Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Piaggio ciao ninja usine veel blauw/witte rook!
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 6 maanden geleden door freddy k.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 september 2014 om 10:39 #211264
Hallo,
ik heb een piaggio ciao overgenomen met een ninja usine uitlaat.
alles is standaard behalve de uitlaat dan. als ik ga rijden komt er bij ongeveer 30km/u veel blauwe/witte rook uit de uitlaat.
mij is verteld dat mijn mengsel dan te rijk is.. maar als ik dan kijk welke maat sproeier ik heb is dit 42? is dat niet een standaard maat voor een ciao?
En hij loopt ook niet lekker stationair.. hij stottert een beetje. ik vermoed dat er ook sprake is van valse lucht heb met een deo bus geprobeert en begint dan ook anders te lopen. valse lucht zit bij het spruitstuk.
ook komt er onder de cilinder lucht vandaan, als ik met mn hand voel voel ik lucht is dat normaal?
wie kan mij helpen?
11 september 2014 om 11:14 #240936Ik neem aan dat ze bedoelen dat je te veel olie bij de benzine doet.
Hoe rijk meng je?
11 september 2014 om 11:36 #240937ik tank gewoon brommix bij texaco 1:50 volgensmij.
Maar ze bedoelen eigenlijk benzine/lucht verhouding.
Wat ik dan zo raar vind is met zon uitlaat, toch een kleine maat sproeier? heb nu 42 maar moet ik dan 40 of 38 proberen ofzo?
11 september 2014 om 12:12 #240938zo’n uitlaat is eigenlijk niet echt geschikt voor een standaard 50cc blok.
Ik zou eerder naar de valse lucht gaan kijken.
Zit je carb wel goed over je inlaatspruitsteek heen? Plastic busje wat in je carb hoort te zitten zit er ook op?11 september 2014 om 12:41 #240939Ja dat plastic busje zit er inderdaad in. en de carb zit er ook goed op.
is het normaal dat er lucht onder je cilinder vandaan komt? als ik met mijn hand daar voel, voel ik ook lucht.
11 september 2014 om 12:47 #240940Ja dat is normaal.
Een citta, net zoals ciao, si etc., zijn luchtgekoeld.
Je voelt de lucht die het vliegwiel over de koelvinnen van je cilinder blaast. Geen paniek 😉Ik zou toch even kijken of je carb je spruitstuk goed afsluit. Als je met de deo-test merkt dat daar je blokje anders gaat lopen, dan zit daar toch ergens valse lucht. Of je moet onder een rare hoek hebben gespoten, zodat het in je luchtfilter kwam.
11 september 2014 om 12:52 #240941okee top ja ik raakte al bijna in paniek haha!
thanks voor de reactie, ik ga even goed opzoek naar valse lucht!
zodra ik wat weet post ik het direct!
11 september 2014 om 14:56 #240942Witte rook is water/koelvloeistof
Blauwe rook is overmatig olie
Zwarte rook is overmatig brandstof (kijk maar naar benzine branden of die jetsers bij tractor pulling)psssst, het is slomer DAN je oma haha
13 september 2014 om 13:02 #240943moet ik zelf mengsel gaan maken? ik tank gewoon bij de texaco de brommix dat is volgensmij 1:50.
en wat kan ik doen als ik valse lucht heb tussen de carb en het spruitstuk? kan je daar vloeibare pakking doen?
Ik dacht zelf van niet aangezien er kans is dat het dan je blok inloopt?
( haha ja nederlands is mijn goetste vak haha ik zal het ook direct even aanpassen hahaha)
13 september 2014 om 17:42 #240944Die brommix van de Texaco voldoet voor een standaard blok hoor, je kan wel zelf mixen dan weet je tenminste altijd zeker dat je een goeie mix heb.
Valse lucht tussen de carb en het spruitstuk wordt meestal veroorzaakt door een kapotte of te korte kunststof bus. Die kun je dus vervangen. Maar het zou ook goed kunnen dat hij valse lucht trekt omdat de krukaskeerring er uit is gelopen, die kans schat ik eigenlijk groter aangezien ik uit je verhaal begrijp dat die bus er niet echt slecht uit ziet?
Vloeibare pakking heeft daar niet veel nut in ieder geval.
14 september 2014 om 12:51 #240946ja je hebt gelijk,
ik heb gecontroleerd met een deo bus.
ja die bus in de carb ziet er netjes uit en daar zit ook idd geen valse lucht, dit heb ik ook gecontroleerd.
onderaan de carter trekt hij valse lucht heeft dat dan te maken met de krukaskeerring?14 september 2014 om 20:24 #240947Gewoon een nieuwe carter pakking .
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.