Vespa-Ciao.NL
:: Pier’s Vespa Ciao mix!

Home Forums Perso’s Projecten Pier’s Vespa Ciao mix!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 74)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Eigenlijk maakt een 38mm-of een 43mm kop niet veel uit.Ik heb daar lang mee rondgereden , en kan er iets positief , -of negatiefs over vertellen.
      Wat je niet mag doen is de Polini 46mm gebruiken met een 38mm kop , dan klopt de piston tegen de culasse.

pier
      Topic starter

Bedankt allemaal voor de positieve reacties!:thumb

@ hans.: die simonini is van jayton jaah:P echt een leuke gooser, tijdje mee staan babelen.
        en die LC set hebk in een scooter winkel gekocht! iemand vant forum zei dat me dat die daar lag dus ik naar binne van eej ik heb gehoort dat jullie een LC set voor vespa hebben.
        hij uhmzz jah ff zoeken int magazijn dan en tada daar kwam die met een NIEUWE lc set naar voren 😀

@ barry en G-no.: 38mm kop met 43mm cilinder kan jah. maar moet je dan niet een extra pakking er tussen doen? want ik heb echt t idee dan dat het toch niet helemaal goed sluit dan…

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

maakt niet uit, je kan die LC Kop gebruiken tot 70cc.
          het is geen verkeerde kop, ik heb hier toevallig ook eentje liggen en hij is niet 38mm maar 40mm.

dus opzich maakt het niet uit, ik zou m gewoon gebruiken! nieuw man.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

R.oel !

ik heb gewoon een 43 mm cilinder met die 38 mm kop, met 1 pakking gewoon. ook nog nooit ergens last van gehad dus 😕

Colin
            Bijdrager

ziet er veel belovend uit, voor hoeveel heb je die nieuwe lc set gekocht?
              veel succes er mee :thumb en ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

pier
              Topic starter

@ thomas en roel.: gebruik je dan een std 38mm pakking of toch die van de 43mm ( die van de 43 ofniet he?:P )

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

yip wel gewoon de 43mm koppakking, je zuiger komt echt niet zo hoog dat hij tegen de kop aankomt! gebeurt gewoon niet. de zuiger komt namelijk nooit tot het randje van de cilinder.

Gele Racefrikandel

joey636
                  Bijdrager

idd ik heb zelf ook lang met een originele kop gereden.
                    en ik heb er nooit last van gehad.
                    dus dat kan makkelijk.
                    ik ben toen gewisseld naar een pinasco 43mm kop.
                    er is wel wat verschil maar heus niet dat je zegt van wow.
                    hij gaat mischien iets harder(2 a 3 km/h ofzo)
                    en trekke merk je bijna niet.

hansieb
                    Moderator

Hoeveel heeft dat LC gekost dan?

pier
                      Topic starter

Ooh oke dan zet ik er gwoon die LC kop op (op de simonini):)

en de LC heeft me 50 euro gekost….

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

das een nette prijs.

en idd gewoon de LC kit erop zetten, ziet er wel leuk uit en is opzich nog redelijk exclusief.

Al vond ik het zelf niet altijd handig, denk aan uitlaten die niet passen of het sleutelen ermee vond ik soms nogal irriteren (vond ik dan) Proma CC past bijv ook niet meer voor.
                          je moet wel je uitlaat wat verbuigen en de beugel eraf slijpen.

Gele Racefrikandel

barry
                          Donateur

Ba nee , je moet gewoon de bocht naar de zijkant verplaatsen , zoals ik gedaan heb.
                            Zo heb je ineens een aflaatstopje aan de voorkant.
                            En zo passen alle uitlaten die je maar kan dromen.

pier
                            Topic starter

barry :
                              Ba nee , je moet gewoon de bocht naar de zijkant verplaatsen , zoals ik gedaan heb.
                              Zo heb je ineens een aflaatstopje aan de voorkant.
                              En zo passen alle uitlaten die je maar kan dromen.

Snap wat je bedoelt barry! maar liever niet, is nieuw he en stel dat er iets mis gaat hebk toch liever niet 😛
                              en ik doe er een leo HM onder en dan hebk geen last van de kop!

Verder wouw ik nog even zegge, dat er over een tijdje wel weer een update zal plaats vinden!
                              Nu op het moment heb ik het zeer druk met school/werk/me andere vespa…

pier
                              Topic starter

FF piepkleine update 😛

De plannen zijn een beetje gewijzigd:

– der komt nu een kickblok onder met 50cc alu en LC setje en vario en een leovinci HM

– heb me een 2de ciao mixje erbij gekocht, (donor voor me 2de blok)

– en me 2de blok wordt geen speedengine meer 🙁 maar……
                                hier volgt de nieuwe setup: 43mm Eurocilindro, LC setje, 13.13 met malossi filter, leovinci HM, poulie aandrijving, en STD carters (elektrische ontsteking:D) maar deze wel helemaal aangepast voor de cilinder en inlaat wordt geveilt! Dit blok ga ik uittesten op me school brommertje (een ciao mix SNOR=)) omdat deze wel kenteken heeft. ben echt benieuwd hoe t gaat lopen.

ReBeCcA
                                Bijdrager

Waar heb je die LC kit gekocht?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 74)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.