Vespa-Ciao.NL
:: piepen en niet goed lopen

Home Forums Techniek Problemen oplossen piepen en niet goed lopen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjoerd178
    Topic starter

Ik ben mijn ouwe ciao een het reviseren.
      Er zit nu een nieuwe 43MM DR EVO cilinder / cilinderkop op en een nieuwe cab. 13/13 van dellorto.

Het probleem is alleen nu, nadat alles er op zit, hij een hoge toon maakt als hij aan gaat. Een soort van piep. Ik denk dat het uit me cilinder komt, maar weet dat niet zeker. Het is moeilijk te vinden.

Verder loopt hij ook niet goed, alleen als ik me achterkant op til maak hij wel toeren.

Wie weet wat ik kan doen?

Lennaert
      Sleutelbeheerder

koppakking.

althans dat was bij mij het geval van piepen en slecht lopen

Sjoerd178
        Topic starter

Hele domme vraag, maar dat is toch tussen de carter en de cilinder?
          Die pakking kwam ook al niet helemaal goed overeen omdat me carters uitgefreesd zijn. Heb hem maar der opgegooid. Dus nu ff een goede knippen??

paulhermens

dat is de voetpakking, de koppakking zit tussen je cilinder en de kop 😉

citta-rick
            Bijdrager

paulhermens :
              dat is de voetpakking, de koppakking zit tussen je cilinder en de kop 😉

cilinder kop losdraaien, en dan er weer opzetten en de 3 bouten elke keer 1 slag bijdraaien niet 1 strak en daarna pas de andere 2

Sjoerd178
              Topic starter

oke super, ik ga het ff checken.
                maar jullie denken dus niet dat het de voetpakking kan zijn?

Lennaert
                Sleutelbeheerder

alles kan. als je de kop eraf haalt kan je e.v.t ook de voetpakking bekijken door de cilinder er even af te tillen.

citta-rick
                  Bijdrager

het hoge gefluit, kom echt uit tussen je cilinder en cilinderkop vandaan.

bij mij was het na 3x erop en eraf pas goed, anders goed schoonmaken en alle vuiltjes weg..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.