Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rickieboy
    Donateur

Petje af voor de polijster 😀

misterd11
      Bijdrager

hey peter, jij had toch ook je membraam vastgeplakt in je carter, vanwege valse lucht. Wat heb je hiervoor gebruikt.
        M.v.g.
        Daniel

peter139
        Topic starter

locktite 5910 gebruik ik altijd. Dit is een pakkingsmateriaal wat zeer sterk is en tegen hoge temperaturen kan.

peter139
          Topic starter

Vraagje voor leden die rijden met de 19mm carburateur.

Sinds ik een motor heb ben ik veel te weten gekomen over carb tuning. Nu schijnt dat je met de vlotterhoogte ook winst kan halen. Heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd?

Ook door de luchtsproeier zelf te veranderen in combinatie met een grotere hoofdsproeier is het een en ander te verbeteren.
            ik was zeer benieuwd of iemand hier al eens aan heeft zitten prutsen.

En stel je zet een pompje in de brandstofleiding, zodat je meer brandstofdruk op hoge snelheid hebt, zou dit ook iets uit kunnen maken?

Ik wil nl harder… harder dan waarom? haha

speedbuxy
            Bijdrager

Die dingen zegt mij allemaal niks en heb er ook nooit wat van gehoord tijdens mijn scooter sprint jaren.
              Maar als je sneller dan max wil moet je beginnen met een citta te kopen:D
              Nee zonder gekheid er is vast nog genoeg te tunen aan je cilinder, want dat ligt vast nog niet op de max allemaal.

tnerual
              Bijdrager

Qua vlotterhoogte;

Met de Suzuki T500 maakte 2mm verschil 25 km/h uit op top!
                Was ook tweetakt, en die 2mm moest ie echt hebben, anders was ie veel te arm als je in laatste versnelling volgas was 😉

Maar of het zoveel zou uit kunnen maken op Ciao’tjes, dat betwijfel ik

Waarom?

Ik wil nl harder… harder dan waarom? haha

:haha heel goed, zo houd je mekaar scherp.
                  Over de brandstofdruk verhogen ben ik nog niet helemaal uit en betwijfel of dit gaat werken, wel interessant eens verder uit te zoeken. Wel heb ik een drukverhoger gezien die druk verkrijgt via de uitlaatgassen en dit doorgeeft via een slangetje naar de carb. Natuurlijk wil je een zo goed mogelijke cilindervulling maar op deze manier gaat dit ten koste van het zuurstof door uitlaatgassen. Ik weet niet of je de uitlaatpoort al hebt bewerkt maar wat Buxy al zegt is zeker waar want uit een Polini46 is behoorlijk wat extra snelheid te halen:thumb

max-0481
                  Bijdrager

Supermooi ciao`tje heb je gemaakt, al dat polijstwerk staat hem goed 8)

Maar wat ik wou zeggen over dat pompje tussen de slangen naar je vlotterbakje toe (bij de ciao uiteraard)
                    Als je dit zou willen verwezelijken zou je een pompje moeten maken die met die toeren meedraait,
                    dus dat hij harder draait wanneer de toeren toenemen. Dit ivm het verzuipen miss bij lage toeren?

En over je radiateur, ik heb ook misschien het idee om een lc kitje te kopen, maar heb jij geen problemen met de koeling?
                    dit omdat je radiateur pal achter het spatbord zit en dus heel weinig wind kan vangen.

Veel succes verder met het ciao`tje,
                    en moge hij lang in leven blijven! het is denk ik toch wel een pronkstuk voor de site nietwaar?;)

misterd11
                    Bijdrager

@ max, cilinder wordt ook gedeeltelijk geforceerd gekoeld, en de kop vangt evengoed rijwind, en word ook lc gekoeld, dus meer dan zat koeling!!

erikbloemberg

hey peter de onderwaterkoeling ciao al weer aan de draai?

Coopering
                        Bijdrager

i have a question!
                          i am doing a similar project with a italian cnc plate on a rv. i am cuting some peaces out in the back of the enginehole…
                          whats about dirt?

peter139
                          Topic starter

hey

Ik zag het promofilmpje voor de site waar mijn ciaotje een aantal keren door beeld flitste:)

Tijdens de meeting van augustus ie de koppakking kapot gegaan, De ciao is begonnen aan zijn winterslaap haha. Van het voorjaar zal ik hem weer uit de woonkamer halen om weer lekker te gaan rijden, hopelijk met wat meer geluk. De setup is nog steeds hetzelfde met lekker veel power.

Sinds de zomer heb ik een nieuw project en dat is mijn motor. Het neemt al dezelfde vormen aan als de ciao, alleen kost het een hoop meer geld om er echt een show and shine ding van te maken.
                            hier een linkje voor de geintreseerden
                            http://www.zxforums.com/forums/zx-7r-forum/54694-my-kawasaki-zx-7r.html

De ciao is nu eindelijk zoals ik hem graag wou hebben, misschien dat ik het voorjaar nog het een en ander ga updaten m.b.t. de remmerij aan de voorzijde.. (idee is er al)

gr peter

pepko
                            Donateur

woonkamer? Hier doen ze al moeilijk om een krukas in de keuken :p

peter139
                              Topic starter

haha ik woon hier alleen dus kan doen en laten wat ik wil..

Martino
                                Moderator

Hey Peter,

Goed je hier weer eens te vinden. Na de meeting van afgelopen jaar had je er ook wel even goed de Pé in.
                                  Geheel begrijpelijk natuurlijk. Na de zoveelste keer een lekkende koppakking te hebben. Kan de motivatie tot op een ver dieptepunt zakken.

Ik heb ook even vlug je link naar je Kawa motor bekeken. En naar het lijkt ga jij gewoon vrolijk verder alleen heeft de motor wat meer prioriteit gekregen. Misschien dat we hier wat betreft de Ciao, uitgewerkte ideeen van je voorrem kunnen bekijken van de winter. 😉

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.