:: Piaggio ciao carburateur.
-
Ik heb laatst een Ciao gehaald, maar deze wou niet eerst niet starten.
Toen heb ik benzine in de cilinder gespoten waarna de ciao vlot startte,
aangezien deze ciao 3,5jaar heeft stilgestaan denk ik dat de carburateur verstopt zit?
zou dit de oorzaak kunnen zijn of ook nog andere dingen?
& is er een topic dat uitlegt hoe ik een carbu schoonmaak? (ben heel nieuw op dit forum)
mvg,
Alexander.
BoyanBijdrager
Dit zou aan je carburateur kunnen liggen ja, ik zou ‘m eerst eens ff grondig schoonmaken. En ja er is een topic hoe je je carburateur uit elkaar haalt, maar die heb je in principe niet nodig want het is amper werk 😉
Het zou eventueel ook gewoon je bougie kunnen zijn, ga eerst even na of die wel een vonk geeft die en of sterk genoeg is. Vonkt die wel en krijg die ook benzine? Dan ga je eens kijken of hij wel op het juiste tijdstip ontsteekt. Als je een carter hebt met contactpunten, anders is deze n.v.t.
Ik zou gewoon eerst eens de bougie en carburateur nakijken, als de carburateur vies is kan je hem wassen met benzine of met wasbenzine, liefts de eerste natuurlijk. Daarna sproeiertje grondig uiblazen en alles met een compressor nablazen.
Hoop dat je er iets mee kunt
met de ontsteking is niet mis denk ik, aangezien hij startte toen ik benzine in de cilinder deed.
ik zal straks de carbu even schoonmaken en hopen dat hij werkt 🙂
mvg,
Alexander
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.