Home › Forums › Deutsch › Kneipechats › piaggio-aktien
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door nuckelchen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 mei 2008 om 14:32 #148616
so,
da die piaggio-aktien nach einem langen talflug wieder langsam beschleunigung aufnehmen
und ich mal vermute,dass das nun die letzte chance ist,
piaggio-wertpapiere so dermassen billig zu bekommen,
stelle ich mal ein paar links zu den aktuellen kursen rein.mailand ist natürlich die ausgabe-börse dieses papieres,
deshalb ist hier der handel auch “echter” als zb in stuttgart.
stuttgart stelle ich aber trotzdem mit rein,
falls jemand lieber im inland handelt.die aktie ist einmal als europäisches papier und einmal als amerikanisches papier ausgegeben worden.
deshalb mach ich auch noch einen link zum nasdaq-kurs mit rein.
(mal abgesehen von dem wechselnden euro/dollarkurs…)da das relativ neue aktien sind,
und der relativ neue piaggio-besitzer selber für mehrere hundert millionen die aktienmehrheit hält,
kann man mal davon ausgehen,
dass der schon weiss,
wo und wofür er sein geld einsetzt.zb in den ausbau asiatischer-märkte,
fabriken in indien und vietnam produzieren bereits.
weil sich der roller-markt in zukunft dort abspielen wird.
(wg der hohen bevölkerungsdichte dort und niedrigen pro/kopf-verdienste und lockeren umweltbestimmungen.)ausserdem hat piaggio eine menge europäischer roller und kradhersteller aufgekauft,
um den restmarkt hier in europa fest kontrollieren zu können.[color=red][size=18]natürlich sind das alles nur vermutungen meinerseits und keine verbindlichkeiten.[/size][/color]
dann gibt es noch zinspapiere von piaggio,
die aber wegen des kurs-tiefes momentan noch uninterressant sind.viel spass beim zocken ,
der ulli hier
23 mei 2008 om 17:10 #148767Ich begrief die tekst nicht, was ist damit.
Konst du das auch in english erklaren?
23 mei 2008 om 17:36 #148768Het gaat om Piaggio aandelen, die staan op het moment laag dus aantrekkelijk om nu aan te schaffen
23 mei 2008 om 18:45 #148769hij zegt van alles.je kan zon programma dowloaden die duits naar nederlands vertaald.tekstverwerken of zo heet dat zou kijk o f ik hem nog ergens op mn pc heb.
23 mei 2008 om 20:06 #148770okee,okee:con
@hans:then u musst go into the english-pub,but..you have some luck,because..: 😉
@fsc72:danke,genau das wollte ich damit sagen.(y)
@parkers:ich hab’zwar “alleman to dutch” translator-“tekstverwerken”-programms on my pc,
aber nach den spielregeln hier,muss man doch in der deutschen kneipe auch deutsch schreiben?!@all:hier eine übersetzung von world-lingo:
aldus, daar nemen de piaggioaandelen na een lange versnelling van de valleivlucht opnieuw langzaam de V.N. opD I de keer veronderstelt dat nu de laatste kans, piaggioeffecten zo zo goedkoop is om te krijgen, plaats ik tijden weinig linkerzijde zuiver aan de huidige cursussen. Milaan is nat�rlich zijn de uitgaven b�rse van dit document, daarom hier de ook „echtere“ handel dan b.v. in Stuttgart. Ik plaats ook Stuttgart nochtans niettemin zuiver, als iemand eerder binnenlandse handenvanaf. het aandeel is zodra ausgege zoals europ�isches en eens als Amerikaans document behangben. daarom ook weg zuiver ging Mach I ook nog één aan de nasdaqcursus. (tijden behalve het veranderende euro/dollartarief…) aangezien de vrij nieuwe aandelen, en dat relatieve n zijnf�r honderden miljoen kent de voorraadmeerderheid h�lt, één eue piaggioeigenaars zelf veronderstel tijden dat reeds het weet, waar en wof�r hij zijn geld gebruikt. e.g. in DENGELSE ontwikkelings Aziatische m�rkte, fabrieken in India en Vietnam produceert reeds. omdat zelf de scooter markt zal in de toekomst daar spelen. (wg hoge bev�lkerungsdichte daar en nooitdrigen per/de hoofdinkomens/de diensten en de losse milieuverordeningen.) hebben daarnaast piaggio mensenDuitsland europ�ischer scooter en meer kradhersteller, rond de restmarkt hier die wordt opgekocht in Europa stevig kontrollieren k�nnen. [color=red] [size=18] nat�rlich zijn die alles slechts vermutunnasdaq 20 dan is daar nog rentedocumenten van piaggio, momen die nochtans wegens cursus-dieptan is nog uninterressant. veel pret met zocken hier, ulli
und einmal mit inter-trans :
zodoende , ziedaar naar de piaggio – tantième over te verrichten talflug weer zacht vervroeging toucheren en zelf teken vermute,dass naar de wel naar de vorig toevallig ben , piaggio – zekerheidstelling zodoende dermassen goedkoop te halen , werkhuis zelf teken enkel verlaten voor naar de zowaar weg verkeerd. posterijen ben ongedwongen naar de verbruik – effectenbeurs zulks papieren , toch ben hiernaartoe naar de vak tevens ” zuiver ” wanneer zb ter stuttgart. stuttgart werkhuis zelf slechts niettemin ter verkeerd , indien iemand liever ter naar de landwaarts wet. naar de tantième ben voorste wanneer Europees papier en voorste wanneer Amerikaans papier uitvaardiging gesteld. toch mach zelf tevens stilstaand te verlaten voor naar de nasdaq – weg ter verkeerd. ( teken terzijde vanuit naar de intermitterend eurocraat dollarkurs. ) ziedaar naar de verwant opkomend tantième zitten , en naar de verwant opkomend piaggio – reder zelf ter verschillend cent miljoenen naar de aktienmehrheit scheepsruim , tin men teken ervan gaat uiterlijk , idem naar de reeds wit , waarheen en waarvoor hij zijnde poen premieaffaires te ontvangen ter. zb ter naar de verlenging Aziatisch – marktplein , factoring ter India en Vietnam voedingsmiddelen reeds. want zichzelf naar de step – marktplein voortaan ziedaar toneelstuk worden. wg naar de weetje volkrijkheid ziedaar en minder prof / rubriek – verdienstelijkheid en rul umweltbestimmungen. ) voorts heeft piaggio te sterkte Europees step en kradhersteller aufgekauft , zowat naar de restmarkt hiernaartoe ter Europa verschijnende partij zeggenschap voor vermogen. [ verfstof =][ spanwijdte =] ongedwongen zitten naar de welbeschouwd uitsluitend veronderstelling voor mijn vaneengaan en niet verplichtingen [ spanwijdte ](^ verfstof ] posterijen stuttgart nasdaq vervolgens zit op stilstaand zinspapiere van piaggio , naar de slechts wegens van naar de weg – kolk momenteel stilstaand uninterressant zitten. veel kramp tegen zocken , naar de ulli hiernaartoe
viel vergnügen beim lesen…
ullimir24 mei 2008 om 07:24 #148771The last one really sucks,hahaha:lol
Let me try google language tools:
,zo,
Piaggio, aangezien de aandelen na een lange talflug langzame acceleratie record weer
Keer en ik vermoed dat dit de laatste kans,
Piaggio-wertpapiere het zo goedkoop te krijgen
Ik heb een paar keer aan de huidige tarieven teugel.Milan is natuurlijk de output van deze uitwisseling papieres,
daarom is de handel als “echte”, zoals bijvoorbeeld in Stuttgart.
stuttgart ik, maar met pure,
als iemand dierbaar in het binnenland.het aandeel is, zelfs als er een Europese papier-en eenmaal als een Amerikaanse papieren zijn uitgegeven.
waarom heb ik ook een link naar de Nasdaq natuurlijk met puur.
(mal afgezien van de veranderende euro / dollarkurs …)omdat de aandelen zijn relatief nieuw,
en het relatief nieuwe Piaggio eigenaren zelf voor de honderden miljoenen aktienmehrheit bezit
Keer kunt u ervan uitgaan
dat het al weet
waar hij is en wat haar monetaire gebruik.bijvoorbeeld expansie op de Aziatische markten,
fabrieken in Vietnam en India reeds produceren.
omdat de roller-markt spelen er in de toekomst.
(WG bevölkerungsdichte waar de hoog-en laag-per / head-verdienste en losse umweltbestimmungen.)Piaggio heeft ook een groot aantal Europese en roller kradhersteller opgekocht,
te restmarkt hier in Europa stevig onder controle.Thank you for the tip ulli, how many will you buy and what are the costs?
I’ve never bought stocks, where do you get these piaggio things?5 juni 2008 om 12:30 #148779so jungs,papa have a big up-date for u:
ich hoffe,dass ihr mir folgen könnt,
ansonsten müsst ihr mich morgen (lol) mal drauf ansprechen.
ok,here we go…:edit 5.6.8:
die schlechte nachricht zuerst:bis jetzt haben wir immer noch kein geld verdient, aber inzwischen fangen die spatzen an, es mir nachzupfeifen …
copyright @ n’chen / 23.mai 2008 war ich der erste , der zum kauf sämtlicher piaggio-wertpapiere aufrief, doch inzwischen …
aber lest es doch mal selbst:1.)aktuelle bewertung der chancen der piaggio-aktien
2.) habe ich lustigerweise ein forum gefunden,
forum,
wo einige typen es schon seit anfang des jahres vergeblich versuchen, sich mit den piaggio-aktien frisch zu machen.
tja,die haben teilweise dafür dann auch zwei und mehr dafür bezahlt (euro),
aktuell sind wir bei 1,47 euro,
(für alle,die sich hier nichts drunter vorstellen können,–>innerhalb ein paar wochen,eine kapitalveränderung von über 30% !!!)
natürlich nicht für uns, denn wir wollen ja mit dem verkauf der aktien geld machen und kaufen sie erst einmal denen ab, die wiederum viel mehr dafür bezahlt hatten als wir ihnen dafür geben und dann:
achtung:
die piaggio-aktie kann sich dann endlich ganz normal entfallten, d h zb in vietnam macht ne fabrik auf und gleichzeitig steigt der aktienwert.
denn,weil das ein altes,europa-weit-bekanntes und eigentlich nur positiv besetztes unternehmen war,was 2006 oder 2005 erst an die börse ging und dabei natürlich mehrfach überzeichnet wurde,
4-fach.
also wollten am ausgabetag in mailland viermal so viel leute piaggio-aktien wie im endeffeckt erhielten.
trotzdem hat piaggio an diesem tag ca 850 millionen euro durch den aktienverkauf eingenommen.
so,der chef hat sich erstmal für 370 millionen selber mit eingekauft (er kaufte dafür piaggio aktien).
(das bedeutetet,das von den 850 millionen 370 millionen von einer einzigen person gezahlt wurden)
das heisst, das fast die hälfte des so zur verfügung gestellten geldes,womit ein unternehmen normalerweise für seine neuen mitbesitzer bemüht ist,gewinne einzufahren,das der verantwortliche über die firma und das geld von allen wegen seiner eigenen beteiligung von 370 millionen,wahrscheinlich nicht in den sand setzt.
hat er auch nicht,sondern er kaufte nach und nach fast alle europäischen zweiradhersteller auf,expandierte gleichzeitig viel in neue märkte und fabriken.
dann hatten wir ja letzten spätsommer diese immobilienkrise in amiland,woraufhin alle börsen sehr empfindlich einbrachen.
wenn die westlichen staaten nicht aus den alten börsen-crash gelernt hätten und deshalb diesmal bereitwillig zig milliarden an ihre banken und so weiter rausgeschossen hätten,hätten wir (die bürger dieser erde) es wohl auch gerafft,dass das der grösste und heftigste börsen-crash war,den es geben konnte.
(wenn man sich mal die höhe der verluste vor augen führt,sieht man ,was ich meine)
dax und co gingen in den keller.
natürlich reagierten auch junge aktien,
(da wo der chef das eingenommen geld erstmal investiert hatte,)
extrem empfindlich und gaben sich durch die anschliessenden massenverkäufe fast selbst die kugel,aber zum glück auch nur fast,denn hier setzen wir nun mit ein und kaufen viele,weil billig,aber sehr gute aktien und werden von dem,was eigentlich mit der differenz oder verlust der vorgänger schon längst bezahlt wurde und investiert wurde,höchstwahrscheinlich
die gewinne einfahren,auf die die anderen nicht länger warten wolltenn oder konnten.
so waren auch die ganzen aufkäufe hier in europa zunächst minus-geschäfte,aber es ging ja dabei auch mehr um die vormachtstellung hier in europa,die wenn piaggio sie sich nicht erkauft hätte,es bestimmt ein honda od kawa oder yamaha…getan hätte,um den europäischen markt mit bestimmen zu können.
das geht jetzt aber nicht mehr,weil alles uns ist und ein anteil davon im augenblick nur 1,47 kostet.aber 3,40 oder so wert ist,weil das nämlich ursprünglich jemand dafür ausgegeben hat.
so,dann gibts noch den gestern aufgestellten buisness-plan bis 2010
2008-2010
und wer jetzt noch piaggio fährt,und sich lieber statt einer aktie einen liter sprit kauft,dem kann selbst ich wohl nicht mehr auf die sprünge -helfen.UPDATE 10.06.08 :
die aktien von piaggio stürzen weiter ab, das ist nicht gut.
wenn die sich nicht bald fangen (stabilisieren), dann siehts schlecht aus mit gewinn machen….UPDATE 16.06.2008 :
they growing now…!!!:D -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.