Vespa-Ciao.NL
:: piaggio si>vario?

Home Forums Techniek Vario piaggio si>vario?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

twanvz
    Topic starter

mag ik iets vragen over mijn piaggio si?

ik heb momenteel een 65cc DR 13/13 carb en nu zit er een polini top one uitlaat en poulie 80mm op. hij rijdt nu 65 km/h ongeveer maar ik zou het nice vinden als tie hard optrekt. nu kan een fietser me eruit rijden als tie wilt.

ik ben eigenlijk redelijk tevreden met topsnelheid maar wil dat ie sneller optrekt. ik heb trouwens ook een 70mm poulie besteld uit nieuwsgierigheid hoe hard ie dan rijdt.

maar als ik hem snel wil optrekken kan ik een vario monteren? ik heb al complete set gevonden via jmpb en om brommeronderdelenshop en je vind ze voor 200 euro inclusief alles. ik wil sowieso geen origineel vario spul dan want dat scheen niet zo super te zijn qua snelheid? maar dan malossi of polini of iets anders nog? en 2e hands of nieuw kopen?

Dries
      Bijdrager

Hoi Twanvz,

Natuurlijk mag je hier iets vragen over je si:)

Als je harder wil optrekken moet je een grotere poelie monteren, maar dan lever je ook snelheid in. en dat is ook niet wat je wilt.

Het voor jou ideale is inderdaad een vario. Het jammere is alleen dat het vario-assortiment voor vespa niet zo heel uitgebreid is. Uit voorvario’s kan je kiezen uit een polini of malossi of een tekneutre (of iets in die aard.). Maar die laatste doet het niet veel beter als de originele. Van achterkoppelingen is er al helemaal niet veel voor vespa. Je hebt wel een simonini koppelingshuis dat lichter is. maar hier ken ik geen prestaties van.

En als je je vario optimaal afstelt, met de juiste gewichtjes en veren, dan loopt het aardig goed, ook met originele vario op jou setup!

succes;)

Edjuh
        Bijdrager

Brommeronderdelenshop> niets kopen! hij houdt je iets moois voor, maar die ‘complete set’ is niet compleet. Wegblijven dus.

Een 2ehands complete goede set kopen, een malossi of polini voorvario, gele drukveer en strakke trekveertjes en je hebt een prima setup. Je zal waarschijnlijk niet minder snel gaan rijden.

btw. probeer duidelijker topictitels te maken.

SpeedDemon
          Bijdrager

En waar vind je zo’n simonini koppelingshuis eigenlijk?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.