Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Dat is zeker een nette snelheid:thumb Heb zojuist ook even de film hierboven bekeken en vind het toch echt wel spannend en het loopt zeer netjes:). Misschien dat het al ergens staat maar met welke vertanding rijd je?

Javad
      Donateur

Waar heb je die Bosch racevonkjes vandaan dan, die wil ik ook wel eens proberen.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

peter139
        Topic starter

Thanks.
          Op het moment van de foto reed ik 88 maar de max staat eronder 97,2=)

Setup is nu:

-Malossi Reedvalve, binnenkant gestraald met aluminiumoxide
          -Polini 46mm home made lc met dubbele voetpakking (totaal 1mm)
          -Polini waterkoeling
          -Polini waterpompje
          -Polini cilinderkop bewerkt en gevlakt
          -Bewerkte uitlaatpoort en doorgetrokken spoelkanalen
          -DR racekrukas
          -Pinasco verlicht vliegwiel nu 580 gram
          -Onsteking vervroegd door gaatjes 1mm op te boren en tegen de klok in te verdraaien
          -Bosch w5a platina bougie met 0,45mm
          -Dellorto 19mm phbg met 86 spoeier
          -Zelfgemaakt inlaat, die recht voor het membraam zit
          -W7 gasnaald, gasnaaldclipje op een na van onderen
          -Polini voorvario met 4,8 gr rollen
          -Malossi snaar
          -Piaggio 100mm schijven met gele drukveer en witte trekveertjes
          -Malossi vertanding
          -Malossi to bad 22mm met carbon scooterdemper

Bougie had ik nog liggen ik weet niet waar je zoiets kan krijgen

Lastpak
          Bijdrager

dus toch 97.2=)
            supervet man, evenals je setup en je ciao!

-RobinvS-
            Bijdrager

Geeft toch weer aan dat een Reedvalve ook best interessant is, mooie Ciao maar zoals meerdere mensen al zeggen dat achterspatbord vind ik geen potje, is natuurlijk je eigen keuze :thumb

En misschien moet ik hem eens in het echt zien en ziet het er stukken beter uit.

.-{2F4OV}-.

Ziet er echt supernetjes uit! Klinkt super en de top is ook egt nice!

Respect Peter :thumb

peter139
                Topic starter

Hey

De ciao rijdt nog steeds goed. Tijdens de uitlaattest waren bijn achterspatbordboutjes er uit getrilt en dit heb ik even gefixt. Ik had deze met normale boutjes vastgezet, maar nu zitten ze vast met brogmoertjes.
                  Het was die zondag erg nat dus alles gelijk even weer gepoetst. Afgelopen week heb ik nog even met de gasnaald gespeeld maar ik kon er niet veel aan merken eerlijk gezegd.

De ciao staat in elk geval klaar voor de meeting van 7 augustus!

Binnekort komt er nieuw speelgoed met meer power!
                  Ik heb een motor op het oog, en heb deze vandaag even bekeken. Daarna even een testrit gemaakt, en de motor klinkt zuiver en goed! Er zitten ook carburatuers op en wel van 34mm.
                  Alleen zit aan de motor wel wat werk, aangezien de motor ook in de winter gebruikt is. Diverse kleine onderdelen moeten even herspoten worden. Dit vind ik niet zo’n probleem en ik zie het als een uitdaging!

gr peter

Mike
                  Bijdrager

Zulke aanwinsten mag je er gerust bij zetten hoor:thumb. Ook wat het opknappen van je motorfiets betreft. Houd het enkel wat beknopter en laat de hoofdzaak bij je Vespa liggen, dan is er niets aan de hand!:)

Mike

peter139
                    Topic starter

even een update:

Afgelopen week heb ik een motor gekocht. Een droom die uit is gekomen. 😀 Het is dezelfde als boven op de foto, alleen niet die.
                      Ik heb nog een netter exemplaar weten te vinden die ook nog eens goedkoper was. Hij ziet er precies net zo uit.

De afgelopen week heb ik heb een grote beurt gegeven en diverse dingen vervangen: bougies, olie, oliefilter, remblokken, remolie, 2 banden, luchtfilter en koelvloeistof. Er is ook een xenon setje onderweg. Ben echt blij met deze aanwinst 🙂

Vandaag naar de meeting in harkstede geweest.
                      Was een erg mooie meeting, veel leuke gesprekken gehad.

Bijzonder was de race tegen Waarom (max) met zijn citta. Mijn ciao trok iets sneller weg dan zijn citta, maar bij de 85km/h kwam hij mij weer voorbijzetten. Toch heb ik vandaag een hele mooie topsnelheid gehaald met Max, namelijk 98.2 km/h. Max ging iets harder, dus ongeveer 100km/h.

Uitgerekend vandaag is de ciao aan het einde van de dag kapot gegaan.

Gelukkig niks ernstigs, maar het is weer de koppakking die de geest heeft gegeven. Ik heb toch dik 1000km met de setup gereden zoals deze was. Van de week het kopje er maar even af en kijken waar het probleem zit. Wel jammer want hij reed net zo lekker.

@docs911 en chris bedankt voor het thuisbrengen!

gr

QuicklyHeizer
                      Bijdrager

Heel mooi! 98.2 kmh is geweldig. Als je een nieuwe koppakking maakt, kun je niet even ook een voor mij maken? :D;)

hansieb
                        Moderator

Damn peter, dat ding loopt wel als een raket zeg.

speedbuxy
                          Bijdrager

hansieb :
                            Damn peter, dat ding loopt wel als een raket zeg.

En daar wil ik nog aan toevoegen dat het ook nog een zeer net afgewerkte ciao is, met onder andere een dubbele frame plaat die er zo netjes opzit dat het gewoon lijkt alsof het zo hoort:thumb

peter139
                            Topic starter

@hansieb en buxy: Dank je voor jullie complimenten.

Om de ciao weer rijdend te krijgen ben ik op zoek naar een geschikt pakkingsmateriaal voor de koppakking. De polini is gewoon niet sterk genoeg. Ik heb dit nu 2x geprobeerd en beide keren hebben ze het begeven. De koperen plaat was ook geen succes, aangezien koper alleen werkt als je de delen met veel kracht op elkaar aan kunt draaien.

Dit is het nadeel als je iets unieks wil hebben haha.

Ik ga nu een pakking van grafiet proberen te maken. Dit is volgens mij een stuk sterker.
                              Uiteraad komen er binnenkort weer een aantal foto’s.

Martino
                              Moderator

Is het misschien niet mogelijk om alleen vloeibare pakking te gebruiken. Waarom? van het forum had hier echt een heel mooi gifgroene vloeibare pakking voor die tegen de temp en waarschijnlijk ook koelvloeistof kan. Ikzelf heb nu zelfs met succes bij een enkel blokje alleen de rode vloeibare van jmpb gebruikt, maar ik weet niet of die ook bestand is tegen het heete koelvloeistof.

Een ander idee maar misschien te moeilijk om te realiseren, zeker omdat jij waarschijnlijk je kopje ook hebt uitgedraait tot 46mm? Misschien kan je iets met O-ringen doen. Overal in je kopje een soort slootje graveren waar deze O-ringen in komen te liggen. Ruimte is alleen erg schaars om deze kwijt te kunnen.

Succes met de koppakking. Een lastig puntje, maar wat je zelf al aangeeft je wilt iets unieks of niet. Voor de rest liep je ciaotje zeer mooi tijdens de meeting hopelijk zien we je snel weer eens rijdend.

Waarom?

Ik hoorde het al van anderen hier maar idd je Ciao is in het echt nog mooier dan op de foto’s8) Geweldige afwerking en dan ook nog eens lekker presteren op de weg:thumb Vond de sprint bij de meeting ook supper en hoop dat we dit nog eens kunnen herhalen. Wat Martino al aangeeft heb ik hier vloeibaar dat bestand is tegen extreme temp en gebruik dit eigenlijk altijd bij kop en voetpakking. Als je wilt kan ik je wel wat toesturen per briefpost, laat maar even weten via pm:thumb

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.