- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juni 2011 om 11:14 #281098
Je bent weer lekker bezig Peter! haha altijd leuk zo wat beunen nu 😉
Als het mooi weer is volgende week kan je dan weer lekker rondtouren! 😀26 juni 2011 om 19:36 #281287dank je gutti!
zoals beloofd nog enkele plaatjes van het blokje

de zelfgemaakt poelietrekker 😉 heel simpel eigenlijk

gr
26 juni 2011 om 19:53 #281286Sodeju.. Erg mooi polijstwerk. Hoelang ben je met zoon carter bezig?
Zoon vliegwieltrekker ga ik ook nog eens maken voor 1 van mijn vliegwielen. Draad is daarvan een beetje slecht.
Werkte je nieuwe zelfgemaakte pakking voor de kop al goed zonder lekkage’s? Of moet dit nog getest worden.
Keep up te good work
26 juni 2011 om 19:55 #2810351 woord:FANTASTISCH
Super mooi polierwerk!
26 juni 2011 om 19:55 #281036Nondeju wat een gepoetst blokkie :D:D
26 juni 2011 om 20:50 #281288
erikbloemberg@peter wat ben je ook een polijst turk he:P
26 juni 2011 om 20:59 #281289wtf… check em shinen!
26 juni 2011 om 21:01 #281290Heeeel ziek!
26 juni 2011 om 21:33 #281291Mooi werk Peter
Ziet er echt zeer strak uit. Ben stiekem wel benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt. De kleine hoekjes lijken me moeilijk te schuren. Zullen velen uurtjes in zitten, maar zeker uniek!26 juni 2011 om 22:16 #281292ja ik ben er zelf ook wel trots op:lol
Vorig jaar had ik het blokje al gepolijst, maar nooit echt mooie foto’s gemaakt. Ik heb nu wat extra tijd besteed aan de kleine hoekjes. Je moet er wel erg veel geduld voor hebben haha.
@eidos De koperen pakking zit er niet op… tijdens de druktest lekte de pakking helaas aan alle kanten. Je kunt het gewoon niet strak genoeg aandraaien. Dus nu weer een polini pakking erop, gaat ie weer lek dan ga ik voor een grafietpakking.
Vanavond een nieuwe kabelboom gemaakt van voor naar achteren. Was wel een hele avond werk maar weer zeer netjes geworden.
Vandaag ben ik naar een soort motordag geweest hier in de buurt.
er stond eer scooter die ik even met jullie wou delen!
erg mooi gemaakt vind ik zelf!!

Had nog even met de eigennaar gepraat. Hij was 2 jaar bezig geweest en had hem net klaar. Hij zou 160km/uur gaan en 250cc hebben. Het was wel een motor en erg geslaagd, vooral veel details zoals de uitlaat, de geintregreerde tankdop in zadel, instelbare ophanging en erg mooie uitlaat. De achterkant was ook custom made maar geen foto van gemaakt. Echt respect voor deze man, ik heb een half uur staan kwijlen haha. Heb zelf ook een motorrijbewijs en dit lijkt me ook leuk voor een nieuw project.
26 juni 2011 om 22:34 #281293Ziet er allemaal puik uit Peter, ga zo door.
En ik snap je helemaal. Die scooter is echt en mooi ding.30 juni 2011 om 21:51 #280735Zo gisteren een leuke gadget binnen gekregen (thanks jmpb)

past goed bij de ciao

vanavond een remlicht in me achterlicht gemaakt door middel van een extra 21w lampje. Het is een custom lampje op 12v. Was wel een heel gepruts om het netjes te maken maar het werkt goed.
zo’n lampje is het (21w)

gr
13 juli 2011 om 21:27 #281444Niet echt een update maar een vraag:
Ik heb een vierspoels onsteking, maar nu komen er 3 draden uit. Bruin, Geel en Blauw
Met de gele kan ik het licht flauw laten branden, met de anderen gebeurt er helemaal niks. Ik heb wel een pinasco vliegwieltje…
Nu mijn vraag:
Hoeveel volt moet er op de draden staan bij stationair draaien? Zit er nog verschil in de spoelen? Doormeten op inwendige weerstand wil niet ben ik al achter, tenzij ik alles weer demonteer.nu vond ik dit schematje:

Hieruit blijkt:
geel voor het licht (en toeter)
blauw voor remlicht
bruin ??Zit er nog verschil in deze draden kwa sterkte of is het allemaal gelijk? en waar is de bruine voor?
Laatste aanwinst is een bekeuring en 4 nieuwe waterpompsnaren van rond 85mm x 3mm, was even een zoektocht maar wel gevonden 🙂 De oude was uitgedroogd na 3 jaartjes.
13 juli 2011 om 21:40 #281447Hey Peter.
Dat schema heb ik ooit gemaakt.
Dit is grotendeels hoe het aangesloten zit op mijn rode Ciao. (originele onverprutste draadboom)
Ik heb de draadboom gecompleteerd met informatie van een volgens mij franstalig schema en dus omdat ik een koplamp met twee standen licht heb op die ciao…De bruine draad werkt als een soort gelijkrichter en komt bij de zwarte op die weer massa op de motor maakt.
Verwarrend is enigzins dat er in de draadboom ook bruin wordt gebruikt, en dat is weer niet gekoppeld aan de bruine van de ontsteking.Dat je slechte lichtopbrengst hebt is waarschijnlijk gewoon aan je pinasco wieltje te wijten…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 juli 2011 om 22:21 #281450mhh dus als ik het goed begrijp moet de bruine weer op de massa? dit is wel raar, want volgens mij komt de bruine echt van een spoel af. Je zou eerder verwachten dat deze voor bv de toeter is. Gekke is dat bij mij alleen de gele stroom geeft en de anderen veel minder of niet. Doormeten wil ook niet echt want het is geen gelijkspanning maar wisselende gelijkspanning.
Het leuke is dat ik nu alles heb aangesloten zoals mij logish leek, maar het remlicht brand dus niet (zoals ik wel gehoopt had) Wel als ik de hem op de gele aansluit:)
De kabelboom heb ik helemaal opnieuw gemaakt van voor tot achter en alles netjes met krimpkousjes, daar ligt het niet aan. Jammer dat het niet werkt zoals zal moeten….Ik wist dat een pinasco vliegwiel minder doet, maar er moet toch wel een beetje licht vanaf komen bij bv 5000 toeren?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.