- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 11 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 april 2020 om 22:02 #795403
Hallo,
ik heb een recent een piaggio si gekocht maar vind dat hij net niet genoeg trekt en hij mag iets harder lopen.
ik zou wel graag hebben dat hij legaal blijft dus niet harder dan 54km/u en geen gekken dingen die niet mogen.
wat kan ik het besten doen om hem op te voeren tot 54km/u en dat hij flink trek?iets meer info over de brommer:
het is een piaggio si uit 1987 rijd nu 46km/uIs volgens mij nog niet veel mee gebeurd qua upgrades enzo
ruben
10 april 2020 om 23:39 #795406……….. en hij mag iets harder lopen. ik zou wel graag hebben dat hij legaal blijft dus niet harder dan 54km/u en geen gekken dingen die niet mogen. wat kan ik het besten doen om hem op te voeren tot 54km/u
——————————————————————-
Opvoeren is per definitie illegaal! Dus de vraag is wat je precies wilt?En PRECIES opvoeren tot 54……………………..?
Niet sneller maar ook niet langzamer………………..?Ik zou zeggen try and error.
Iedere keer een onderdeel vervangen door een illegale snellere versie, totdat ie 54 blijkt te gaan!10 april 2020 om 23:58 #795407Hallo ruubie200
Welkom op het forum
De inlaat aanpassen voor een 13/13, 13/13 carburateur monteren. Ganelie citypower er onder
en groene trekveertjes in de koppeling.
Dan kom je uit rond de 55 (afhankelijk van de poelie)@ Mean-machien 54 is op de rollerbank legaal.
11 april 2020 om 00:03 #795409Dat is mij bekend.
Maar als je snellere spullen op je brommerd schroeft, is het dus niet……………………..
Dan staat ie straks op de rollenbank en komt ineens wel tot 55…………………Tsja!11 april 2020 om 00:15 #795410ik wist niet dat opvoeren illegaal was dacht dat hij max 54kmu mocht lopen maar oke.
@zevenenergie heeft u linkjes waar ik de onderdelen het besten kan bestellen?11 april 2020 om 00:19 #795411@ zevenenergie
Jij geeft aan om inlaat aan te passen.
Dat betekent dat je het blokje uit elkaar moet halen om de inlaatpoort te bewerken??Makkelijker lijkt mij idd 13/13 en Ganelie Citypower. Maar niks doen aan je carter.
Koop een goedkope DMP 65cc die je er eenvoudig op is te schroeven.
Op deze wijze liep mijn Ciao ook ca 55.11 april 2020 om 01:07 #795412@ Ruubie 200
Kijk eens bij M2 en JMPB…………………….
11 april 2020 om 01:46 #795413……….. en hij mag iets harder lopen. ik zou wel graag hebben dat hij legaal blijft dus niet harder dan 54km/u en geen gekken dingen die niet mogen. wat kan ik het besten doen om hem op te voeren tot 54km/u ——————————————————————- Opvoeren is per definitie illegaal! Dus de vraag is wat je precies wilt? En PRECIES opvoeren tot 54……………………..? Niet sneller maar ook niet langzamer………………..? Ik zou zeggen try and error. Iedere keer een onderdeel vervangen door een illegale snellere versie, totdat ie 54 blijkt te gaan!
——————————————————————————-
Opvoeren is niet per definitie illegaal.
Het rijden op een opgevoerde brommer daarin tegen wel.Vandaar dat een scooterwinkel best je varioring mag verwijderen zonder straf.Verder kan ik je aanraden wat Zevenenergie zegt, maar dan zonder de inlaat te bewerken.
Dit kan je alsnog doen als de 13/13 carburateur en uitlaat niet voldoende helpen.
Eventueel zou je kunnen kijken of je zuigerveren nog goed zijn. zo niet dan die vervangen.
En een poelie 80 + bijpassende snaar monteren.Hiermee gaat echter wel wat trekkracht verloren. Hoe kleiner je poelie des te harder je gaat maar je trekt minder snel op. Dit betekent niet dat je met de kleinste poelie keihard gaat. Er komt een moment dat je brommer de overbrenging niet meer aan kan.Succes met knutselen!
11 april 2020 om 11:32 #795416Bij onze sponser Jmpb zijn de artikelen uitverkocht. Maar bij de citta shop
zijn ze voorradig.
https://www.cittashop.nl/ -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.