- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 maanden geleden door Mustachio.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 oktober 2025 om 11:59 #830327
beste liefhebbers!
zoals je ziet weinig berichten op dit forum en ben ik wel een leek in de 2takt wereld.
maandje terug heb ik een piaggio ciao gekocht om deze in een zo goed mogelijke oorspronkelijke staat te zetten (voor mezelf om rond te rijden).nu zit ik met een probleem, mijn ciao rijdt 50-55km/h. en ik zou dit toch in de 45-50 willen krijgen, de politie is niet altijd onze vriend en ik wil graag zonder bekeuringen door het leven gaan.
zover ik weet was alles origineel en heeft deze ciao geen vario. ik vermoed dat de correcte naam 2speed manuele transmissie noemt.
in de laatste maand wel enkele dingen vernieuwd
– nieuwe carbu 12/12 mazoly Sproeiermaat: 48
– Uitlaat Vespa Ciao 22mm (Origineel model)
– NGK bougie B7HS
– Koppeling compleet (merk CIF)
– verse olie in het achterwielsinds vandaag heb ik ook blauwe polini trekveertjes op de koppeling vernieuwd al zal ik de groene ook eens eventjes proberen. deze vernieuwd om de optreksnelheid hopelijk iets op te krikken.
iemand enig idee
Een std. Ciao haalt de 55km/u niet.
Dan is er iets aan gewijzigd.
Doe eens wat foto’s van je brommer.
Check eerst de snelheid maar eens met gps/Google maps oid. Tellers overdrijven nog al eens. En een geel kenteken mag op de roller bij de politie max. 54km/ halen. Je kan dan alleen een bon krijgen als je sneller rijdt dan is toegestaan. Waarom een 7 bougie. Ruil die eerst maar eens om met een 6.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 oktober 2025 om 12:56 #830329

15 oktober 2025 om 12:59 #830330Oorspronkelijk (was steeds in bezit eerst van de moeder dan de dochter voor het in mijn handen kwam) zat er een b7hs bougie in. Ik zal eens een 6 bestellen. Wat zal dit veranderen?
De poulie is diameter 94
b7hs bougie meer voor opgevoerde brommers
b6hs bougie standaard 50ccSpeedometer GPS Pro

https://play.google.com/store/apps/details?id=luo.speedometergpspro

- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door gileracitta.
Geweldig, de staat van je koppeling 🙂 ,Daar kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen. (Ik noem geen namen) omdat zowat iedereen die poelie rijd met een een roestige koppeling-schaal rond rijd.

- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door zevenenergie.
15 oktober 2025 om 14:11 #830335Oorspronkelijk (was steeds in bezit eerst van de moeder dan de dochter voor het in mijn handen kwam) zat er een b7hs bougie in. Ik zal eens een 6 bestellen. Wat zal dit veranderen? De poulie is diameter 94
Hallo,
leuke Ciao. De bougie gaat niets veranderen. De 6 is gewoon wat heter en zal zichzelf makkelijker schoonbranden. Het porselein van de middenelektrode van de 6 bougie moet na een flink eind volgas rijden koffiemetmelkbruin zijn. Dan heb je de juiste sproeier gemonteerd. Check de snelheid eerst maar eens met GPS oid.
Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 oktober 2025 om 15:16 #830339@zevenenergie jaja de boodschap is duidelijk 😆
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 oktober 2025 om 15:18 #830340Ff de groene trekveertjes eronder gestoken carbu bij geregeld en waauw beste ritje tot zover. In de toekomst wil ik nog een nieuwe blok in elkaar steken (zo authentiek mogelijk) maar daarvoor moet ik nog wat extra opzoekwerk en moed zoeken 🙂 allesinds hartelijk dank!

Mooi, 48km/u.
Is toch oké?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 oktober 2025 om 10:26 #830371Zou ik hier een opvolgvraag mogen stellen?
Sinds vernieuwing koppeling en carbu (mazoly) merk ik geen gezuig meer als ik de brommer aanduw en vinger hou waar bougie normaal zit. Ik heb de oorspronkelijke deltoro 12/12 terug geplaatst en geen verschil. Na 20-30 meter start hij wel traag op.
Het ronde plaatje achter de koppeling is met het dikker wandje naar de koppeling toe geplaatst wat normaal correct is.
21 oktober 2025 om 10:27 #830372(heb even de oude koppeling zitten met groene polini’s , heb ook nog een nieuwe koppeling met de blauwe zitten)
men uitlaat als carbu zitten zeer mooi aangesloten. als ik de deo test doe bij de carbu valt hij wel stil / uit maar heb gelezen dat dit zoizo vals positief op valse lucht kan zijn door dat de intake dit bij dit spruitstuk zit.
- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door Mustachio.
21 oktober 2025 om 11:24 #830374Zou ik hier een opvolgvraag mogen stellen?
Ja, maar welke vraag stel je dan. Ik zie geen vraag(teken) 😉
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 oktober 2025 om 11:40 #830375mijn excuses, ik dacht dat het duidelijk was. 😉 normaal zou de compressie voelbaar moeten zijn aan de bougie opening vermoed ik toch? toen ik heb kocht kon ik hem enkele meters aanduwen en starte hij vlot. nu heb ik niet rap het gevoel dat men blok tegenduwt als ik hem aantrap. na een 20 tal meter pruttelt hij en start hij dan wel op.
21 oktober 2025 om 11:57 #830376Duwen? Nee. Op de middenbok en aanfietsen.
Even heel kort de decompresseur erbij zodat de motor eerder mee gaat lopen doordat met de hendel wat compressie weglaat lopen.
Het wordt al weer wat kouder buiten, dus eerst de choke(rode knopje) er even bij duwen, bij vol gas geven slaat de choke van zelf weer uit en kan je rijden, zo nodig kan je de choke nogmaals indrukken of bij nog koudere start, vorst etc.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.