Vespa-Ciao.NL
:: Piaggio si snor naar brommer

Home Forums Techniek Overige techniek Piaggio si snor naar brommer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ideali
    Topic starter

Ik ben erachter gekomen dat ik waarschijnlijk een piaggio si snorfiets heb gekocht. Nu zou ik er graag een brommer van willen maken. Klopt het dat ik alleen een ander krukas op moeten zetten, zo ja welke? En een andere naaf in mijn achtervelg? En moet ik misschien nog meer veranderen? Alvast bedankt

Piaggio si, Vespa 50n (1960,1gen)

Ries Maas
      Bijdrager

Kun je eerst iets meer informatie geven?
        Hoezo denk je dat je “waarschijnlijk” een snorfiets gekocht hebt?
        Weet je dat niet zeker?

Buiten de technische veranderingen moet je kenteken-technisch ook nog aan de gang door te laten omkeuren.

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...

Ideali
        Topic starter

Kun je eerst iets meer informatie geven? Hoezo denk je dat je “waarschijnlijk” een snorfiets gekocht hebt? Weet je dat niet zeker? Buiten de technische veranderingen moet je kenteken-technisch ook nog aan de gang door te laten omkeuren.

Hij loopt maar 31km/h, en ik kreeg een geel vleugeltje op de voorkant erbij.
          Welke technische veranderingen moet ik doen?

Ries Maas
          Bijdrager

31 km/ h klinkt redelijk standaard snor.
            Dat gele vleugeltje wat je erbij hebt gekregen zegt niks eigenlijk.

Het gaat even om zeker weten, maar je kentekenplaatje (blauw of geel) en je kentekenbewijs geeft uitsluitsel. Heb je voor het overschrijven niet gekeken of nagetrokken wat je op je naam zette? En gelijk ook even gekeken of er een WOK melding op zit?

De aanpassingen van het motorblok ( krukas/ luchtfilter/ carburateur) kan ik je niet goed uitleggen, omdat ik me alleen met snorbrommers bezig hou. Er zijn hier op het forum vast een heleboel die je dat tot in detail kunnen vertellen. Ik weet dat je sowieso de snorklok moet vervangen voor een brommer variant.

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...

Mischa
            Bijdrager

Tjah hoe hard moet het gaan? Wat sneller, maar met originele cilinder? Je kan een brom klok in het achterwiel zetten, dan kan je wat betreft de vertanding al sneller. Met een Citypower uitlaat en een grotere sproeier ga je dan al wel wat harder. Een grotere carburateur kan, maar als het een inlaat met een busje er in is helpt dat niet veel. Een blok met een brom krukas is meer uit te halen, maar als het allemaal niet zo heel hard hoeft kun je best je snor krukas blijven gebruiken.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Ideali
              Topic starter

31 km/ h klinkt redelijk standaard snor. Dat gele vleugeltje wat je erbij hebt gekregen zegt niks eigenlijk. Het gaat even om zeker weten, maar je kentekenplaatje (blauw of geel) en je kentekenbewijs geeft uitsluitsel. Heb je voor het overschrijven niet gekeken of nagetrokken wat je op je naam zette? En gelijk ook even gekeken of er een WOK melding op zit? De aanpassingen van het motorblok ( krukas/ luchtfilter/ carburateur) kan ik je niet goed uitleggen, omdat ik me alleen met snorbrommers bezig hou. Er zijn hier op het forum vast een heleboel die je dat tot in detail kunnen vertellen. Ik weet dat je sowieso de snorklok moet vervangen voor een brommer variant.

er zit een oranje vleugeltje op, maar het is een snorfiets. Ik dacht dat er een begrenzer ergens zit waardoor je er een brommer van kan maken.

Ideali
                Topic starter

Tjah hoe hard moet het gaan? Wat sneller, maar met originele cilinder? Je kan een brom klok in het achterwiel zetten, dan kan je wat betreft de vertanding al sneller. Met een Citypower uitlaat en een grotere sproeier ga je dan al wel wat harder. Een grotere carburateur kan, maar als het een inlaat met een busje er in is helpt dat niet veel. Een blok met een brom krukas is meer uit te halen, maar als het allemaal niet zo heel hard hoeft kun je best je snor krukas blijven gebruiken.

het is een standaard 50cc blok, heb al een proma circuit en een 90mm poelie en wil nog de boost en spoelgaten uitboren. Past een brom krukas in het blok? En kun je zien of het een snor of brom krukas is, misschien zit er al een brom krukas in van de vorige eigenaar.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.