Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Topic starter

martino, klopt de motor heeft meer prio dan de ciao.

Iedereen is telkens op zoek naar snelheid, nou met zo’n motor is dat er gewoon. 100 is hard op een ciao, op een motor is het alsof je stil staat… Dan is een ciao al snel minder leuk.
      Maar de ciao is eigenlijk ook wel helemaal klaar. Ik heb al mijn ideeen uitgewerkt op dit ding. Ik ben erg tevreden nu nog verkopen. Nee grapje hoor, de ciao blijft. Van het voorjaar zal ik er weer op gaan rijden al zal het niet zoveel zijn denk ik. blijft leuk een ciao, en tenslotte heb ik hem al 16 jaar in bezit… zijn niet veel hier op het forum denk ik.:)

gr peter

speedbuxy
      Bijdrager

peter139 :
        100 is hard op een ciao, op een motor is het alsof je stil staat… Dan is een ciao al snel minder leuk.

Daarom vind ik brom rijden juist zo leuk omdat lage snelheden al snel snel doen aanvoelen:thumb
        Op een motor moet je voordat gevoel al gauw 200km+ rijden en daar is op een 2wieler opzich weinig aan qua (zij) wind enzo.
        Maar vespa virus gaat in de toekomst ook wel weer overheersen das gewoon een vast gesteld feit:D:thumb

Helios
        Bijdrager

Mooie foto’s ! :thumb
          Vooral die van de ninja :O

En de foto van de ciao is gespiegeld? Of er staan gewoon hele gekke teksten op dat bord en op je frame sticker 😛

DaanCiao
          Donateur

Is de mk2 dan in de verkoop?
            Ben momenteel op zoek naar eentje en die van jou is wel erg vet!

elmagnifico
            Bijdrager

uitlaat vespa zit aan de verkeerde kant

speedbuxy
              Bijdrager

Je houd wel een hoop van zwart:lol maar neemt niet weg dat het wel allemaal nette 4 of 2wielers zijn:thumb
                En je hebt die laaste pic idd gespiegeld:lol

Docs
                Donateur

Nee man, hij heeft hem niet gespiegelt, dit zijn zijn laatste aanpassingen :D:D Hij heeft alles precies andersom gemaakt :D:D

Ziet er weer goed uit Peter :thumb

peter139
                  Topic starter

ja ik heb de ciao idd gespiegeld. Voor de grap natuurlijk.

Heb echter niks nieuws te melden. Geen updates dus.

beunhaaz
                    Bijdrager

Peter zou je aub op mijn pm wille reagere :P, want had vrage over je remplaat achter

peter139
                      Topic starter

Zo even een kleine update

Jaja toch weer hihi

Vanavond stiekem weer bezig geweest met de ciao.

De koppakking is tijdens de meeting van vorig jaar kapot geblazen. Sinds dien geen zin meer om de boel rijdend te krijgen.
                        Na het terugvinden van mijn missende zuigerveer van de 55cc polini h20 kit, ben ik toch weer begonnen met het klaarmaken van de ciao.

Plannen zijn:
                        Zelfde blok maar met 41mm polini, dus weer back to basic:)

Gewoon betrouwbaar rijden zonder poespas, misschien iets minder snel maar wel betrouwbaar.

De 46mm watergekoelde cilinder heeft tijdens de meeting ook een klap gehad:boos een lichte vastloper.. Ik kwam er vanavond achter bah. Goede reden om de 41mm weer te monteren. Ik denk persoonlijk dat alles kapot is gelopen op de rollerbank.
                        Bovendien is de radiateur eigenlijk te klein om zo’n cilinder goed te koelen. Op de rollerbank had de ciao helemaal geen koeling…

goed wat plaatjes:

de zuiger:

Zuigertje van de 55cc is toch wel veel lichter.
                        Ik vond het gejank van zo’n 41mm toch wel mooier dan die 46mm.

Ga hem weer in elkaar bouwen en van het voorjaar weer tuffen. gr peter

speedbuxy
                        Bijdrager

peter139 :
                          Ga hem weer in elkaar bouwen en van het voorjaar weer tuffen.

Wijs plan en je 41mm knalde ook altijd best:thumb
                          Maar daarin tegen wel jammer van de 46mm lc.
                          Is ie echt overleden of is ie met een nieuw zuigertje en wat poetsen nog wel te gebruiken?

Martino
                          Moderator

Hey Peter goed dat je er weer bent. Dan maar voor betrouwbaar, maar evengoed mooie setup. :thumb

Docs
                            Donateur

Hey Peter, welcome back 8):D
                              Hoe ziet de cilinder er uit?

Mooi dat je weer bezig bent 🙂 Dit blijft 1 van de meest mooi afgewerkte Ciao’s 🙂

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

misschien benader ik dit verkeerd o.d of is het totale onzin maar
                                is het misschien een idee om de pakking te verhitten en dan te vormen op elkaar ( cilinder en kop ) zodat je misschien een soort ‘smelt’ seal krijgt?

erikbloemberg

peter goed bezig 41mm lc i love it

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.