Vespa-Ciao.NL
:: peter’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten peter’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 741)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Donateur

wat een kunstwerk alweer super mooi man ga zo door.

Dat polijst werk is echt over the toppppp!

peter139
      Topic starter

Hoi allemaal ik heb even een kort filmpje gemaakt en geprobeerd er iets leuks van te maken

http://www.youtube.com/user/peter0139

gr

pepko
        Donateur

hij blijft mooi!
          (hij staat ook als achtergrond op me pc)

ciao-ciao-ciao
          Bijdrager

Zeer netjes project :thumb
            Top!

Helios
            Bijdrager

Super Ciao!!
              Die kleine polijst dingen zoals de achterklok, maken het geheel echt perfect.

peter139
              Topic starter

vanavond even geprobeerd een fietscomputer te installeren:)

Een draadloze van cateye.

Ik had het een en ander natuurlijk even getest en het werkte goed. Dus ik een mooi beugeltje gemaakt.. maar toen het eenmaal geinstalleerd zat werkte het niet meer. De sensor en de computer moeten elkaar kunnen ‘zien’ wil het werken..:boos.
                Erg jammer maar ik haal nu maar een met draad.

Voor de rest verder bezig geweest met afwerken van diverse dingen zoals bedraden, ander voorbandje -nog platter- (en lager =) )

Bartjee
                Donateur

Volgens mij is een draadloze sowieso niet erg verstandig, stoort heel erg met de bougie waardoor je snelheid van 0-100 verschiet elke keer. Tenminste dit was mijn ervaring ermee.. Verder nog steeds een zeer mooie brommer Peter! Maar dat mag ook wel na al dat werk dat je er in hebt zitten:P

Edit: Had eroverheen gelezen dat het bij jou wel goed werkte..

Leovince
                  Bijdrager

Het kan ook goed werken, mits je een ontstoorde bougiedop en bougie hebt. Zo’n NGK R bougie is een ontstoorde als ik het goed heb;)

peter139
                    Topic starter

Morgen even een andere halen deze was 40 euro. hopelijk kan ik het zelf gemaakte beugeltje wel weer gebruiken.

peter139
                      Topic starter

De afgelopen dagen veel dingen gedaan aan de ciao.
                        Mijn stuur was spontaan afgebroken:con even weer gelast en probleem opgelost.
                        Heb nu een teller met draad gemonteerd.
                        Ook bezig geweest met de rem ontluchten. Ben er wederom erg lang mee bezig geweest zo’n 6uur…. Het is uiteindelijk gelukt met een dokterspuit. Het werkt anders dan bij een auto.

Vandaag was het mooi weer en dus de ciao gepakt en een heel stuk gereden;)Alles bij elkaar zo’n 75km toen was de tank leeg…

De ciao rijd goed maar wel erg veel lawaai. Vooral uit de inlaat, want het spruitstuk zit nu recht voor het de inlaat van het blok.

Voor de rest had ik nog een probleempje..De ciao sputterd olie aan de onderkant dus alles zat onder de zwarte olie..

Het bleek bij het onderste tapeind vandaan te komen. De uitlaatpoort is groter gemaakt en nu gaat de olie wat normaal in de uitlaat verdwijnt, door dit tapeind aan de voorkant naar buiten… mooi he zo’n witte ciao.
                        Ik heb het nu opgelost door een o-ring tussen cilinderkop en moer te plaatsen.

Mijn nieuwe teller met draad is ook geinstalleerd en het resultaat van al het werk is ook niet mis;)

Ik had al het idee dat het best wel snel ging maar dit had ik niet verwacht. ik ben 😀

gr

peter139
                        Topic starter

zo vandaag even weer een best stuk gereden met dit mooie weer. Erg leuk zo’n brommertje lekker touren.

Helaas aan het eind van de dag wel een probleem… De koppakking is een beetje lek. Er komt witte rook uit de uitlaat:(
                          Dit komt doordat ik een originele 41mm lc pakking heb gebruikt voor een 46mm polini cilinder.
                          Ik denk dat ik een ander pakkingsmateriaal ga gebruiken om dit probleem op te lossen. Blokje loopt daarintegen erg goed.Zo staat de ciao er nu bij.

gr

peter139
                          Topic starter

Ik zoek trouwens nog zo’n ciao klik embleem voor op mijn kap, en een nette onbeschadigde (glad model) zadelhoes waar piaggio nog netjes instaat. Iemand die nog iets heeft liggen? Mag via pm.

hansieb
                            Moderator

Netjes man ;)!

QuicklyHeizer
                              Bijdrager

Hi,
                                did you cut the 41m pakking to 46mm? And the original h2o cilinderhead is fixed with the 3 taps and 2 screws in the cilinder. How did you manage it? Did you closethe 2 holes in the cilinderhead by welding?

peter139
                                Topic starter

no i tapped m10 into the holes then mounted 2 socket head screws m10 with locktite.
                                  But the thickness of the gasket between cooling system and combustion chamfer is very less so i blew my headgasket right now.

I think i will make a o-ring setup like scooters also have.

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 741)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.