Vespa-Ciao.NL
:: Piaggio Ciao / Vespa Piaggio Ciao Px 1995 49cc.

Home Forums Advertenties Brommers aangeboden Piaggio Ciao / Vespa Piaggio Ciao Px 1995 49cc.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeoW
    Topic starter

Beschrijving
      Deze Piaggio Ciao uit 1995 is in Italie gerestaureerd door een echte vakman. Echt voor een liefhebber!
      Kijk voor de foto’s op onderstaande link van marktplaats.nl
      https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m1785049028-piaggio-ciao-vespa-piaggio-ciao-px-1995-49cc

Kompleet gerestaureerd met orginele verf / lak,
      tank intern behandeld met Tankerite, rapid gas domino,
      nieuwe banden, nieuwe remmen, motor is ook kompleet vernieuwd, nieuwe filters, nieuwe lagers en ook het electrisch systeem is kompleet nieuw geplaatst.

Nieuw stuurslot en tankslot met 2 sleutels
      Deze Piaggio verkeerd dus in nieuwstaat en wordt geleverd met originele documenten. Tevens nog een 49cc blok en carburator als extraatje meegeleverd. Deze zijn deels vernieuwd en werkzaam.

Deze Piaggio staat momenteel in Utrecht bij de Italiaanse restaurateur om te worden bezichtigd na afspraak. Alleen serieuze biedingen worden in behandeling genomen.

Joeri999
      Bijdrager

Die Italiaanse vakman lijkt alleen wel een beetje uitgeschoten met zijn originele Italiaanse verf / lak (die koplamp is toch nooit in het rood geleverd, of mis ik iets?).

En die voorremkabel lijkt me ook veel te lang of ruk gemonteerd, aangezien het rubber beschermstripje op het spatbord er nu voor niks zit.

Daarnaast lijkt de hele opbouw van het stuur (spiegel, handvatten, remgrepen) me ook niet origineel 1995. Toen had je immers de handvatten met de langsgroeven erin en remgrepen met gaten waar de spiegel in gemonteerd werd.

Ook het rubber over de bovenkant van de tank is niet origineel; in 1995 was dat veel dikker dan dit dunne randje.

En ten slotte… wanneer is het laatste jaar dat het blokje een schroefgat voor de treeplank in het midden bevatte? Niet in 1995… dus dat blok is een stukje ouder dan uit 1995.

(Is de hele brommer niet toevallig 10 jaar ouder, op het zwarte stuur na?)

Ja sorry, maar als er wordt geschermd met vakman en dat soort dingen, ga ik toch even zout op slakken leggen hoor… zo sjiek vind ik het allemaal niet.

Wim
        Bijdrager

Ach ja, maar een nette Ciao doet 400,-
          Nou dat is ie toch ook wel waard, of niet?
          Als alles verder netjes is.
          Wel een SC frame, moet je van houden.

Een opknapper kost vaak 50-250,-
          Als je een Ciao opknapt en verkoopt moet je zelf meestal 500,- bijleggen.
          Dat is nou eenmaal zo.
          Opknappen voor je zelf, 10 jaar op rijden en dan verkopen.
          Ze zijn niets waard, dat worden ze ook nooit.
          Er zijn er gewoon te veel van.
          En er blijven er te veel om uniek te zijn.
          Ze zijn met miljoenen gemaakt.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Magnus01
          Bijdrager

Rode koplamp is wel origineel Piaggio, ik heb er ook een liggen. Waar ze op horen, geen idee.

coda
            Donateur

Een niet populair frame met die lelijke zadelpen.
              Verder is het een allegaartje van niet-periodecorrecte onderdelen.
              Op z’n best is het een een aardig samenraapsel te noemen.
              Een Vespa liefhebber wordt hier nooit warm van.

Wim
              Bijdrager

Rode koplamp is wel origineel Piaggio, ik heb er ook een liggen. Waar ze op horen, geen idee.

Die waren toch niet hoogglans gespoten?
                Dat was gewoon rood plastic.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.