Vespa-Ciao.NL
:: Piaggio Ciao OEM 1984

Home Forums Techniek Afstellen Piaggio Ciao OEM 1984

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mustachio
    Topic starter

Ik heb geen middenbok , de vorige eigenaars hebben hier een prikkel op geïnstalleerd. De bok heb ik gekocht van kparts maar past niet op mijn ciao.

1. Op dit moment fiets ik hem in gang.  Choke ingeduwd (werk perfect met de deltoro 12/12 maar met een mazoly blijft die vaak haperen)  decompressie induwen maar zoals ik zeg heeft hij toch een goede 20-30 meter nodig 🙂 is dit eerder normaal met deze oude ciao’s?

Mischa
      Bijdrager

Op jou foto’s op de vorige pagina is te zien dat je carburateur lang niet ver genoeg over je inlaat is geschoven. Als dat nu nog zo is trek je daar waarschijnlijk valse lucht.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Mustachio
        Topic starter

Beste Misha
          Bij de oudere foto’s was dit idd het geval en dat is nog de mazoly carbu , deze is nu terug de oude deltoro 12/12 en die zit echt tegen de Carter aan
          ( Heb ook eerst de mazoly verder tegen de Carter gestoken en was ook geen verschil )

Mvg 🙂

Wim
          Bijdrager

Nee. Controleer je sproeiermaat.
            Dat kan adhv de kleur van het porselein van de bougie middenelektrode. En een hulp om de range sproeiers aan te geven waarmee te beginnen is de sproeierdatabase.
            Test(en rijdt voortaan) met bougie B5HS(=tot 55km/u) of een gelijke warmtegraad van een ander merk.
            Stel je contactpunten, indien aanwezig, op 0.45 bdp.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mustachio
            Topic starter

Beste wim, ik heb nu de b6hs (had je vorige week aangeraden). In de motor zitn.  Met de b7hs was men bougie mooi koffie bruin en nu met de b6hs was hij eigenlijk zeer wit.  Ik zal de sproeiers eens bekijken maar kan dit de reden zijn waarom hij zo traag aanslaat?   Nu zit de originele carbu met sproeier erop en deze deed het eigenlijk zeer goed in het begin.

Mustachio
              Topic starter

En hoe kunnen de contactpunten ingesteld worden? Hier vin ik niet veel van terug van de ciao

Mischa
                Bijdrager

Je hebt een elektronisch ontstoken blok, dus dat van de contactpunten kun je vergeten. Wel is het handig om te weten welke sproeier je nu in je carburateur hebt zitten.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

Mustachio
                  Topic starter

maat 48. heb zonet nog eens alles open gedaan om te kijken.  de brommer rijdt perfect ,kleine 10 meter nodig om brommer in gang te krijgen. kan dit enkel met de trappers. hiervoor kon ik dit al duwend

Shark
                    Donateur

Heb even een vraag voor je, je schreef: “Het ronde plaatje achter de koppeling is met het dikker wandje naar de koppeling toe geplaatst wat normaal correct is.
                      Uit die opmerking vraag ik me af of je dat ronde plaatje nu wel of niet goed hebt gemonteerd.
                      Het is een klassieke fout (heb hem zelf ook gemaakt) dat je plaatje (ring) verkeerd om monteert, gewoon omdat de opening in het vliegwiel er haast wel voor gemaakt lijkt.

Als de koppeling wat stroever loopt, zou dat ook het moeilijk starten kunnen verklaren. Met name omdat je daarvoor geen problemen had, en nu wel. Het kan uiteraard ook aan iets anders liggen, maar dit viel me gewoon even op.

Heb je die ring die zo? zie onderstaande link

Koppelingsring monteren/plaatsen

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door Shark.

Mustachio
                      Topic starter

Heb even een vraag voor je, je schreef: “Het ronde plaatje achter de koppeling is met het dikker wandje naar de koppeling toe geplaatst wat normaal correct is.” Uit die opmerking vraag ik me af of je dat ronde plaatje nu wel of niet goed hebt gemonteerd. Het is een klassieke fout (heb hem zelf ook gemaakt) dat je plaatje (ring) verkeerd om monteert, gewoon omdat de opening in het vliegwiel er haast wel voor gemaakt lijkt. Als de koppeling wat stroever loopt, zou dat ook het moeilijk starten kunnen verklaren. Met name omdat je daarvoor geen problemen had, en nu wel. Het kan uiteraard ook aan iets anders liggen, maar dit viel me gewoon even op. Heb je die ring die zo?

Jes de ring is zoals op de foto geplaatst 🙂 vlakke kant naar de motor. Verdikking naar de kant vd koppeling 🙂

Wim
                        Bijdrager

Beste wim, ik heb nu de b6hs (had je vorige week aangeraden). In de motor zitn. Met de b7hs was men bougie mooi koffie bruin en nu met de b6hs was hij eigenlijk zeer wit. Ik zal de sproeiers eens bekijken maar kan dit de reden zijn waarom hij zo traag aanslaat? Nu zit de originele carbu met sproeier erop en deze deed het eigenlijk zeer goed in het begin.

Ja, eigenlijk werden Piaggio Ciao’s met een gelijke als de B5HS warmtegraad af fabriek geleverd. Maar als je hem met een 6 bougie en met koffiemetmelkbruin porselein vd middenelektrode afsteld is dat ook wel oké en slaat de motor ook beter aan.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mustachio
                          Topic starter

gisteren de B5hs erin gestoken en rijdt perfect.  heb nog een nieuwe deltoro 12/12 besteld en zal deze ook in de nabije toekomst installeren.

het enige dat ik vreemd vind is dat hij in het begin al wandelend kon aangeduwd worden en dat dit nu enkel al fietsend is geworden.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.