Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Piaggio bravo begrensd op 25km/h
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 7 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 augustus 2022 om 11:22 #816705
Beste leden
Ik heb een tijd geleden een Piaggio bravo gekocht. Na wat tijd toch in gang gekregen maar nu blijft zijn top speed op 25km/h steken. Als ik aanzet met mijn brommer gaat hij er soms over tot bijna 30 maar daarna zakt hij terug tot 25. Geen idee of deze nu standaard elektronisch of meganisch begrends is. Zou graag wat harder willen rijden daarom zou ik later ook bredere uitlaat erop zetten en een betere luchtfilter maar als deze ergens begrensd is heeft dat geen nut.Mvg Arne
25 augustus 2022 om 18:53 #816709Als de brommer begrensd is, is dat mechanisch. Als,
want als het een snorbrommer is(max 25km/u) klopt het wel, die snelheid.
Maar als het een gewone brommer is(max 45km/u) dan is er wat anders aan de hand,
afstelling fout of iets defect.Dus zoek eerst uit, is het een snor of een brom?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 augustus 2022 om 19:07 #816710Ik vermoed een snor maar weet het niet zeker. Aan wat kan je dat zien?
En als het een snor zou zijn hoe laat ik hem dan wat harder lopen?25 augustus 2022 om 22:12 #816712Een snor kan soms aan het chassisnr herkend worden.
Een snor kan begrensd zijn/is begrenst met:-klein inlaatje(carter) met stalen bus.
-Snorkrukas met snor inlaat-timing
-7mm carburateur, met snor luchtfilter.
-Carter beperkt voor grotere cilinder. (Cilinder met hemd van max 44mm. Bij brom is dit 46)
-Snoruitlaat.
-Poelie?
-Vertanding achternaaf 1:10,5 (snorklok).Welke allemaal tegelijk gebruikt worden, of combinaties
van twee of meerdere heb ik geen idee van.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 augustus 2022 om 22:29 #816714Wat zou je dan het beste aanpassen om hem wat harder te laten gaan?
25 augustus 2022 om 22:42 #816717Je moet eerst weten of je wel een “echte” snor hebt.
En welke begrenzingen er allemaal(nog) zijn toegepast.
Zo’n brommertje is minimaal 20jaar oud en heeft vele eigenaars/sleutelaars 😉 gekend.Het zijn dat je misschien gewoon een brommer(45) hebt
met een mankement waardoor hij maar 25 rijdt.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 augustus 2022 om 22:44 #816718Zal hem morgen eens deftig opmeten en foto’s van nemen zodat ik een idee kan schetsen.
mvg Arne
26 augustus 2022 om 09:37 #816721Kijk ook bij de how-to’s:
https://vespa-ciao.nl/how-tos/En Tuning:
https://vespa-ciao.nl/tunen/Daar kunnen veel antwoorden op je vragen tussen staan,
en misschien ook dingen die je nog niet kende.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.