- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Ayoub Ayari.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juni 2020 om 09:44 #798298
Hallo leden,
Ik heb een ciao die zeer goed rijd maar soms moeilijk start en soms zeer makkelijk start maar stationair draait ie niet goed hij wilt namelijk uitvallen maar dan pakt ie hem weer op dan wilt hij uitvallen dan pakt ie hem weer op tot hij uitvalt(zie video:https://youtu.be/lZSqhpr5KwM )
Hij rijd namelijk wel goed en als hij warm is blijft hij wat beter draaien maar soms doet hij het nog steeds.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt2 juni 2020 om 09:51 #798299Dit uitvallen kan veroorzaakt worden door een slechte condensator.
Maar het kan ook zijn dat je mengsel te arm is. Probeer eens 1 van de gaatjes in je luchtfilter dicht te maken, met kauwgom of een schroefje.
En kijk of dat verschil maakt.
Zo ja, dan een maatje grotere sproeier er in.2 juni 2020 om 10:47 #798300bedankt.
Ik zal het straks eens proberen wat ik ben vergeten bij te voegen is dat er een sito uitlaatje onder zit met origineel sproeier.
Moet je een sproeier groter gaan als je van uitlaat veranderd?2 juni 2020 om 11:18 #7983012 juni 2020 om 11:35 #798302Ik heb juist de test gedaan van zevenenergie door een gaatje af te sluiten.
Geen verschil bleef het zelfde doen wat hij ook soms doet bij het startte is een zeer harde knal uit de uitlaat.
Zal dan waarschijnlijk aan mijn condensator zitten.
Moet het blokje ervan onder uitkomen om het condensator te vervangen?2 juni 2020 om 11:51 #798303Knallen en ploffen is meestal de ontsteking en Ja, om de condensator te wisselen, dan moet het blokje er onder uit.
Kijk dan gelijk ook of je ontsteking vettig is,
Controleer ook je keerring .2 juni 2020 om 12:05 #798304Bedankt voor jullie hulp. Ga er straks aan beginnen enkel nog een vraagje past deze condensator op mijn ciaohttps://www.jmpbonderdelen.be/condensator-citta-ciao.html mijn condensator heeft 2 draadjes(zwart en rood) en die van jmpb heeft 1?
2 juni 2020 om 13:00 #798305Ik heb die van jmbp.
Ik kan even niet bedenken wat jij voor een ontsteking er in hebt zitten.Kan je misschien een foto schieten?2 juni 2020 om 13:07 #798306https://www.jmpbonderdelen.nl/condensator-twee-draden-vespa-ciao.html
die bedoelt ie.
wel benieuwd hoe de bedrading nu loopt.
tis niets meer van een plus en min draad.Op de condensatoren met 1 draadje is de behuizing de nul draad.
2 juni 2020 om 14:01 #798310Heb ik nog niet eerder gezien.
2 juni 2020 om 15:11 #798314Ik in een blok ook nog niet.
Verwacht dat de eendraads ook gewoon gaat passen.2 juni 2020 om 17:31 #798319Dus de condensator met 1 draad zou moeten werken?
2 juni 2020 om 17:36 #798321Ow nee die zit buiten het blok. Dat gaat hem dan niet worden.
dan moet je helaas toch die dure 2 draads hebben.
je kan wel de kabel van de eendraads verlengen zodat ie lang genoeg is dat ie bij je contactpunten komt. Je blok is de nul. ik neem tenminste aan dat je rode draad je blok in gaat en je zwarte ergens aan het blok of frame zit.
4 juni 2020 om 13:59 #798389Sorry voor het late antwoord ik ben gisteren eens een heel groot stuk gaan rijden.
In het begin haalt hij netjes de topsnelheid van +-40 per uur op teller maar als ik het gas loslaat en terug gas begin te geven valt hij precies uit en dan geeft hij kracht ( het geluid gaat als volgt als ik gas geef doet hij bwaaaap dan pakt hij hem weer op)
Na een stuk rijde voelde ik precies een zo iets los schieten (een vuiltje uit de carbu fzo ) dan werf hij in eens normaal als ik gas loslaat en terug gas begin te geven pakt hij hem direct weer op zonder bwaap te doen. Na een stuk normaal rijde kwam ik tot een stop om eens te testte of hij bleef draaien.
Hij bleef zeker een 10 tal minuten netjes stationair draaien voordat hij uitval zoals gewoonlijk (zie video) dus uitvallen en op pakken tot hij helemaal uitviel.
Dan bleef hij het herhalen.
Is het probleem dan werkelijk de condensator of stationair sproeier ( aangezien hij bij de vorige eigenaar een jaartje stil stond maar ik wel de carburateur heb uitgekuist en verse benzine benzine) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.