Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Topic starter

ja is een idee natuurlijk maar ik ga toch weer voor de 41mm.

De 46 is nog wel te redden hoor, maar in de 500km die ik vorig jaar heb gereden is ie 3x stuk geweest elke keer die cilinder afdichting. Ik heb er niet zoveel zin meer in om daar elke keer door stil te staan. Bovendien zat er in de 46mm een stuk meer lawaai, de 41mm is veel ”braver”:D

Dr flenny,
      er zijn vast mogelijkheden. Het probleem zit hem niet in het soort pakking maar in de overlap tussen het kopje en de cilinder. De overlap is maar 1,5mm op sommige plaatsen, en dat is het probleem. Dit komt omdat het kopje voor een 41mm is ontworpen en niet voor een 46mm.

Vanavond de ciao helemaal gepoetst en gepolijst, en de stander en stepjes nog even weer beter gemonteerd.

toch mooi afgewerkt ciaotje ik ben er zeer blij mee! (en dat al 16 jaar hihi)

Afgelopen winter de audi tt onder handen genomen, deze is nu 90% klaar, nu weer tijd om een beetje creative ideetjes op de ciao uit te werken.

peter139
      Topic starter

nou jullie geloven het niet maar ik ben vanavond weer met de ciao bezig geweest.

Blokje lag nog steeds uit elkaar, geen motivatie. Vanavond had ik zin om er even mee bezig te gaan. Eerst even de 55cc lq cilinder weer terug monteren. Cilindekopje was zwart maar nu weer mooi gepolijst.

maar toen wou ik hem monteren en het lq kopje zat erg scheef tov de cilinder. Dit koppje heb ik ooit eens een keer los gekocht omdat ik mijn oude verkloot had (zie paar pagina’s terug). met een beetje vreeswerk is het toch mooi gelukt.

Ook de kleine hoekjes op het carter nog even beter gepolijst (leuk werk)

morgen kan het blokje er eindelijk weer onder (na anderhalf jaar stilstand..)

Martino
        Moderator

Wat dacht je, het is hartje winter en moet maar weer eens aan de knutsel? Het 46mm Polini LC verhaal is bij deze nu ook echt een historisch verhaal geworden?

Trouwens die op een na laatste zin.

Ook de kleine hoekjes op het carter nog even beter gepolijst (leuk werk)

Bij jou geloof ik ook daadwerkelijk dat je dit polijsten leuk vindt.

peter139
          Topic starter

ja idd je hebt me auto nog niet gezien haha

ik heb teveel hobbys, maar het leuke van polijsten is dat het gaat glimmen..

ik zal morgen wel ff een plaatje posten

ben idd nu weer voor de 55cc gegaan. teveel problemen met de 46mm. Een beetje betrouwbaarheid is ook wat waard.

speedbuxy
            Bijdrager

Mooi dat het vespa bloed weer is gaan stromen peter:thumb
              Nu nog even mooi weer om af te stellen;)

peter139
              Topic starter

Thanks speedy

Zo vanavond de hele avond weer bezig geweest. Blok zit eronder na 1,5 jaar. Alles weer tot de max gepoetst, very shinney

setup nu:
                41.4mm lc polini cilinder
                dubbele voetpakking en aan bovenkant 1,5mm weggevreest
                dr racekrukas
                mallosi carter
                pinasco vliegwiel 590gram
                elektronisch onteking
                86 sproeier
                gasnaald op clipje 3.

morgen even aan de loop slingeren kijken of ie potentie heeft.

Blijft echt een mooi ciaotje echt to de max afgewerkt, zal morgen even wat mooie foto’s proberen te schieten.

btw nog een piccie van me auto click

ktmgek
                Bijdrager

Mooie auto heb je peter:thumb

peter139
                  Topic starter

thanks

vananvond de ciao afgesteld Hij loopt nog niet echt fijn.

De sproeier is te groot ik heb een 86 sproeier maar dit moet terug naar een 84 of 82. Hij loopt wel stationair maar het mensel is veel te rijk. Het is een heel gedoe om de sproier te wissellen want het hele blok moet er dan weer onder vandaan…

bij deze wat plaatjes van de ciao.

Ben in elk geval blij dat ie weer loopt na 1,5 jaar 🙂

cilinderkopje weer mooi gepolijst 🙂

beunhaaz
                    Bijdrager

toch blijve die leidingen erg sexy.

trouwens mag ik vragen waar jij die demper van je malo to bad vandaan hebt? Mijne moet namelijk ook vervangen worden 😛

peter139
                      Topic starter

hoi beunhaas

Deze heb ik bij jos dijkman gekocht voor 55 euro

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=3320

De aansluiting is hetzelfde als bij een standaard leo krul. er zit ook een soort adapter zodat je hem op een normale buis aan kan sluiten. Ze knetteren wel erg want het is een open demper, dus niet zoals bij een leovinci.
                        Na verloop van tijd gaan ze echt lawaai maken!

beunhaaz
                        Bijdrager

Hmm, dan zoek ik eens een die niet zoveel kabaal maakt:p want wil tog een redelijke stille hebbe

Jelle
                          Moderator

Peter is het niet een idee om in plaats van een koperen pijp een mooi chrome pijpje te gebruiken? Past wat beter bij het geheel…

speedbuxy
                            Bijdrager

Ik vind dat koper anders erg nice staan geeft het wat meer een ”retro” look:thumb

edwingaby

ja mijn idee mooi laten zo super tegek ciaotje

staat mooi op zijn pootjes en qua koper top

peter139
                                Topic starter

kopen buisjes hou ik zo! ik vind het wel breken met het zwart-wit.

Ik heb trouwens mijn chromen voorvork te koop, want dat vloekt met het wit. Tevens een mooie stage 6 teller met nieuwe baterijen zie de verkoop sectie.

Verder heb ik mijn sproeier veranderd naar een 84 en alles loopt een stuk beter zo.
                                  Leuk werk zo’n sproeier vervangen halve blok moet er onder weg door de verlaagde inlaat. Ben een uur bezig geweest haha.
                                  Zal even een kort filmpje maken, het jeukt alweer om er een stuk op te rijden. De cilinder is echter lang niet zo sterk als de 46mm. Die kon ik soms niet eens aankrijgen door de compressie. Maar ik ben blij dat de 55cc er weer onder zit, gewoon zoals het hoort. met deze cilinder en setup heb ik de 85km/h ook al gehaald en dat is hard zat. Dit cilindertje loopt wel veel mooier, de zuiger van een 46mm is erg zwaar (mijn 55cc is ook wel erg licht) door alle aanpassingen, en op hoge toeren merk je dat echt.

iemand ooit eens gehoord van egr. het wordt bij auto’s toegepast. Het is uitlaatrecirculatie, ofwel je brengt stikstof in de verbrandingskamer. Daardoor kan er meer zuurstof in de verbrandingskamer komer waardoor je meer vermogen+ schonere uitlaatgassen krijgt. Ik wil me hier eens in verdiepen want ik zag laast de reportage van de koeningsegg en die man had het hier over dat ie daardoor net even meer vermogen had gekregen. Volgens mij is dit wel simpel te maken.

nou binnekort een vers filmpje van de tjou.

gr

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.