Vespa-Ciao.NL
:: piaggio bravo 100cc simonini racer

Home Forums Perso’s Projecten piaggio bravo 100cc simonini racer

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diesel
    Topic starter

Robertez leuk project die super bravo van jou.

als je die cilinder van binnen bekijkt van dat simonini blok dan zou je zeggen van dit geeft veel pk’s en gaat dik over de 100. maar dat wou die lang niet. omdat ik de lol er wat af had heb ik niet de spoel timing en zulke factoren na gerekend om zo te kunnen oordelen dat het daar aan lag. dat wil mij bijna niet aan als het daar aan zou kunnen liggen. volgens mij was het grootste probleem de onsteking. nu .-{2F4OV}-. ook last had van de onsteking zou het helemaal wel eens daar aan kunnen liggen. heb de cabrateur op alle manieren afgesteld maar het liep voor geen meter. ik ben een echte fan van hpi. op al mijn projecten komen nu hpi onstekings want dat bevalt me prima. de onsteking is een zeer belangrijk onderdeel van de tuning.

mischien start ik wel weer eens een vespa project. het blijven mooie brommers. als er dan een vario op komt dan maak ik achter er wel een extra steunlager op want vind dat vario asje te dun. is hier nog niemand geweest die last heeft gehad van kromme vario asjes?

Edjuh
      Bijdrager

Daar heb ik nooit van gehoord. De koppeling is de zwakke schakel van de vespa vario.

Misschien is een scooter koppeling erop bouwen iets voor jou, dan heb je iets moois voor een eventueel bruut blokje : -) Zoals de ciao van herr flick(zie boven in de banner), met fox koppeling en vespa/fox as.

.-{2F4OV}-.

Noem me ma Sil;) De ontsteking op mijn 07 blok is niet dezelfde als op de oude simoblokken. Echter hier zijn ook veel problemen bekend met hoge toeren.

Kromme vario-assen heb ik eigenlijk alleen gezien als men met de achterkoppeling tegen een paal is gereden. Maar zoals edjuh zegt is de overbrenging echt de zwakste schakel op de vespa. Met een fox koppeling etc heb je weer t probleem van het aanrennen dat niet fatsoenlijk lukt. Of je moet rare foefjes toepassen….

diesel
          Topic starter

doe ik dat sil :thumb je kan in het koppelingshuis een lager van een een tomos maken. een tomos heeft een speciaal lager die maar 1 kant wil uitdraaien. dat maakt het mogelijk om de tomos aan te kicken. als je hem dan aanloopt blokeert het lager dan slaat het blokje aan van je vespa en pakt het lager weer de vrijloop. werkt heel mooi dat system en is simpel. ik heb ook aan solex racen gedaan en deed met de specials mee. daar zat je ook met dat probleem als je met een slip koppeling reed. normaal gesproken krijg je hem niet aan omdat wij verplicht waren de special aan te lopen, rennen. dan maak je waar normaal een bronsen busje zit in het koppelingshuis zo’n tomos lager in, en het probleem was opgelost. je zal dan de houder waar het lager in komt wel helemaal moeten aan passen omdat zo’n tomos lager wat groter is, maar het is te makkelijk te doen met een draaibank. de meesten reden met een aluminium rolletje met schuurpapier dat rechtstreeks op de band zat. dat rolletje zat rechtstreeks op de krukas. het probleem was dan als je de bocht uit kwam dan viel die dood en moest je aan het stuur trekken om zo weer met een slippende voorband op gang te komen. dat is niet altijd handig als je met een 60 a goeie 80 uit een bocht komt. op de foto is mijn special solex.

setup is:
            70cc malossie honda mb
            yamaha yami krukas met honda mb drijfstang
            24mm vacuum gestuurde cabrateur van een waterscooter, kart
            kart onsteking
            topsnelheid dikke 100

frame helemaal aangepast kan net zo goed zeggen alles is helemaal aangepast.
            het enige orginele is het balhoofd met de buis eraan met de bocht erin.

ik heb 1 keer een wk op mijn naam staan met de solexrace
            en 2 keer een nk met de brommersprint in een jubbega

pepko
            Donateur

geniaal! echt! dat is dus echt masterlijk zo’n getunede solex XD
              ik hoop dat je nog wat vespa’s gaat doen, want dat gaat zeker interessant worden 🙂

hansieb
              Moderator

Lol het moet niet veel gekker worden, wat heb jij eigenlijk nog niet gebouwd :lol

Nu eis ik haast wel dat je weer met een vespa projectje moet gaan beginnen.

.-{2F4OV}-.

Zeer vette solex man!!:thumb

Maar dat van da Tomos lager zou ik eens moeten bekijken idd. Maar volgens mij kan dat nog niet werken als je de torquedriver van de koppeling hebt aangepast voor de draairichting van vespa. Dus 90 graden tov oude spiebanen. Want dan blijf je t probleem houden dat de schijven uit elkaar lopen wanneer je m wilt aanrennen.

Begin ook een vespa projectje! Zal zeker hard gaan lopen als ik zo de rest van je brommers zie!

diesel
                  Topic starter

hallo sil het lager moet in het koppelingshuis. als je loopt dan draaid het koppelingshuis. dan wil dat niet meer omdat dat lager dat verkomt. als dan het blokje aanslaat heeft dat lager een vrijloop. een lager heeft 2 ringen zeg maar, binnen ring en buiten ring.als je de buitenring draaid wil het niet. blokkeert hij. als je de binnen ring draaid wil het wel. omdat de motor aanslaat en nu steeds de binnen ring draaid wil daardoor ook de buitenring draaien. staat de binnen ring stil en je draaid eerst de buiten ring dan wil dat niet en blokkeert hij. snap je het nu nog?

mischien begin ik nog wel weer eens een vespa ciao project. eerst de tomos maar klaar. heb redelijk wat projecten gehad en gemaakt. jammer genoeg niet van alles foto’s gemaakt. zal morgen eens foto’s plaatsen van mijn zelfbouw minibike die een goeie 90 draaide.

diesel
                    Topic starter

.-{2F4OV}-.

Het aanrennen werkt dan opzich wel, maar begrijp je het verhaal van de torquedrive?

diesel
                        Topic starter

je bedoeld zeker dat de snaar dan niet goed op spanning blijft en die slipt er dan over heen? anders vat ik het niet helemaal.

waar de zwarte pijl staat daar kun je dan dat lager in maken. volgens mij moet dat geen problemen geven.

.-{2F4OV}-.

Jup dat bedoel ik:thumb

Frank80cc
                            Donateur

Erg mooi spul allemaal ben echt benieuwd als je een vespa project begint wat voor zieks je verzint :no

simon7991
                              Bijdrager

@ mij nog een fries erbij=)

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.