- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 7 maanden geleden door Helios.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juli 2010 om 11:01 #463030
Zeebodem FM :
hey raimon,
ook maar even een acount aangemaakt bij de colega,s:Dje citta is er echt een om door een ringetje te halen

heb hem ook al real live mogen aanschouwen,een super machine.die voorvork rubbers maken hem helemaal af zo!ben je motorisch nog spannende dingen van plan,of rijd die je best zo?
we spreken elkaar!op zich rijd ie best zo 50km/h.
en ik heb hem eigenlijk alleen gekocht voor woon-werkverkeer.
maar wie weet?
misschien blok uitvijlen en polijsten en 60cc voor betere trekkracht26 juli 2010 om 11:04 #463031Jelle :
Mooi cittaatje, maar waar heb jij die witte onderdelen vandaan gehaald?Ik wil mijn citta uit 2001 namelijk ook omtoveren naar een jaren 90 cittaatje…
alleen de achterbrug kappen zijn nieuw.
die zijn nog gewoon in t wit te krijgen.
de rest niet meer, en dat zijn gewoon de kappen die eropzaten.
waren dus mettalic rood gespoten en dat heb ik allemaal verwijderd met verfafbijt en waren dus origineel lichtblauw en het voorspatbord en de koplampspoiler waren zwart.
en toen alles wit gespoten met action spuitbussen en daarna blanke lak erover.3 augustus 2010 om 11:55 #463211
gisteravond begonnen met project achterlicht.
44 gaatjes geboord 18x 5mm en 26x 3mm.
en het kapje weer ff opnieuw gespoten.
nu de ledjes monteren en solderen3 augustus 2010 om 12:55 #463212fakking dik achterlicht!!:lol
3 augustus 2010 om 13:28 #463214

het eerste gedeelte van project achterlicht brandt.
lm317 voeding gesoldeerd die ertussen moet komen.
die geeft nu 3,4volt uitgangspanning dus moet het straks bij stationair draaiende motor al goed branden.3 augustus 2010 om 14:43 #463216Echt super vette Citta, zo hoort hij gewoon te zijn in de echte 90’s configuratie 😀
3 augustus 2010 om 14:47 #463217nice achterlicht!
3 augustus 2010 om 16:12 #463226Orgineel achterlichtje!
P.s mocht je de volgende keer op mensen willen reageren, gebruik gewoon @username en gooi het gewoon in 1 post.
Zoiets als dit -> http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=329868#3298683 augustus 2010 om 18:53 #463230
buitenste ring leds zitten er ook in.
zitten alleen 2 andere leds tussen.
morgen maar ff veranderen denk ik.
nou valt t op de foto wel heel erg op, ik zag het zelf ook pas op de foto.
dan de boel nog ff afregelen.
er moet tussen de 3mm leds een weerstand om ze evenfel te laten branden als de 5mm leds, zit nu een potmeter tussen om de weerstandwaarde te bepalen.
morgen dus maar ff leds en weerstandjes halen en dan de boel afmaken en monteren3 augustus 2010 om 19:17 #463231heel mooi & uniek achterlicht

One of a kind!;)
3 augustus 2010 om 20:55 #463233vet, vet en nog eens vet 8) nooit te oud voor een vespa! ik ben nog maar 17 (bijna 18) maar had op me 16de ook mijn vespa’s weggedaan. Gelukkig weer twee bijgekocht en die blijven waar ze zijn! bij mij dus :lol
5 augustus 2010 om 07:30 #461123Mooie citta hoor, zo zie ik ze graag.
7 augustus 2010 om 14:13 #453932hierbij nog een paar fots van me achterlicht icm remlicht.

hier zoals hij normaal brand.
en hier als de rem ingeknepen word, dan licht alleen het middelste gedeelte fel op.en ik heb vandaag ook nog de cp vervanger gemonteerd.
ik heb hem net als zeebodem buiten het blok gehangen.
is veel sneller vervangen mocht hij onverhoopt kapot gaan. iets waar ik niet vanuit ga.
ik heb het messing plaatje wat erbij zat met een moertje op een bestaand gat in de achterbrug gemonteerd en daarop weer de cp vervanger.
mocht ik hem nu moeten vervangen heb ik dus allen een schroevedraaier nodig.

voor de vindinding naar de bobine heb ik een klein stukje draad genomen met een paar stekkertjes.

en toen het mannetje aan de draad die uit het blok komt en de 2 vrouwtjes op de bobine en de cp vervanger.

in het blok heb ik de condensator laten zitten en alleen de contactpunten eruit gehaald.
op de plaats waar de contactpunten zaten heb ik het kunstof plaatje gemonteerd wat bij het setje zat.
en daar weer op de rode draad die van de spoel afkomt en de draad die richting de bobine gaat.

de gele draad die van de condensator afkomt zit nu geklemt tussen de rode en zwarte draad en maakt geen kontakt met iets.
mocht ik nou om een of andere reden weer de contapunten terug moeten zetten hoef ik niet het blok eronder uit te halen en kan ik via het gat in het vliegwiel alles terug plaatsen met een schroevedraaier en een punttang.ook heb ik nog andere tandwielen in mijn cardan gemonteerd.
overbrenging is nu 6.727:1 met 11 om 74 tanden.
en het was 7.5:1 met 10 om 75 tanden.
citta loopt dus nu iets van 5km/h harder.
kan het alleen nog niet testen want me draadloze fietsteller doet het niet goed meer. ik denk een los contactje in de zender.7 augustus 2010 om 14:24 #463289ik denk dat blok op je teller stoort.
7 augustus 2010 om 14:29 #463290pepko :
ik denk dat blok op je teller stoort.kan dat zo in ene kunnen beginnen dan.
want hij heb het 250km lang goed gedaan.
en zo in ene van de week begon me teller raar te doen.
net of hij niet alle pulsen van de zender telt.
heb de batterijen al vervangen maar helpt niet. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.