:: piaggio 50cc laten honen naar 43mm?
-
LoekTopic starter
Hallo, zou een naar 43mm gehoonde standaard cilinder met gloedjenieuwe zuiger netjes kunnen lopen?
Wel natuurlijk ook een beetje de poorten bijwerken maar geen al te gekke dingen.
Loek
EdjuhBijdrager
Heb je nog wel poorten over als je hem 5mm opboort?:D
LoekTopic starter
Ja, dat bedacht ik me ook… ZOu 42mm wel nog mogelijk zijn?
EdjuhBijdrager
Ik zou voor 41mm gaan, en dan van te voren een beetje tjoenen, als het fout gaat komt de boor er toch nog doorheen:)
LoekTopic starter
Bedankt Edjuh, ik ben in ieder geval nog iets appart van plan ooit. Lijkt mee best wel een leuk project.
Alleen nog ff een honer vinden.
je kunt beter een kotteraar vinden;) honen is meer oppoetsen dan materiaal weghalen,dan zal hij maar 0.1/0.2 mm groter worden ofzo.
Wat ik zo aan een 50cc’tje zie is dat opboren naar 43mm geen slim plan is, verstoord heel de spoelrichting ermee.
Mensen die een 47.6mm Speed opboren naar 50mm hebben last van een hele brede powerband met heel weinig vermogen vanwege de verstoorde spoeling. Zeggen achteraf dat die 7cc winst het niet waard was.
LoekTopic starter
Nee, het hoeft ook niet helemaal 43mm te worden. Met 41mm is het al goed genoeg. Toch niet zo’n goed plan dus? :'(
Kunt het gewoon proberen, beetje verstoorde spoeling is bij een 50cc std wat minder erg dan bij een Speed47.6 aangezien de spoeling std al verre van optimaal is… 😛
Waarom koop je dan niet gewoon een PW60 ?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.