- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 mei 2008 om 19:26 #264598
Een kleine update.
Ik ben met me frame bezig gegaan. Ik heb eerst het een en ander in de primer gezet.

Ik heb een extra setje wielen gekocht van steven hier op het forum.
Natuurlijk even gekeken hoe het stond.
Ik ben wederom met me voorvork bezig geweest. Ik had hem al verstevigd. Nu ben ik bezig geweest om het te verlagen. Dit had ik al (zie 1e post) maar het was niet instelbaar. Nu heb ik het een ander veranderd zodat je het wel kunt verstellen.

Zoals je ziet heb ik er een plaatje van 28x50x2mm ingelast. In de schommelarmpjes heb ik een gat geboord waar de rubbertjes weer in komen.
Aan de onderkant heb ik een moertje m6 gelast. Door hier een boutje in te draaien, kan ik mijn vering (veerweg) lager/strakker zetten. Hierdoor wordt de wegligging een stuk beterHieronder nog een plaatje van de versteviging. Let niet op de primer want dat is nog niet klaar.

Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vinden.
Gr peter
1 mei 2008 om 19:52 #264601Geinig dat verlagen 😛 ben benieuwd of je dat ook echt ziet
1 mei 2008 om 21:31 #264602je ziet het verlagen wel. het gat tussen voorwiel en band wordt kleiner.
ik heb mijn blokkie vanavond ook getest. op de workmate. Blokje loopt mooi alleen trilt ie ongelooflijk.
Misschien valt het mee, maar ik ben bang dat ik hier nog iets aan moet doen. Ik heb het vliegwiel af laten draaien voor men waterpomp. Ik weet niet of hier het probleem zit.Ik monteer hem eerst onder de ciao en dan zijn we wel. Mogelijk moet krukas en vliegwiel samen gebalanceerd worden.
hier nog een plaatje van het blok in de workmate.

en ik heb hem gestart met de boormachine 8)
2 mei 2008 om 00:15 #264603haha gaaf om te zien vind ik dat altijd!:) zitten aardig wat toeters en bellen op je blokje! het ziet er spectaculair uit !:D
maar ik bang dat die trillingen hem dan wel zitten in je afgedaaide wieltje.. simpel wel doe je hezelfde nog eens ( starten in de workmate, maar dan met een std wieltje! kijken of je wat merk!
succes verder
Mike2 mei 2008 om 09:18 #264604maar het kan ook gewoon aan de workmate liggen lijkt mijn, het blokje zit nu niet super vast enzo dus ik zou het ook is onder je ciaotje proberen!
2 mei 2008 om 09:47 #264605jah lijkt mij ook van die workmate.
en loopt je vliegwiel niet aan zo?
nou jah gewoon proberen onder de ciao dan weet je het snel genoeg:)maar het ziet er iig wel gelikt uit allemaal
2 mei 2008 om 10:41 #264606Toffe aanwinst die 5 spakers en die verstevigde voorvork met dempertjes is zeker weten een goede verbetering, dit word zeker weten een bijzonder ciaotje.
Pluim
TICKLING BARN2 mei 2008 om 11:03 #264607@lemon: ik dacht zelf ook dat het mischien aan het inspannen ligt. ik laat het eerst zo. mocht de ciao te veel trillen dan kan ie alsnog uitelkaar.
Ik ben hier en daar wezen informeren over een reedvalve carterset met 19mm carburateur. Zijn toch wel een aantal mensen die er totaal niet over te spreken zijn. Betere optie(en goedkoper) is een zijinlaat van simonini. Toch vind ik een reedvalve mooier staan omdat dan alles netjes in het frame zit. Polini evolution is ook geen optie. Hier gaat vaak de aansluiting van de carb kapot. Ook het membraam is niet alles. Ik zal een kijken wat ik wil. Het is meer voor de toekomst. Eerst de ciao maar weer rijdklaar maken.
2 mei 2008 om 11:12 #264608ik ben tog uiterst tevreden over de polini evolution carters,
het probleem zat idd vaak in de carb, en goed het is maar een 2 kleps membraam, maar volgens polini is de carb verbeterd en als ik de oude met de nieuwe vergelijk is de wand ook dikker en heeft een ander profiel,
3 mei 2008 om 18:20 #264624update
3 mei 2008 om 20:13 #264625Laat je het rekje nog steeds naar boven staan?:lol
3 mei 2008 om 20:27 #264626ja voorlopig wel. Het andere spatbord is nog niet gespoten. komt allemaal goed.
4 mei 2008 om 08:43 #264627
erikbloembergik vind hem wel mooi zo lekker oldschool jaren 90
4 mei 2008 om 17:18 #264629Ik heb vandaag weer lekker geklust. Het was prachtig mooi weer dus ik heb heerlijk genoten
De ciao is nu alweer een stuk verder af. Ik vind het tot dusver geslaagd.
Ik zal een paar foto’s laten zien.

En als laatste een detail van de verlaag construktie.
4 mei 2008 om 17:22 #264630:bier Lekker :rules Good work…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.