Vespa-Ciao.NL
:: Pier’s Vespa Ciao mix!

Home Forums Perso’s Projecten Pier’s Vespa Ciao mix!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 74)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pier
    Topic starter

in de winkel. en deze zijn niet meer nieuw te krijgen of je moet echt goed zoeken 😉

pier
      Topic starter

Mini update!

Er in tussen veel gebeurt. ga het nu vertellen met woorden binnenkort komen er foto’s bij:thumb
        Het idee om een racer te maken is helemaal van de baan af, omdat dit mij toch niet aanstond en te veel geld ging kosten.

De 70cc simonini is aan Ciaoracer (mick) verkocht en de voorvork en het frame wordt binnenkort nog verkocht.
        De LC set en kickstart en vario hou ik gewoon.

Het nieuwe idee is om me vespa ciao mix (met kenteken) op te gaan knappen.
        Uiterlijk: Mix frame met voordempertjes erop, 5 spaakers erin, achterspatbord je wat korter maken en voor de rest alles origineel houden.
        Kleuren combo wordt Oranje/Zwart

Motorisch: Komt natuurlijk mijn Kickblok erop, variosetje met polini voorvario, leovinci handmade, 70cc Dr Evo met LC hoofd.

Al met al een leuk brommertje met een leuke snelheid, omdat het een snor is laat ik hem niet zo heel hard gaan en komt er een carb begrenzer op, ook gaat het mij meer om de trekkracht dan de snelheid.

Ik hou jullie op de hoogte:bier

Ps, voor die gene die zich afvragen of ik nog wat met die schijfrem ga doen?? het antwoord is JA.. heb laast een si voor niks gekregen dus daar komt de schijf rem op (deze voorvork is ook veel steviger dan zown tomos a35 vork).

pier
        Topic starter

Update!

Heb eindelijk vakantie dus nu kan er veel geklust gaan worden:)
          Ben vanmidag maar us begonne met het blokje uit elkaar haalen,

Alleen toen ik me lager uit het carter haalde begonne de problemen…..
          heb prongeluk het carter te hard in de schroefbank gespannen en nu is een stukje uit me carter geknalt:(

Heb hieronder foto’s dan kunnen jullie zeggen of het erg is of juist helemaal niet erg. want wil geen valse lucht of carterdruk verlies!

Al vast bedankt!

KennyVespa
          Bijdrager

moet opzich niet heel veel uitmaken, gewoon beetje vloeibare pakking erbij smeren, heb ooit ook 1 jaar met zoon blokje gereden met 50cc reed egt gewoon goed, tot ik hem uit elkaar haalde, toen zag ik het :P, maar carterdruk verlies krijg je erniet door

pier
            Topic starter

fijn om te horen kenny:thumb dus volgens jouw kan het geen kwaad, had trouwens ook al gekeken met pakking derop en carter dich geschroeft maar er kwam geen lucht uit dus zal wel goed zijn dan!
              Maar wat zag je toen dan toen je het carter uit elkaar haalde? allemaal smurie

de papkarre
              Bijdrager

neej volgens mij niet, hij zag denk ik dat er een stukkie af was toen hij het blok uit elkaar haalde(smurrie in je blok is denk ik niet echt goed)

FonS
                Bijdrager

kan idd geen kwaad denk ik, zolang je je blokbouten maar goed vastdraaid (de pakking dicht de boel af, niet dat randje)

op je cilinder staat veel meer druk, en daar hebben ze toch ook niet zo’n randje aangemaakt? dus :p

gewoon verder sleutelen (eventueel wel braampjes wegvijlen uiteraard) :thumb

KennyVespa
                  Bijdrager

pier :
                    fijn om te horen kenny:thumb dus volgens jouw kan het geen kwaad, had trouwens ook al gekeken met pakking derop en carter dich geschroeft maar er kwam geen lucht uit dus zal wel goed zijn dan!
                    Maar wat zag je toen dan toen je het carter uit elkaar haalde? allemaal smurie

ik zag gewoon dat de vorige eigenaar dat ding hat laten vallen of hat gesloopt, maar dat ding reed wel gewoon en lekte niet

de papkarre :
                    neej volgens mij niet, hij zag denk ik dat er een stukkie af was toen hij het blok uit elkaar haalde(smurrie in je blok is denk ik niet echt goed)

1 stukkie?, er waren er minimaal 6 of 7 af en lekte nog niet 😛

pier
                    Topic starter

Ok bedankt fons en kenny!:thumb

heb net ff de braampjes weggehaalt, nu nog ff wachten op de spullen en kan gaan reviseren.

pier
                      Topic starter

Update!

Heb vanmorgen me pakketje van JMPB binne gekregen. wat zit erin, 50cc cilinder, revisisetje, v-snaar, tandwielolie, en nog wat klein grut. dus morgen ofzo maar us mijn blokje in elkaar zette:D

kapot
                        Bijdrager

ben benieuwd

komt die rad. ook bij jm vandaan?

pier
                          Topic starter

nej nej die hadk al langer, maar die hebk nog niet gebruikt dus er maar ff bijgedaan.

pier
                            Topic starter

Update!

Gisteren t blokie in elkaar gezet en vandaag gestart starte natuurlijk meteen:) alleen wil die nog niet stationeer lopen 🙁

Blokje in elkaar aan het zette.

Blokje klaar voor onder de brommer gemonteerd te worden.

Bezig met monteren:P

Totaal plaatje, ja ik weet het t uiterlijk is niks maar hier wordt binnekort aan gewerkt:)

Hieronder zie je me probleem met de uitlaat die niet paste.. heb uhm er nu maar opgemept en de cilinder wat verschoven. is eik niet de goede oplossing maar ging anders niet. als iemand anders nog een idee heeft hoor ik t graag 🙂

Binnenkort meer!

N!CKs

ziet er goed uit:thumb

pier
                                Topic starter

Update !

Brommer is gespoten ( op de wielen na ) en ben hem nu aant klaar maken voor de meeting:D

foto’s.

Net gespote.

bagage drager in elkaar aant zette.

achterstuk bijna af.

Blokie erin.

Close up vant blokie!:)

Kapjes erop.

Reacaties en Commentaar altijd welkom.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 74)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.