Vespa-Ciao.NL
:: Pier’s Vespa Ciao mix!

Home Forums Perso’s Projecten Pier’s Vespa Ciao mix!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 74)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pier
    Topic starter

Hierbij mijn perso,

hallo ik ben peter en ben 17 jaar en woon in baarlo. Het sleutelen begon allemaal toen ik een jaar of 15 was met een oude batavette. Laterna nog een honda vision, deze stonden meer stil dan ze liepen omdat ik er nog niet veel verstand van had 🙂

Toen ik 16 werd kocht ik mijn 1ste vespa ciao, dit was deze:

Zag er eerst niet uit dus heb ik hem opgeknapt, tijdje wat mee gereden toen verkocht aan een maatje omdat ik een scooter wouw, en die kwam er het was een yamaha aerox! post hier geen foto van omdat iedereen wel weet hoe hij eruit ziet. Na hier een tijde op gereden te hebbe en een aantal cilinder en door gejast vondt ik het wel welletjes, de aerox helemaal in orde gemaakt en deze verkocht.;)

Toen wou ik graag een vespa-ciao snor omdat ik het helm rijden helemaal moe was, dit werd eerst een gewoone vespa ciao p, hier heel veel gezeik mee gehad met politie enz deze is ook nog in beslag genome.:(

Tijde niks meer aan gedaan was het beetje zat, toen kwam ik een vespa-ciao mix Snor tege voor een leuke prijs deze maar gekocht. Zo zag hij eruit:

Zag er dus niet uit, en was veel werk aan maar dat wist ik van te voren.
      Tijde later heb ik er een sloper bij gekocht, deze had elektrische onsteking en van 2, 1 gemaakt.
      Hier begint het opknap proces dus eindelijk:D

Update!
      Heb eindelijk vakantie dus nu kan er veel geklust gaan worden:thumb
      Ben vanmidag maar us begonne met het blokje uit elkaar haalen

Update!
      Heb vanmorgen me pakketje van JMPB binne gekregen. wat zit erin, 50cc cilinder, revisisetje, v-snaar, tandwielolie, en nog wat klein grut. dus morgen ofzo maar us mijn blokje in elkaar zette:)

Update!
      Gisteren t blokie in elkaar gezet en vandaag gestart starte natuurlijk meteen, alleen wil die nog niet stationeer lopen 🙁

Blokje in elkaar aan het zette.

Blokje klaar voor onder de brommer gemonteerd te worden.

Bezig met monteren

Totaal plaatje

Update !
      Brommer is gespoten ( op de wielen na ) en ben hem nu aant klaar maken voor de meeting:thumb

Net gespote.

bagage drager in elkaar aant zette.

achterstuk bijna af.

Blokie erin.

Close up vant blokie!:)

Kapjes erop.

Update !
      Zo hij zit in elkaar.. morgen ff alles aansluiten en dan kank weer rijde.

Update!
      So vanmidaag 60km getoert en hij begint het al steeds beter te doen! De HM is een echte TOP pijp voor 50cc veel trekkracht en toch lkker lopen en heerlijk geluidje=)

Nog alleen de standaart erop en hij is helemaal klaar voor de meeting zondag!

Update !
      Vandaag de top one van jeroen getest! reedt wel lkker.

mijne en die van jeroen.

Update !
      Dit is hoe de mix er nu bijstaat.

Update !
      FF een achterzitje gemonteerd, en ff cp blokje getest van vriend.

Ga in de winter ook nog beginnen aan me 60cc DR blokje, maar dat laat ik dan wel weten.

Groeten peter :bier

R.oel !

dan schiet op 😛

pier
        Topic starter

R.oel ! :
          dan schiet op 😛

Daar heb je alvast wat:P

barry
          Donateur

Prachtig , zéér mooie spullen jongen.
            Maaaaaaaaar!!!!!Ik zie bramen in de poorten & die haal je beter even weg voor de montage.
            Je wil echt niet dat er zo een stukje loskomt hoor.
            Ik wens je echt succes met je project.

pier
            Topic starter

barry :
              Prachtig , zéér mooie spullen jongen.
              Maaaaaaaaar!!!!!Ik zie bramen in de poorten & die haal je beter even weg voor de montage.
              Je wil echt niet dat er zo een stukje loskomt hoor.
              Ik wens je echt succes met je project.

Jah die bramen hadk zelf ook al gezien maar hoe kun je die dan het beste weghaalen?

barry
              Donateur

Ik doe dit met de dremel & een conisch diamantfreesje.Sleutelvijltje lukt ook nog wel.

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

denk maar niet dat je met een sleutelvijltje zo even het nicasyl eraf schuurt!

ik vind hem redelijk afgewerkt, het is gewoon even 100-200 km goed inrijden en goed laten warmdraaien, zodat het nicasyl kan uitharden.

leuk cilindertje hoor!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

R.oel !

mooie spullen peter !! wat heb je nou voor die LC-set betaald ?

TimoO_
                    Donateur

erg mooi, zelf vind ik de watergekoelde kop van Eurocilindro maar lelijk, maarja de radiateur als je die van polini pakt is het wel vet(ter) =), maar het is nog altijd beter dan een luchtgekoelde kop 🙂 . mooie poortjes in die cilinder van je 😀

joey636
                      Bijdrager

zeker goeje cilinder een vriend van me had hem ook en het liep echt super.
                        maar wel even goed afstellen.
                        succes ermee vriend:thumb

hansieb
                        Moderator

Very nice

Hoe de fok kom je aan een nieuwe eurocilindro kop echt supervet + die simo is van jayton?

Thomas dat uitharden is echt onzin waarom blaas je met een MHR team al direct de 1e run VOL gas!!!!!!!!!!!

Niks uitharden goeie sproeier + 100km MAX inrijde dan mag je hem toch echt wel keer op zen staart trappe!

ArvidW: Ja Thomas en Hans, we weten hoe jullie denken over inrijden, zullen we dit topic niet volspammen met die discussie (preventief discussie weglaten) ;):)

ArvidW
                          Donateur

Kwijl:):D

Mooie spullen man:)
                            Mooie cilinder man:)
                            Mooi project man:)

Zal zeker een toffe ciao worden:D zeer veel plezier met het opbouwen !

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

HELLRAISER
                            Bijdrager

Mssh domme vraag maar uhm wrm nie die lc kop op simo cil.?
                              En na de kerst ga ik ook es wat veranderen aan dat Grillotje dat ik van je kocht, maaaa suc6 met je project:thumb!

Jeroen
                              Bijdrager

HELLRAISER :
                                Mssh domme vraag maar uhm wrm nie die lc kop op simo cil.?
                                En na de kerst ga ik ook es wat veranderen aan dat Grillotje dat ik van je kocht, maaaa suc6 met je project:thumb!

Omdat die lc kop gewoon 38 mm is, en de simonini 43 mm.

G-no
                                Donateur

Geile Sachen! ben benieuwd hoe het loopt:) En een 38mm kop kan gewoon op een 43mm oor;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 74)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.