in elkaar (kan v/d week zijn, maar dit kan ook herfstvakantie worden….)

wel heb ik nog een vraag!
                                  waar moet ik blok olie in dat ding doen? niet net als bij puch, boutje er af, olie er in of wel?? want ik kan die nergens vinden… of moeit het gewoon in t carter?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.