Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Joo Peter! Je hebt echt een supermooie ciao! Snelheid is ook zeker een topprestatie! Heb je wel Malossi vertanding? De afwerking is echt super:thumb

peter139
      Topic starter

Wederom bedankt voor de postieve reacties.

@hansieb nu jij je ciaotje ook weer fris maken haha

@2F40V ja ik rij wel met malossi vertanding, heb eigenlijk nooit met originele vertanding gereden. Ik kocht de set al met malossi vertanding. Jouw ciao mag er ook wezen.

Wat nu voor kort op de planning staat:
        -Andere koppakking maken.
        -Frisse krukas plaatsen. De DR racekruk die er nu in zit heeft een klein beetje speling op het bigend lager. Deze speling is echt minimaal. Ik denk dat het een orginele gaat worden.
        -2 nieuwe bandjes plaatsen.
        -Accu onder de bagagedrager werkt nog niet,dit even zien aan te sluiten.

kortom nog wel iets te doen.

erikbloemberg

hey peter ik heb nog wel een zgan dr krukje vr je

peter139
          Topic starter

kom binnenkort wel even weer op de kofie haha

erikbloemberg

goed jonguh ik heb ook nog 2 zijkap embleempjes voor je

peter139
              Topic starter

zo vanavond het blokje er eens onder vandaan gehaald i.v.m. de mogelijke lekke koppakking.(witte rook ui uitlaat)

De cilinder zag er nog goed uit na 500km. Ik heb een testje gedaan met zeepsop en de koppakking was inderdaad een beetje lek op 2 plaatsen.

Zie de vierkanten:

De 2 inbusbouten in de cilinderkop ga ik weer gebruiken. Voor de rest is het gat voor de decompressie een probleem. Eens kijken of we dit dicht kunnen maken. De polini pakking is ook niet precies/nauwkeurig genoeg, dus ik heb een vraag aan jullie: Werk soort materiaal zou je het beste kunnen gebruiken als koppaking? iemand ideeen of suggesties?

@javid als je dit leest(of anderen) wat is je ervaring met alutite / durafix?

MHR
                Bijdrager

Peter, je moet eens langs een brommerzaak gaan en vragen om een minarelli koppakking set. Er bestaan van minarelli setjes met losse ringen voor de tapeinden en een losse o-ring als koppakking.

Op mijn oude werk bouwde ik afsluiters die werden getest op hogedruk. Hiervoor hadden we een grote rol o-ring rubber waar we dan een stuk af haalden en dat pas maakten in de flenzen. Vervolgens werd dat schuin af gesneden en aan elkaar gelijmd met 10-sec. lijm van Loctite. Dit zou je eens kunnen proberen met een o-ring van 2 of 2.5 mm.

peter139
                  Topic starter

mhr bedankt voor je antwoord hoe is het met de citta?
                    Een o-ring construktie wil bijna niet omdat de rand aardig dun is om een o-ring in te verwerken.

Nu heb ik even onderzoek gedaan en er zijn 2 goede opties:
                    1 Een kopen plaat pas maken, deze roodheet stoken en dan snel afkoelen om het materiaal zacht te maken (deze optie lijkt me het beste)
                    2 grafietpakking, te krijgen in vellen.

binnenkort meer…

CiaoGutti
                    Bijdrager

Super geil ciao’tje !

peter139
                      Topic starter

CiaoGutti dank je.

Vanavond bezig geweest met het maken van een nieuwe pakking. Ik heb de koppakking van koper gemaakt met een dikte van 0,7mm.
                        Dit heb ik gedaan omdat de polini lc koppaking niet geschikt is voor mijn 46mm setup.

Nu hopen dat dit goed gaat werken zonder lekkages. Ik denk dat het moet lukken.

Verder nog een filmpje van afgelopen weekend. Ik snap alleen niet waarom de kwaliteit weer zo slecht is aangezien ik het filmpje met hd kwaliteit heb opgenomen… op mijn pc is het echt veel mooier.

Stationair loopt hij hier behoorlijk hoog. Dit kwam omdat ie elke keer uitviel, voor het filmpje had ik hem dus al iets omhoog gedraaid omdat waarschijndelijk toen de koppaking al lek was…

Helios
                        Bijdrager

Haha wat voor cowboy is dat daar op die tractor?
                          Is en blijft wel een super vette ciao!! :thumb

speedbuxy
                          Bijdrager

Echt een zeer nette ciao man:thumb
                            Die achterkant vind ik persoonlijk alleen niet zo mooi, maar smaken mogen verschillen dat houd de boel kleurrijk:thumb
                            Filmpjes is trouwens wel normaal hoor dat doet youtube.
                            Mijn orginele toer beelden zijn ook stukken beter dan dat ze op youtube zijn.

erikbloemberg

dikke ciao peter suc6 met de dr kruk .

het was gisteravond weer gezellig:thumb

tnerual
                              Bijdrager

Hoe heb je die 46 juist LC gemaakt? Vind het echt iets unieks! Prachtig!

peter139
                                Topic starter

@tnerual zie enkele pagina’s terug, en dank je

Ik heb inderdaad een andere dr-krukas en een klikembleempje weten te bemachtigen via erik.
                                  Nu even wachten op onderdeeltjes om te monteren

ben ook bezig geweest met aanpaswerk aan mijn cilinder.

Ik heb aan de zijkant extra steunen gemaakt om de cilinderkop op 5 punten vast te kunnen zetten zoals orgineel ook zit, alleen ging het bij het aandraaien helaas niet goed… Ik ga het weer proberen te lassen en dan ook aan de buitering vast lassen, voor extra stevigheid.

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.