- Dit onderwerp bevat 740 reacties, 114 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 mei 2011 om 22:32 #280828
Damn peter, rol dat hok morgen eens even naar buiten 😉
13 mei 2011 om 22:38 #280829Top billing! Dit blijft verreweg een van de mooiste ciao’s hier op het forum, maar wat een monnikenwerk zeg…
13 mei 2011 om 22:48 #280830peter139 :
nou het polijsten van onderdelen is erg tijdrovendbv de achterremklauw. Deze was gepoedercoat. Eerst alle verf met brander en staalborstel verwijderen en daarna van grof(korrel80) naar steeds fijner schuren tot korrel 1000 nat.
Daarna met de polijstborstel erover.Ik heb hier een paar polijstmiddeltjes staan waarvan unipol en never dull mijn favoriet zijn.
ik spreek uit ervaring wat betreft hoeveel tijd er wel niet in gaat zitten om iets te polijsten.
het prepareren duurt denk ik nog wel het langst.
erg mooi dat je er zo veel tijd voor neemt, het is te zien aan elk detail.
never dull is inderdaad een top product, unipol ben ik niet mee bekend.
ikzelf heb onlangs mijn gianelli fire gepolijst,
ik heb daarvoor eerst de uitlaat compleet geschuurd en daarna met flink wat spul gepolijst.
de roze polijstpasta voor aluminium ondergronden maakte het compleet af,
foto’s staan in mijn perso mocht je geïntreseerrd zijn.13 mei 2011 om 23:02 #280831hoi lastpak, ik zag het al in je perso. Die uitlaat glimt echt erg mooi zeg. Mijn ervaring is dat staal niet zo mooi wil glimmen als aluminium. Iets van staal polijsten is echt veel werk. Schuren is echt het aller belangrijkste.
Deze ciao is al vanaf 1995 in mijn bezit dus al 16 jaar haha
13 mei 2011 om 23:06 #280832haha, bedankt man:). maar jij bent hier het voorbeeld voor dit forum.
afwerkings-gehalte is erg hoog, maximaal eigenlijk.
wat betreft de ondergrond, dat klopt zeker. staal is robuuster.
een goede voorbereiding is het halve werk, daar hoort schuren ook bij inderdaad.
mooi dat je die ciao al zolang in bezit hebt, mijn citta gaat ook nooit meer de deur uit:P13 mei 2011 om 23:07 #280833nog een plaatje hoe de ciao er ooit ( 2008 )uitzag….
13 mei 2011 om 23:11 #280834wat een transformatie, leuk om te zien:).
het enige wat ik nog zou kunnen zeggen wat mischien wat detail vereist is je voetenplankje.
ik zie dat je een uitsparring hebt gemaakt voor je waterpomp.
is het niet mischien een idee om rondom het eruit gehaalde gedeelte er een chrome sierstrip aan te brengen?
of mischien een transparant kapje fabriceren?
dat neemt niet weg dat dit een erg mooie ciao is.15 mei 2011 om 18:02 #280882Gisteren zijn mijn voorvork + kappen + bagagedrager gespoten in de kleur wit + parelmoer. Het is erg mooi en shiny geworden.
Vandaag even tijd besteed aan de remhendels en het wegwerken van de begrenzer. Ik heb nu links de achterrem zitten zoals het origineel hoort. In de oude setup zat dit rechts, maar dan loopt de vooremkabel over de koplamp heen.
Ik wou ook een remrevisiesetje kopen voor de achterremklauw, maar schrok echt van de prijs… 85 euro voor 2 zuigers, stofhoezen en vierkante keerringen. Nu heb ik dit ook als imitatie gevonden maar dit is nog 55 euro. Iemand een idee waar ik deze goedkoper kan krijgen? De maat is rond 25,3mm x 31mm. (van een kymco dink super 9)
Heeft iemand een leuk adresje?Van de week de spullen op de brommer monteren waarbij de voorvork-armpjes een uitdaging wordt i.v.m. de verf.
15 mei 2011 om 18:58 #280884zo knap werk heb je verricht
….. hier wordt ik vrolijk van:D !15 mei 2011 om 19:02 #280885
erikbloembergJeffrey H. :
zo knap werk heb je verricht
….. hier wordt ik vrolijk van:D !
je kijkt veel smaak politie cker:P:P:P:P:P:P:P:P:P
15 mei 2011 om 19:47 #280888erikbloemberg :
Jeffrey H. :
zo knap werk heb je verricht
….. hier wordt ik vrolijk van:D !
je kijkt veel smaak politie cker:P:P:P:P:P:P:P:P:P
haha:D , het glimt lekker hoor dat je er gewoon vrolijk van wordt 😀 .
16 mei 2011 om 07:08 #280889
erikbloembergpeter zijn ciao glimt mooi jah het is een echte polijst turk:P:D
17 mei 2011 om 21:58 #280877thanks erik
vanavond de achterkoppeling uit elkaar gehad. Alles even lekker schoon gemaakt en licht ingevet. Ik vind de snaar tijdens het rijden niet echt hoog uit de voorvario komen. Alles eens nagemeten en geen gekke dingen kunnen vinden waarom de achtervarioschijven niet dichter bijelkaar komen.
Setup is met 100mm schijven. Mijn polini voorvario was licht ingesleten aan de voorzijde. Dit heb ik even weer vlakgemaakt.
Ook ben ik erachter gekomen dat de auto v-riem niet geschikt is voor vario. De V hoek klopt niet en de snaar is te hoog.Maar waarom de snaar nu niet helemaal bovenin wil komen is me nog steeds een raadsel. Vermoedelijk door de polini voorvario. Mijn plan is om eens te proberen iets grotere diameter rollen te gebruiken om te kijken wat dan gebeurt. Zover is het nu nog niet maar als de ciao weer rijdt proberen we dat eens.
21 mei 2011 om 16:55 #280960zo even een paar plaatjes van de brommer op dit moment
vandaag best veel gedaan aan de ciao
voorvork zit er nu weer in en het meeste is nu gemonteerd
Helaas komt het mooie van de lak niet naar voren met deze foto’s. De parelmoer laat zich niet makkelijk fotograveren haha
In de schemer zie je dit erg mooi ik zal straks nog even een foto maken.Hier een aantal plaatjes
Verbeterde voorvorkbusjes. De standaard kunstof vervangen door koper.

tijdens het in elkaar zetten in de schuur:)

De verlaging/inkorting van de voorvork met 3cm is nu mooi te zien:)

Er moeten nog wel een aantal dingen aangesloten worden.
laat maar even weten wat jullie er van vinden
21 mei 2011 om 17:03 #280961
Spulleke!in 1 woord: Wauw!=)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.