Vespa-Ciao.NL
:: Peugeot blok onder ciao frame

Home Forums Techniek Overige techniek Peugeot blok onder ciao frame

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Papoeaa
    Topic starter

Hallo,

Ik heb hier thuis nog een oude peugeot vogue / 103 staan, die goed loopt alleen geen kenteken heeft, nou vroeg ik me af is het mogelijk om dat blok over te zetten onder bijv. een ciao (citta fzo kan ook), want die aandrijving is wat anders met vsnaar en kentinge, maar ik las hier wel zoiets vaag, dat je wel bijv. spruitstukken van een peugeot op een ciao blok, dus vroeg k me af of het hele blok ook kon.

Want ik kan nog goedkoop aan een ciao frame komen

sander…
      Bijdrager

Er is al iemand hier op het forum die dit ook heeft (virgil). Hij heeft een perso dus moet je even zoeken.

EDIT: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=16331

pepko
        Donateur

dit is niet mogelijk zonder je frame te verbouwen (ciao) of je achterbrug(citta,bravo,Si)
          kijk eens in de special van Virgil’s ciao racer. hij heeft ook een peugeot 103 blok eronder.

edit: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=16331

sander…
          Bijdrager

Nu heb je dus twee keer de link naar de special van virgil 😀

Papoeaa
            Topic starter

Nou mooi, maar is dus tog wat werk, k ga me morgen eens helemaal goed dat doorlezen, maar gaat het dan makkelijker op een citta of maxi frame fzo?

Leovince
              Bijdrager

Het makkelijkste is gewoon een peugeot 103 framepje met kenteken kopen of je huidige frame laten schouwen.. Zolang je niet kan lassen en slijpen, zal dit onmogelijk zijn.

Papoeaa
                Topic starter

Mijn huidige frame laten schouwen is vrij prijzig, jah het liefst zou ik ook gewoon een frame met kenteken willen kopen, maar daarin is bijna geen aanbod (in het zuiden), dus zocht ik naar andere oplossingen en cioa/maxi frames zijn er genoeg te vinden, dus was dat een oplossing, maar ligt eraan wat er allemaal aan verandert moet worden, maar lassen/slijpen is geen enkel probleem

500
                  Donateur

Nou in dat geval, moet je maar eens de perso van virgil doorlezen. Het is niet plug en play, er zijn geen bouwtekeningen ofzo dus als je zoiets wil zou je echt zelf ideeën moeten bedenken of van iemand af moeten kijken (virgil).

Gr.

Papoeaa
                    Topic starter

Jah ik ben nou al een half uur die perso van virgil door aant lezen, maar ik vind niet echt het stuk waar het gaat over het aanpassen voor 103 blok, hele tijd gaat het maar over de setup en zo, dat hoef k nu even niet, weet niet of jullie zo even weten waar het staat?, zijn me wel ff 33 blz. haha

bastiaan
                      Bijdrager

hahaha, als je de tijd neemt zal er veel interessants in staan!

Papoeaa
                        Topic starter

Jah, daar ga ik vanuit, maar moet het noodzakelijke wete, de rest is voor mij nu even bijzaak, maar k ben nog aant leze, maar het gaat tog om de blauwe ciao tog

sander…
                          Bijdrager

Ja gewoon eerst wat plaatjes kijken en waar nodig wat lezen. Er staat ook niet echt in beschreven HOE hij het gemaakt heeft, maar als je een beetje handig bent heb je aan die foto’s genoeg!

Papoeaa
                            Topic starter

aha, maar jah hij heeft het over meerdere brommertjes en andere dinge tusse door, maar op die blauwe sprinter daar zit zo’n 103 blokje als ik het goed begrijp?

500
                              Donateur

Ja, sorry hoor maar je zou het zelf ook kunnen doorlezen. Ik denk dat het je nog gaat tegen gaat vallen… Als je nog niet eens de moeite neemt om het even door te spitten zie ik nog geen 103 blokje onder een ciao belanden…..

Papoeaa
                                Topic starter

Ik vraag gewoon of jullie het weten, zodat het voor mij iets makkelijker word, maar goed dan ik zal het helemaal doorlezen, als het jullie ook iets teveel moeite kost he

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.