- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 februari 2012 om 18:28 #184314
Ik kan voor een leuke prijs een Ciao Mix over nemen. Deze loopt maximaal 40.
Nu wil ik juist deze brommer laten herkeuren als snorfiets bij het rwd, dus maximaal 25.
Dus voor dat ik veel geld ga uitgeven even een vraag 🙂Ik wil de brommer dus langzamer laten lopen. Is dat überhaupt mogelijk?
De uitlaat is standaard (zo ver ik kan zien). Ik ga de poelie nog controleren (omzetten naar 85mm?).
Heeft er iemand ervaring mee met “afvoeren”? En wat is slim om aan te passen/controleren?Ik heb al veel gelezen over opvoeren, helaas kan ik geen duidelijk antwoord vinden over langzamer laten lopen (technische mogelijkheden).
28 februari 2012 om 18:35 #199986[url]/forums.php?m=posts&p=372884#372884[/url]
Mijn superbravo ook alweer een tijd terug gekeurd bij de RDW.
– Citypower uitlaat
– Zeer grote pully (110)
– 10/7 carburateur28 februari 2012 om 19:16 #199953idd proberen hem alleen op dat moment 25 te laten lopen dus daarna wel weer normaal laten lopen ivm overtoeren etc.
Dus standaart poulie erop dan heeft hij denk ik wel overtoeren dus dat kan alleen tijdelijk
kleinere sproeier – luchtfilter afplakken –15 maart 2012 om 08:25 #199436Ik heb ook wat extra informatie gekregen van de rdw over het ombouwen van de brommer.
De datum van de brommer/snorfiets kan je opvragen per e-mail bij Piaggio.U vraagt informatie over het ombouwen van een bromfiets naar een snorfiets of omgekeerd.
Het is in een aantal gevallen mogelijk om de constructiesnelheid van een bromfiets te wijzigen en het kentekenbewijs aan te laten passen. Zowel een bromfiets als een snorfiets (bromfiets met beperkte snelheid) zijn volgens de wet een bromfiets. Het kenmerkende verschil is de constructiesnelheid. Bij een snorfiets is deze 25 km/uur en bij een bromfiets 45 km/uur. Als we spreken over wijziging van de constructiesnelheid dan kan dit alleen als er al een kentekenbewijs voor het voertuig is uitgereikt.
In alle gevallen moet u de bromfiets laten keuren om de constructiesnelheid op het kentekenbewijs te laten wijzigen. Tijdens de keuring wordt onder andere de constructiesnelheid gemeten op een snelheidsmeetbank. Bij de keuring stelt de RDW in veel gevallen ook de werkelijke Datum Eerste Toelating (DET) vast.
Bromfietsen die destijds via een schouwing een kentekenbewijs hebben gekregen, hebben namelijk als DET de fictieve DET van 31-08-2005 gekregen. De medewerker van de RDW kan vragen om een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland, een rekening of een ander betrouwbaar document te overleggen waaruit de eerste in gebruikname blijkt.
In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als de bromfiets in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 kan de bromfiets worden omgebouwd naar een snorfiets en omgekeerd door het wijzigen van de constructiesnelheid. De bromfiets hoeft verder alleen te voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor verkeersveiligheid, aangevuld met de eisen voor de constructiesnelheid en de eisen voor geluidsproductie.De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Telefonisch een keuringsafspraak maken
U kunt contact opnemen met een medewerker van de RDW Klantenservice.Het telefoonnummer is: 0900 07 39 ( 0,10 euro p/m). De medewerkers zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.Bij het maken van de telefonische afspraak moet u het Voertuig Identificatie Nummer (VIN = chassis- of framenummer), het merk van het voertuig en uw persoonsgegevens bij de hand hebben.
In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als de bromfiets in gebruik is genomen na 30 juni 1999 kan de bromfiets worden omgebouwd als de bromfiets kan voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. Deze keuring wordt alleen uitgevoerd op het testcentrum in Lelystad, dus niet op één van de keuringsstations. Voor het aanvragen van deze keuring kunt u gebruik maken van bijgevoegd aanvraagformulier (bij opmerking vermelden: “van brom- naar snorfiets” of “van snor- naar bromfiets”). Voor het maken van een afspraak en het stellen van (technische) vragen kunt u terecht bij de afdeling IKS. Deze is te bereiken via (079) 345 83 02 of iks@rdw.nl. De kosten voor deze keuring zijn € 185,45. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.