- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 mei 2008 om 13:12 #264742
erikbloembergheey peter je ciao is wel nice aan het worden kom binnenkort wel ff langs hem ff in het echt bewonderen was vande week wel gezellig!
10 mei 2008 om 16:45 #264743bedankt voor de leuke reacties hier. Er zijn hier en daar nog wat diggetjes die ik veranderd wil hebben. Ik ben vandaag wezen kijken voor een nieuwe helm. De oude helm was vies, lelijk en 12 jaar oud. Ik heb diverse helmen gepast. Ik wil toch vroeg of laat een keer met me motor beginnen wandaar dat ik een iets betere helm heb gekocht. Mijn maat was er natuurlijk weer niet(xl) maargoed de helm komt woensdag binnen. hier nog een plaatje
10 mei 2008 om 16:47 #264744trouwens peter, jij bent een van de enigste hier met een perso waar ook echt steeds vordering in zit:lol
10 mei 2008 om 17:15 #264745@diac dat viel me ook al op. Is niet echt veel activiteit hier in de perso’s.
De helm is trouwens een Airoh Mathisse RS. Voordeel van deze helm is dat het een systeemhelm is, dat er een extra donker vizier ingebouwd zit, dat de binnenvoering uitwasbaar is en dat ie minder dan 200 euro kost. En hij oogt natuurlijk best stoer:lol
Ik heb ondertussen wat km gemaakt. Zijn nog een aantal dingen die snel veranderd moeten worden. De gashendel is ruim waardoor er gewoon 1/4 slag niks gebeurt. Het aluminium palletje is kompleet weg gesleten. Ook de tandwielen van de klok maken behoorlijk lawaai als je rijd. Voor de mensen die het interessant vinden. Ik heb ongeveer 500 euro uitgegeven om de ciao zo te veranderen.
10 mei 2008 om 21:23 #264746heftig ciaotje Peter. ofja, heftig, ik vind hem gewoon super mooi! netjes afgewerkt etc etc. ben benieuwd wat je nieuwe blokje gaat worden 😀
alleen 1 kritiek puntje, je bagagedrager 🙁 op sommige ciaotjes staat het wel grappig maar deze vind ik iets te mooi voor zo’n wannabe sportief omhoogstaand bagagedragertje 😛 maarja, is denk ik een questie van smaak
10 mei 2008 om 21:35 #264747Jow eerst worden de golfjes verlaag nu de brommers ook al:P
Ik vind het best gaaf staan.10 mei 2008 om 22:39 #264748Jammer van de achterkant 🙂 ik denk dat als die klaar is die wel naar special gemoved kan worden!
Erg mooi cioatje
11 mei 2008 om 09:47 #264751Hij staat toch al in specials?
Ik vind hem echt super geslaagd. Zilveren 5 spakers doen het ook mooi onder zo’n wit machien.
11 mei 2008 om 10:39 #264753Jezus, hier zit wel wat tijd in. Al die gepolijste onderdelen :worshippy
Het blokje maakt hem echt zo verschrikkelijk mooi. Altijd jammer dat het niet zo goed zichtbaar is 🙁Echt heel mooi. Ik zie hier alleen maar liefde voor de Vespa 😉
11 mei 2008 om 12:17 #264754Misschien is het een optie om de Vespa te voorzien van een Plexiglas motorkapje? Zodat het blokje ook gezien kan worden.
Erg netjes geworden Peter.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 mei 2008 om 18:31 #264757thanks tonni.
ik heb goed nieuws en slecht niews
het goede: Mijn achterspatbord is gespoten(de lange versie):P en ik heb m’n voetenplank pas gemaakt ivb met de waterpomp.
Slechte nieuws:
Ik vandaag een stukje rijden. Het motortje voelde goed aan. Ik rij op een kruispunt af en de motor valt uit. Met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. Dus ik lopen:con niet leuk. 5km gelopen ik baalde echt. Ik had mijn bogiesleutel niet bij me. Thuis gekomen zat er een klein kooltje tussen de elektroden van de bogie. Kooltje verwijderd en hij liep weer als een zonnetje. Vanavond weer gereden De motor liep eerst goed tot dat hij in een keer over begon te slaan. Nu had ik me bogiesleutel wel bij me:P. Bogie was kletsnet. Ik snap er niks van. Hij wil wel lopen maar stottert enorm. Stationair wil de ook niet blijven lopen. Alleen als je gas bijgeeft. Bogie staat op 0.5 contactpunten op 0.4. Ik heb aarding al gechekt is ook goed. andere bobine geprobeert helpt ook niks. Ik denk dat het blokje er maar weer onder weg moet en de cp, condensator en bogie verversen(zijn pas 20km oud)11 mei 2008 om 19:22 #264759het kan natuurlijk zijn dat je condensator draadje langs je krukas slijt en daardoor wrekt het slecht dan ….
11 mei 2008 om 19:31 #264760Das mooi balen, gelukkig was het mooi weer maar het is nooit leuk om te moeten lopen 🙁
Loopt hij niet iets te rijk? Als hij te rijk staat en je bougie word te nat dan heb je de kans dat hij doorslaat oftewel kapot gaat. Dit heb ik al eens vaker voor gehad en toen van 84 naar 82 gegaan en alles was weer koek en ei! Het is het proberen waard
Dat plexiglas kapje zie ik graag gerealiseerd
Lijkt me echt heel tof.
Het blijft zonde als je zoiets wegstopt onder een kap.11 mei 2008 om 22:11 #264761ik heb zo een kapje van plexiglas gemaakt zit nu ook op mijn ciao ziet best wel lache uit als je het blok zo ziet. ik moet het alleen nog eens mooi afwerken 😀
11 mei 2008 om 23:56 #264762knap ciaotje mede door de cilinder kit 😉 en alle gepolijste delen (komt de opmerking weer) waarom doe je bagagedrager niet normaal?
iritant he contactpunten, kun je niet beter een elektrisch blok erop gooien…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.